Μείωση πωλήσεων σε αξία σημείωσε η κατηγορία του ελαιόλαδου κατά την προηγούμενη χρονιά έναντι του 2008.

Από 121,63 εκατ. ευρώ που ήταν το σύνολο των πωλήσεων της κατηγορίας μέσω των σούπερ μάρκετ, όπως αυτές καταμετρήθηκαν από την IRI Hellas, μειώθηκαν κατά 14,86% το 2009, στα 103,55 εκατ. ευρώ. Η οικονομική κρίση ήταν ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του ελαιολάδου και οδήγησε σε αύξηση τα μερίδια του χύμα ελαιολάδου, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Η οικονομική κρίση ήταν ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του ελαιολάδου και οδήγησε σε αύξηση τα μερίδια του χύμα ελαιολάδου, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Τα στοιχεία της IRI Hellas δείχνουν πως από 12,1% το 2006 το μερίδιο του ελαιολάδου PL ανήλθε σε 17,3% το 2009. Η τιμή επηρεάζει την εξέλιξη των μεριδίων, αφού ένα λίτρο ελαιολάδου ιδιωτικής ετικέτας κοστίζει γύρω στα 3 ευρώ, όταν το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ξεπερνά τα 5 ευρώ. Μικρό εξακολουθεί να είναι και το μερίδιο του τυποποιημένου ελαιολάδου στην συνολική αγορά.

 Τα Top 5 brands* το 2009

 Κατάταξη  Brand  Εταιρεία
 1o  Άλτις  Unilever
 2o  Μινέρβα  Μινέρβα
 3o  Χωριό  Μινέρβα
 4o  Ένωσις  Ένωσις Πεζών
 5o  Σπιτικό  Ελαιουργική

 * Δεν συμπεριλαμβάνονται τα πυρηνέλαια

 Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές
(1η και 2η θέση)

 2009  2008  2007  Brand  Εταιρεία
 1o  1o  1o  Άλτις  Unilever
 2ο  2ο  2ο  Μινέρβα  Μινέρβα

 * Δεν συμπεριλαμβάνονται τα πυρηνέλαια

 New Launches 2009

 Brand  Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ)
 Χωριό Ορεινές Περιοχές 1 lt  173,37
 Κονάκι παρθένο 5 lt  162,87
 Χωριό Πεδινοί Ελαιώνες 2 lt  159,43

 Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ)

 2008  121,63
 2009  103,55
 Μεταβολή 2009/2008  -14,86%

Όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα της ICAP για την κατηγορία (Νοέμβριος 2009), το μερίδιο συμμετοχής του τυποποιημένου ελαιολάδου στη συνολική αγορά είναι μόλις 27%, έναντι 38% του μη τυποποιημένου, ενώ ποσοστό 35% αφορά στην αυτοκατανάλωση.

Στην 1η θέση του Top 5 των best sellers της κατηγορίας βρίσκουμε το brand Άλτις της Unilever και στη 2η και 3η δύο brand της Μινέρβα, το Μινέρβα και το Χωριό. Στα επιτυχημένα λανσαρίσματα τη χρονιά που πέρασε περιλαμβάνονται τα προϊόντα Χωριό Ορεινές Περιοχές 1 lt, Κονάκι παρθένο 5 lt και Χωριό Πεδινοί Ελαιώνες 2 lt.