Σε πτωτική πορεία βρέθηκε το 2009 η κατηγορία της οδοντόπαστας, σημειώνοντας μείωση πωλήσεων ύψους 2,94%.

Η κατηγορία πραγματοποίησε πωλήσεις μέσω των σούπερ μάρκετ αξίας 43,31 εκατ. ευρώ, έναντι 44,62 εκατ. ευρώ το 2008. Τα δύο πιο επιτυχημένα λανσαρίσματα, βάσει των στοιχείων της έρευνας της IRI Hellas, αφορούσαν σε προϊόντα της Colgate Palmolive.

Στόχος είναι η υγεία και η καλή εμφάνιση των δοντιών. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν πολλοί κωδικοί με λευκαντική δράση, αλλά και προϊόντα που προωθούν την ιδέα της συνολικής προστασίας των δοντιών και των ούλων

Συγκεκριμένα, η εταιρεία λάνσαρε την Colgate Total Advanced Clean 75 ml και την Colgate Total Advance Sensitive 75 ml, που πραγματοποίησαν εντός του έτους πωλήσεις ύψους 680,52 εκατ. ευρώ και 147,35 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τρίτος επιτυχημένος κωδικός, βάσει μεγέθους πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν εντός του προηγούμενου έτους, ήταν η Aim White System 2×75 ml, που είχε πωλήσεις το 2009 ύψους 130,25 εκατ. ευρώ.

 Τα Top 5 brands το 2009

 Κατάταξη  Brand  Εταιρεία
 1o  Colgate  Colgate Palmolive
 2o  Aim  Unilever
 3o  Aquafresh  GlaxoSmithKline
 4o  Crest  Procter & Gamble
 5o  Theramend  Henkel

 Βrand-leaders για 3 συνεχόμενες χρονιές
(1η και 2η θέση)

 2009  2008  2007  Brand  Εταιρεία
 1o  1o  1o  Colgate  Colgate Palmolive
 2ο  2ο  2ο  Aim  Unilever

 New Launches 2009

 Brand  Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ)
 Colgate Total Advanced Clean 75 ml  680,52
 Colgate Total Advance Sensitive 75 ml  147,35
 Aim White System 2x75ml  130,25

 Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ)

 2008  44,62
 2009  43,31
 Μεταβολή 2009/2008  -2,94%

Σταθερά την 1η και 2η θέση την τριετία που μελέτησε η IRI Hellas, δηλαδή την περίοδο 2007-2009, κρατούν τα brand Colgate (Colgate Palmolive) και Aim (Unilever).

Τα νέα προϊόντα τα τελευταία χρόνια εστιάζουν στη διασφάλιση της υγείας των δοντιών με παράλληλη διατήρηση της βέλτιστης εμφάνισης της οδοντοστοιχίας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάστηκαν πολλοί κωδικοί με λευκαντική δράση, αλλά και προϊόντα που προωθούν την ιδέα της συνολικής προστασίας των δοντιών και των ούλων.

Επίσης, ιδιαίτερη σημασία δίνουν οι εταιρείες σε ιδιαίτερα συστατικά που ξεχωρίζουν τα προϊόντα τους από τον ανταγωνισμό και σε ευχάριστες γεύσεις για παιδιά και ενήλικους.

Η κατηγορία χαρακτηρίστηκε από εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες που περιλάμβαναν, κυρίως, εκπτωτικά sticker.