Με πτώση πωλήσεων έκλεισε το 2009 για την κατηγορία των χυμών. Συγκεκριμένα, από 142,21 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις σε αξία έπεσαν στα 140,48 εκατ. ευρώ (-1,22%). Σε ό,τι αφορά στις υποκατηγορίες των χυμών, οι μακράς διάρκειας αποσπούν μερίδιο από την αγορά των φρέσκων.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η γεύση του πορτοκαλιού παραμένει Νο 1 στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Και τη χρονιά που πέρασε η βιομηχανία εξακολούθησε να προσφέρει, απαντώντας στις απαιτήσεις των καταναλωτών για υγιεινή διατροφή, νέες γευστικές εμπειρίες, διευρύνοντας την ποικιλία της γκάμας των προϊόντων με πρωτότυπες γεύσεις και με συστατικά που παρέχουν επιπλέον οφέλη για τον οργανισμό. Τα ποιοτικά στοιχεία του προϊόντος (γεύση, όφελος για τον οργανισμό, πρακτικότητα συσκευασίας) παραμένουν αδιαμφισβήτητα τα κύρια κριτήρια αγοράς του καταναλωτή. Ωστόσο, η τιμή και το είδος των προωθητικών ενεργειών συγκαταλέγονται στη λίστα με τους σημαντικούς παράγοντες που διαμορφώνουν την τελική απόφαση αγοράς.

Τα ποιοτικά στοιχεία του προϊόντος (γεύση, όφελος για τον οργανισμό, πρακτικότητα συσκευασίας) παραμένουν αδιαμφισβήτητα τα κύρια κριτήρια αγοράς του καταναλωτή. Ωστόσο, η τιμή και οι προωθήσεις επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς

Amita (Coca-Cola 3E) και Life (Vivartia) είναι τα δύο brand που παραμένουν στην κορυφή (στην πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα) σταθερά τα τρία τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas. Στον πίνακα, όμως, με τα Top 5 προϊόντα βλέπουμε να εκπροσωπούνται, επίσης, η Pepsico-ΗΒΗ (χυμοί ΗΒΗ), η Όλυμπος (χυμοί Όλυμπος) και η ΕΒΓΑ (χυμοί Refresh).

 Τα Top 5 brands* το 2009

 Κατάταξη  Brand  Εταιρεία
 1o  Amita  Coca-Cola 3Ε
 2o  Life  Vivartia
 3o  ΗΒΗ  Pepsico-ΗΒΗ
 4o  Όλυμπος  Όλυμπος
 5o  Refresh  ΕΒΓΑ

 * Συμπεριλαμβάνονται: χυμοί ψυγείου και μακράς διάρκειας

   

 Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές
(1η και 2η θέση)

 2009  2008  2007  Brand  Εταιρεία
 1o  1o  1o  Amita  Coca-Cola 3Ε
 2ο  2ο  2ο  Life  Vivartia

 * Συμπεριλαμβάνονται: χυμοί ψυγείου και μακράς διάρκειας

 New Launches 2009

 Brand  Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ)
 Life Πορτοκάλι Φρεσκοστυμμένος 750 ml  1.067,78
 Όλυμπος Μήλο/Πορτοκάλι/Καρότο 1lt  730,22
 Amita Φράουλα Fruit Drink 1lt  563,82

 Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ)

 2008  142,21
 2009  140,48
 Μεταβολή 2009/2008  -1,22%

Πολύ επιτυχημένα ήταν και τα λανσαρίσματα των Life Πορτοκάλι Φρεσκοστυμμένος 750 ml, Όλυμπος Μήλο/Πορτοκάλι/Καρότο 1lt και  Amita Φράουλα Fruit Drink 1lt, όπως επιβεβαιώνουν και οι πωλήσεις τους.