Με πτώση πωλήσεων έκλεισε το 2009 για την κατηγορία των χυμών. Συγκεκριμένα, από 142,21 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις σε αξία έπεσαν στα 140,48 εκατ. ευρώ (-1,22%). Σε ό,τι αφορά στις υποκατηγορίες των χυμών, οι μακράς διάρκειας αποσπούν μερίδιο από την αγορά των φρέσκων.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η γεύση του πορτοκαλιού παραμένει Νο 1 στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Και τη χρονιά που πέρασε η βιομηχανία εξακολούθησε να προσφέρει, απαντώντας στις απαιτήσεις των καταναλωτών για υγιεινή διατροφή, νέες γευστικές εμπειρίες, διευρύνοντας την ποικιλία της γκάμας των προϊόντων με πρωτότυπες γεύσεις και με συστατικά που παρέχουν επιπλέον οφέλη για τον οργανισμό. Τα ποιοτικά στοιχεία του προϊόντος (γεύση, όφελος για τον οργανισμό, πρακτικότητα συσκευασίας) παραμένουν αδιαμφισβήτητα τα κύρια κριτήρια αγοράς του καταναλωτή. Ωστόσο, η τιμή και το είδος των προωθητικών ενεργειών συγκαταλέγονται στη λίστα με τους σημαντικούς παράγοντες που διαμορφώνουν την τελική απόφαση αγοράς.
Τα ποιοτικά στοιχεία του προϊόντος (γεύση, όφελος για τον οργανισμό, πρακτικότητα συσκευασίας) παραμένουν αδιαμφισβήτητα τα κύρια κριτήρια αγοράς του καταναλωτή. Ωστόσο, η τιμή και οι προωθήσεις επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς
Amita (Coca-Cola 3E) και Life (Vivartia) είναι τα δύο brand που παραμένουν στην κορυφή (στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα) σταθερά τα τρία τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas. Στον πίνακα, όμως, με τα Top 5 προϊόντα βλέπουμε να εκπροσωπούνται, επίσης, η Pepsico-ΗΒΗ (χυμοί ΗΒΗ), η Όλυμπος (χυμοί Όλυμπος) και η ΕΒΓΑ (χυμοί Refresh).
Τα Top 5 brands* το 2009 |
||
Κατάταξη | Brand | Εταιρεία |
1o | Amita | Coca-Cola 3Ε |
2o | Life | Vivartia |
3o | ΗΒΗ | Pepsico-ΗΒΗ |
4o | Όλυμπος | Όλυμπος |
5o | Refresh | ΕΒΓΑ |
* Συμπεριλαμβάνονται: χυμοί ψυγείου και μακράς διάρκειας |
Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές |
||||
2009 | 2008 | 2007 | Brand | Εταιρεία |
1o | 1o | 1o | Amita | Coca-Cola 3Ε |
2ο | 2ο | 2ο | Life | Vivartia |
* Συμπεριλαμβάνονται: χυμοί ψυγείου και μακράς διάρκειας |
New Launches 2009 |
|
Brand | Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ) |
Life Πορτοκάλι Φρεσκοστυμμένος 750 ml | 1.067,78 |
Όλυμπος Μήλο/Πορτοκάλι/Καρότο 1lt | 730,22 |
Amita Φράουλα Fruit Drink 1lt | 563,82 |
Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ) |
|
2008 | 142,21 |
2009 | 140,48 |
Μεταβολή 2009/2008 | -1,22% |
Πολύ επιτυχημένα ήταν και τα λανσαρίσματα των Life Πορτοκάλι Φρεσκοστυμμένος 750 ml, Όλυμπος Μήλο/Πορτοκάλι/Καρότο 1lt και Amita Φράουλα Fruit Drink 1lt, όπως επιβεβαιώνουν και οι πωλήσεις τους.