Παρά το γεγονός ότι στο Top 5 των αναψυκτικών βρίσκουμε και τη μεγάλη της ανταγωνίστρια, την Pepsico-ΗΒΗ, η Coca-Cola είναι αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της κατηγορίας με τέσσερα στα πέντε προϊόντα leader.

Επίσης, είναι η ίδια εταιρεία που βρίσκεται σταθερά στην πρώτη και δεύτερη θέση με τη My Coke και τη Fanta αντίστοιχα, την τριετία 2007-2009. Σε μια αγορά που εμφανίζει οριακή ανάπτυξη (αύξηση πωλήσεων σε αξία το 2009 σε σχέση με το 2008 μόλις 1,31%), είναι πολύ σημαντικό πως στα λανσαρίσματα που είχαν επιτυχία μέσα στο 2009 εμφανίζεται η εταιρεία ΕΨΑ με την ΕΨΑ Λεμονάδα, με πωλήσεις εντός του έτους που ξεπέρασαν τις 220 χιλ. ευρώ.

Η Coca-Cola είναι αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της κατηγορίας με τέσσερα στα πέντε προϊόντα leader. Επίσης, βρίσκεται σταθερά στην πρώτη και δεύτερη θέση με τη My Coke και τη Fanta αντίστοιχα, την τριετία 2007-2009

Συνολικά, στην αγορά των αναψυκτικών οι πωλήσεις σε αξία μέσω του καναλιού των σούπερ μάρκετ το 2009 ανήλθαν σε 192 εκατ. ευρώ, έναντι 189,55 εκατ. ευρώ το 2008.

 Τα Top 5 brands το 2009

 Κατάταξη  Brand  Εταιρεία
 1o  My Coke  The Coca-Cola Company
 2o  Fanta  The Coca-Cola Company
 3o  Sprite  The Coca-Cola Company
 4o  ΗΒΗ  Pepsico-ΗΒΗ
 5o  Tuborg  Coca-Cola 3Ε

 * Συμπεριλαμβάνονται: Colas, Flavors, Lemon Limes, Mixers

 Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές
(1η και 2η θέση)

 2009      2008  2007  Brand  Εταιρεία
 1o  1o  1o  My Coke  The Coca-Cola Company
 2ο  2ο  2ο  Fanta  The Coca-Cola Company

 * Συμπεριλαμβάνονται: Colas, Flavors, Lemon Limes, Mixers

 New Launches 2009

 Brand Πωλήσεις  (σε χιλ. ευρώ)
 Fanta Orange Blue 500 ml  410,00
 Fanta Verdia Pet 500 ml  388,84
 ΕΨΑ Λεμονάδα (γυαλί) 232 ml  220,28

 Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ)

 2008  189,55
 2009  192,03
 Μεταβολή 2009/2008  1,31%

Τα τελευταία χρόνια -και ιδιαίτερα στον καιρό της κρίσης- υπάρχει μια στροφή μιας μερίδας καταναλωτών προς τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας. Ένα εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό της αγοράς τα τελευταία χρόνια είναι η ανάπτυξη των μεριδίων των light αναψυκτικών, με βασικό κίνητρο αγοράς τη χαμηλή θερμιδική τους αξία.

Από τις πιο συνήθεις προωθητικές ενέργειες που ακολουθούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο είναι εκείνη της προσφοράς δωρεάν προϊόντος, πχ με αγορά 5 τεμαχίων δώρο το 1 ή «2+1» δώρο κλπ, καθώς και η μείωση τιμής είτε μέσω εκπτωτικών sticker ή μέσω κουπονιών.