Η πολύ μικρή ανάπτυξη της αγοράς του επώνυμου εμφιαλωμένου νερού ήταν το χαρακτηριστικό της χρονιάς που πέρασε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων σε αξία το 2009, όπως καταγράφονται από την IRI Hellas, η μεταβολή τους κινήθηκε στο επίπεδο του 1,14%, φθάνοντας τα 79,11 εκατ. ευρώ, από 78,22 εκατ. ευρώ το 2008. Στο ίδιο διάστημα τα ιδιωτικά εμπορικά σήματα εκτίναξαν τις πωλήσεις τους. Σε αυτή την… επίθεση των PL τα δύο brand leader της αγοράς κράτησαν τη θέση τους. To Κορπή της Nestle και το Αύρα της Coca-Cola 3E κατέχουν την 1η και 2η θέση αντίστοιχα σταθερά τουλάχιστον τα τελευταία τρία χρόνια.

To Κορπή της Nestle και το Αύρα της Coca-Cola 3E κατέχουν την 1η και 2η θέση αντίστοιχα σταθερά τουλάχιστον τα τελευταία τρία χρόνια, για τα οποία δίνει στοιχεία η IRI Hellas στο παρόν αφιέρωμα

Παρόλα αυτά, οι εξελίξεις δεν άφησαν ανεπηρέαστα τα μερίδια των εταιρειών του κλάδου. Οι κερδισμένοι της κατηγορίας, τα private label εμφιαλωμένα νερά, αύξησαν τη συμμετοχή τους στο σύνολο των πωλήσεών της στο 8,3% κατά το 12μηνο που εξέπνευσε στις αρχές του περασμένου Αυγούστου, από 7,1% που ήταν το αμέσως προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα.

 Τα Top 5 brands* το 2009

 Κατάταξη  Brand  Εταιρεία
 1o  Κορπή  Nestle
 2o  Αύρα  Coca-Cola 3Ε
 3o  Ζαγόρι  Χήτος
 4o  ΗΒΗ  Pepsico-ΗΒΗ
 5o  Σουρωτή  Σουρωτή

 * Συμπεριλαμβάνονται: ανθρακούχα και μη ανθρακούχα

 Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές
(1η και 2η θέση)

 2009  2008  2007  Brand  Εταιρεία
 1o  1o  1o  Κορπή  Nestle
 2ο  2ο  2ο  Αύρα  Coca-Cola 3Ε

 * Συμπεριλαμβάνονται: ανθρακούχα και μη ανθρακούχα

 New Launches 2009

 Brand  Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ)
 Κορπή mania 5×500 ml + 1 δώρο  69,83
 Αύρα ανθρ/κό 6×330 ml  48,92
 Υάς still 500ml  43,02

 Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ)

 2008  78,22
 2009  79,11
 Μεταβολή 2009/2008  1,14%

Αντίστοιχα, αύξηση μεριδίων εξασφάλισε και η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιάλωσης, που βελτίωσε τη συμμετοχή στα έσοδα του κλάδου στο 8,3% από 7,1%, όπως εξάλλου και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία αύξησε τη δυναμική της στο 5,4% από 5,1%.

Σημειώνεται ότι στο σύνολο των 45 εταιρειών που προμηθεύουν με εμφιαλωμένα νερά τα σούπερ μάρκετ οι 22 είδαν φέτος τις πωλήσεις τους να βαίνουν μειούμενες.