Παρά το γεγονός ότι στο Top 5 των αναψυκτικών βρίσκουμε και τη μεγάλη της ανταγωνίστρια, την Pepsico-ΗΒΗ, η Coca-Cola είναι αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της κατηγορίας με τέσσερα στα πέντε προϊόντα leader.
Επίσης, είναι η ίδια εταιρεία που βρίσκεται σταθερά στην πρώτη και δεύτερη θέση με τη My Coke και τη Fanta αντίστοιχα, την τριετία 2007-2009. Σε μια αγορά που εμφανίζει οριακή ανάπτυξη (αύξηση πωλήσεων σε αξία το 2009 σε σχέση με το 2008 μόλις 1,31%), είναι πολύ σημαντικό πως στα λανσαρίσματα που είχαν επιτυχία μέσα στο 2009 εμφανίζεται η εταιρεία ΕΨΑ με την ΕΨΑ Λεμονάδα, με πωλήσεις εντός του έτους που ξεπέρασαν τις 220 χιλ. ευρώ.
Η Coca-Cola είναι αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της κατηγορίας με τέσσερα στα πέντε προϊόντα leader. Επίσης, βρίσκεται σταθερά στην πρώτη και δεύτερη θέση με τη My Coke και τη Fanta αντίστοιχα, την τριετία 2007-2009
Συνολικά, στην αγορά των αναψυκτικών οι πωλήσεις σε αξία μέσω του καναλιού των σούπερ μάρκετ το 2009 ανήλθαν σε 192 εκατ. ευρώ, έναντι 189,55 εκατ. ευρώ το 2008.
Τα Top 5 brands το 2009 |
||
Κατάταξη | Brand | Εταιρεία |
1o | My Coke | The Coca-Cola Company |
2o | Fanta | The Coca-Cola Company |
3o | Sprite | The Coca-Cola Company |
4o | ΗΒΗ | Pepsico-ΗΒΗ |
5o | Tuborg | Coca-Cola 3Ε |
* Συμπεριλαμβάνονται: Colas, Flavors, Lemon Limes, Mixers |
Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές |
||||
2009 | 2008 | 2007 | Brand | Εταιρεία |
1o | 1o | 1o | My Coke | The Coca-Cola Company |
2ο | 2ο | 2ο | Fanta | The Coca-Cola Company |
* Συμπεριλαμβάνονται: Colas, Flavors, Lemon Limes, Mixers |
New Launches 2009 |
|
Brand Πωλήσεις | (σε χιλ. ευρώ) |
Fanta Orange Blue 500 ml | 410,00 |
Fanta Verdia Pet 500 ml | 388,84 |
ΕΨΑ Λεμονάδα (γυαλί) 232 ml | 220,28 |
Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ) |
|
2008 | 189,55 |
2009 | 192,03 |
Μεταβολή 2009/2008 | 1,31% |
Τα τελευταία χρόνια -και ιδιαίτερα στον καιρό της κρίσης- υπάρχει μια στροφή μιας μερίδας καταναλωτών προς τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας. Ένα εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό της αγοράς τα τελευταία χρόνια είναι η ανάπτυξη των μεριδίων των light αναψυκτικών, με βασικό κίνητρο αγοράς τη χαμηλή θερμιδική τους αξία.
Από τις πιο συνήθεις προωθητικές ενέργειες που ακολουθούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο είναι εκείνη της προσφοράς δωρεάν προϊόντος, πχ με αγορά 5 τεμαχίων δώρο το 1 ή «2+1» δώρο κλπ, καθώς και η μείωση τιμής είτε μέσω εκπτωτικών sticker ή μέσω κουπονιών.