Οι εκτιμήσεις των εταιρειών που καταγράφουν την εξέλιξη των πωλήσεων μέσω των σούπερ μάρκετ και αφορούν σε τρόφιμα και μη τρόφιμα δείχνουν πως τα επώνυμα προϊόντα δέχονται ισχυρές πιέσεις από τις αντίστοιχες κατηγορίες των private label.

Στην πιο δύσκολη κρίση των τελευταίων ετών η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν τα επώνυμα προϊόντα είναι καθοριστική για το μέλλον τους. Αλλά, την ίδια στιγμή, η κατάκτηση των πρώτων θέσεων στην προτίμηση των καταναλωτών και η διατήρησή τους για μακρό χρονικό διάστημα αποκτά μεγαλύτερη αξία, αφού επιβεβαιώνει την ισχυρή θέση των συγκεκριμένων brand στην αγορά και την εξίσου ισχυρή τους σχέση με τον καταναλωτή που τα επιλέγει σε πείσμα των καιρών.

Στις σελίδες που ακολουθούν παρουσιάζονται:
• Tα πρώτα πέντε best sellers της χρονιάς που πέρασε, σε 17 σημαντικές κατηγορίες προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
• Tα brand που διατήρησαν την κατάταξή τους στις δύο πρώτες θέσεις τα τρία τελευταία χρόνια (2007, 2008, 2009), βάσει των πωλήσεων που πραγματοποίησαν την εξεταζόμενη τριετία.
• H εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία των κατηγοριών το 2008 και το 2009.
• Tα τρία πιο πετυχημένα λανσαρίσματα του 2009 (τα προϊόντα μπορεί να λανσαρίστηκαν οποιαδήποτε στιγμή του 12μηνου), βάσει των πωλήσεων που πραγματοποίησαν οι νέοι κωδικοί εντός του εξεταζόμενου έτους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία IRI Hellas και στηρίχθηκε στην επεξεργασία των στοιχείων που αφορούν στις πωλήσεις μέσω των σούπερ μάρκετ στο σύνολο της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης, το οποίο αντιπροσώπευε κατά το έτος 2009 το 81% των πωλήσεων του συνόλου καταστημάτων τροφίμων, σύμφωνα με την απογραφή (Census) 2009 της εταιρείας. Τα στοιχεία πωλήσεων λαμβάνονται από τα scanners του δείγματος των 1.300 καταστημάτων και με την κατάλληλη προβολή καλύπτουν το σύνολο των 2.500 σούπερ μάρκετ της χώρας, όπως έχουν καταγραφεί από την IRI Hellas.

Τα στοιχεία αφορούν στο σύνολο της μάρκας και όχι σε επιμέρους κωδικούς, ενώ δεν περιλαμβάνουν τις πωλήσεις των private label. Επίσης, οι προωθητικοί κωδικοί που περιλαμβάνονται σε κάποιες κατηγορίες αφορούν σε λανσαρίσματα που εξαρχής εμφανίστηκαν ως προωθητικοί κωδικοί και για τους οποίους ο regular κωδικός μπορεί να εμφανίστηκε αργότερα.