Το 2009 οι πωλήσεις ρυζιού σε αξία σημείωσαν μικρή πτώση (47,38 εκατ. ευρώ, από 47,75 εκατ. ευρώ το 2008).
Τις δύο πρώτες θέσεις κρατούν σταθερά κατά την εξεταζόμενη τριετία (2007-2009) τα προϊόντα Agrino της εταιρείας Πιστιόλας και Uncle Bens της Mars.
Σε ό,τι αφορά στις υποκατηγορίες, το λευκό ρύζι εκτιμάται ότι σημείωσε μικρή πτώση σε πωλήσεις, ενώ μικρή αύξηση σημείωσε η υποκατηγορία του parboiled ρυζιού. Η σημαντικότερη πτώση εκτιμάται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ότι σημειώθηκε στην υποκατηγορία του αρωματικού ρυζιού.
Τη σημαντικότερη άνοδο εκτιμάται ότι σημείωσε το 2009 η υποκατηγορία του προβρασμένου ρυζιού. Η άνοδος οφείλεται στο ότι, ως σχετικά νέα, συγκέντρωσε γύρω της το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών, που λάνσαραν νέους κωδικούς
Στον αντίποδα, τη σημαντικότερη άνοδο εκτιμάται ότι σημείωσε η υποκατηγορία του προβρασμένου ρυζιού. Η άνοδος της υποκατηγορίας οφείλεται στο ότι, ως σχετικά νέα, συγκέντρωσε γύρω της το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών, που λάνσαραν νέους κωδικούς, ενώ παράλληλα έτυχε σημαντικής επένδυσης στην επικοινωνία, κάτι που τόνωσε το αγοραστικό ενδιαφέρον. Πράγματι, στα επιτυχημένα λανσαρίσματα της χρονιάς περιλαμβάνεται, μαζί με το Agrino μακρύκοκκο (βράσ. 10′) 500 γρμ και το Μάγειρος Καρολίνα 500 γρμ, το Bali rice parboiled 2 kg -1,80 ευρώ (προϊόν με έκπτωση επί της συσκευασίας).
Τα Top 5 brands το 2009 |
||
Κατάταξη | Brand | Εταιρεία |
1o | Agrino | Πιστιόλας |
2o | Uncle Bens | Mars |
3o | 3Α | Τρία Άλφα-Καραγεωργίου |
4o | Bali | Τροφίνα |
5o | Knorr | Unilever |
New Launches 2009 |
|
Brand | Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ) |
Agrino μακρύκοκκο (βράσ. 10′) 500 gr | 37,31 |
Bali rice parboiled 2kg-1.80€ | 26,13 |
Μάγειρος Καρολίνα 500gr | 11,77 |
Βrand-leaders για 3 συνεχόμενες χρονιές |
||||
2009 | 2008 | 2007 | Brand | Εταιρεία |
1o | 1o | 1o | Agrino | Πιστιόλας |
2ο | 2ο | 2ο | Uncle Bens | Mars |
Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ) |
|
2008 | 47,75 |
2009 | 47,38 |
Μεταβολή 2009/2008 | -0,77% |
Σημαντικές ανακατατάξεις σημειώθηκαν το 2009 και στο εσωτερικό της κατηγορίας, καθώς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ήδη από τα προηγούμενα χρόνια είχαν αρχίσει να παρουσιάζουν σημαντική άνοδο, αύξησαν και εδραίωσαν ένα σημαντικό μερίδιο. Εκτιμάται ότι το 2009 οι πωλήσεις του ρυζιού PL αντιπροσώπευαν μερίδιο 30% σε όγκο και 20% σε αξία. Από την πλευρά τους, τα επώνυμα προϊόντα διεκδικούν μερίδια υλοποιώντας προωθητικές ενέργειες.