Σε μία αγορά που παρουσιάζει πτωτικές τάσεις οι συνεχιζόμενες προσφορές φαίνεται πως δεν δίνουν τη λύση.

Πράγματι, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas για το 2009, οι πωλήσεις γιαουρτιού στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 6,36% σε αξία, σε σχέση με το 2008. Το Total της ΦΑΓΕ διατηρείται σταθερά πρώτο όχι μόνο το 2009, αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων τριών χρόνων (2007-2009).

Οι εταιρείες αντιδρούν στη μείωση των πωλήσεων λανσάροντας νέα προϊόντα. Μεταξύ των πιο επιτυχημένων λανσαρισμάτων είχαμε το Μεβγάλ Πρόβειο Παραδοσιακό 6,7% 300 γρμ, το Yotopia 1,5% cookies 2X200 γρμ + 1 δώρο και το Μεβγάλ Αγελάδος παραδοσιακό 3,9% 220 γρμ.

Τη μεγαλύτερη πτώση το 2009 παρουσίασε, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η υποκατηγορία του παραδοσιακού γιαουρτιού, ενώ μείωση πωλήσεων σε όγκο είχαν το δεκάμηνο του ιδίου έτους και τα γιαούρτια PL

Το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της κατηγορίας -συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών- κατέχει το στραγγιστό γιαούρτι, με μερίδιο περίπου 40%-45%. Ανοδική τάση, αν και όχι με τους ρυθμούς των προηγούμενων ετών, εμφανίζει η κατηγορία του λειτουργικού γιαουρτιού (μερίδιο 5%-6%).

 Τα Top 5 brands το 2009

 Κατάταξη  Brand  Εταιρεία
 1o  Total  ΦΑΓΕ
 2o  Activia  Danone
 3o  Όλυμπος  Όλυμπος
 4o  Advance  Vivartia
 5o  Becel  Unilever

 Βrand-leaders για 3 συνεχόμενες χρονιές
(1η και 2η θέση)

 2009  2008  2007  Brand  Εταιρεία
 1o  1o  1o  Total  ΦΑΓΕ
 2ο  2ο  2ο  –  –

 New Launches 2009

 Brand  Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ)
 Μεβγάλ Πρόβειο Παραδοσιακό 6,7% 300 gr  591,43
 Yotopia 1,5% cookies 2×200 gr + 1 δώρο  561,84
 Μεβγάλ Αγελάδος Παραδοσιακό 3,9% 220 gr  540,09

 Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ)

 2008  281,32
 2009  263,42
 Μεταβολή 2009/2008  -6,36%

Τη μεγαλύτερη πτώση το 2009 παρουσίασε, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η υποκατηγορία του παραδοσιακού γιαουρτιού (που διατίθεται σε πήλινες συσκευασίες). Η πτώση αποδίδεται στο γεγονός ότι το γιαούρτι καταναλώνεται πλέον από όλο και νεότερους καταναλωτές, που δεν αγαπούν τις «βαριές» παραδοσιακές γεύσεις.

Μικρή πτώση εμφανίζουν και τα γιαούρτια που περιέχουν φρούτα και δημητριακά. Πτώση κατά 2,1 % σημείωσαν και οι πωλήσεις σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, κατά το δεκάμηνο 2009 έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2008 (IRI Hellas).