Η πολύ μικρή ανάπτυξη της αγοράς του επώνυμου εμφιαλωμένου νερού ήταν το χαρακτηριστικό της χρονιάς που πέρασε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων σε αξία το 2009, όπως καταγράφονται από την IRI Hellas, η μεταβολή τους κινήθηκε στο επίπεδο του 1,14%, φθάνοντας τα 79,11 εκατ. ευρώ, από 78,22 εκατ. ευρώ το 2008. Στο ίδιο διάστημα τα ιδιωτικά εμπορικά σήματα εκτίναξαν τις πωλήσεις τους. Σε αυτή την… επίθεση των PL τα δύο brand leader της αγοράς κράτησαν τη θέση τους. To Κορπή της Nestle και το Αύρα της Coca-Cola 3E κατέχουν την 1η και 2η θέση αντίστοιχα σταθερά τουλάχιστον τα τελευταία τρία χρόνια.
To Κορπή της Nestle και το Αύρα της Coca-Cola 3E κατέχουν την 1η και 2η θέση αντίστοιχα σταθερά τουλάχιστον τα τελευταία τρία χρόνια, για τα οποία δίνει στοιχεία η IRI Hellas στο παρόν αφιέρωμα
Παρόλα αυτά, οι εξελίξεις δεν άφησαν ανεπηρέαστα τα μερίδια των εταιρειών του κλάδου. Οι κερδισμένοι της κατηγορίας, τα private label εμφιαλωμένα νερά, αύξησαν τη συμμετοχή τους στο σύνολο των πωλήσεών της στο 8,3% κατά το 12μηνο που εξέπνευσε στις αρχές του περασμένου Αυγούστου, από 7,1% που ήταν το αμέσως προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα.
Τα Top 5 brands* το 2009 |
||
Κατάταξη | Brand | Εταιρεία |
1o | Κορπή | Nestle |
2o | Αύρα | Coca-Cola 3Ε |
3o | Ζαγόρι | Χήτος |
4o | ΗΒΗ | Pepsico-ΗΒΗ |
5o | Σουρωτή | Σουρωτή |
* Συμπεριλαμβάνονται: ανθρακούχα και μη ανθρακούχα |
Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές |
||||
2009 | 2008 | 2007 | Brand | Εταιρεία |
1o | 1o | 1o | Κορπή | Nestle |
2ο | 2ο | 2ο | Αύρα | Coca-Cola 3Ε |
* Συμπεριλαμβάνονται: ανθρακούχα και μη ανθρακούχα |
New Launches 2009 |
|
Brand | Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ) |
Κορπή mania 5×500 ml + 1 δώρο | 69,83 |
Αύρα ανθρ/κό 6×330 ml | 48,92 |
Υάς still 500ml | 43,02 |
Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ) |
|
2008 | 78,22 |
2009 | 79,11 |
Μεταβολή 2009/2008 | 1,14% |
Αντίστοιχα, αύξηση μεριδίων εξασφάλισε και η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιάλωσης, που βελτίωσε τη συμμετοχή στα έσοδα του κλάδου στο 8,3% από 7,1%, όπως εξάλλου και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία αύξησε τη δυναμική της στο 5,4% από 5,1%.
Σημειώνεται ότι στο σύνολο των 45 εταιρειών που προμηθεύουν με εμφιαλωμένα νερά τα σούπερ μάρκετ οι 22 είδαν φέτος τις πωλήσεις τους να βαίνουν μειούμενες.