Μείωση πωλήσεων σε αξία της τάξης του 2,39% σημείωσε η κατηγορία των αφρόλουτρων-αφροντούς το 2009.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, οι πωλήσεις μέσω σούπερ μάρκετ των προϊόντων της κατηγορίας ήταν το προηγούμενο έτος 42,91 εκατ. ευρώ, έναντι 43,94 εκατ. το 2008.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ανταγωνιστική αγορά των αφρόλουτρων-αφροντούς παρουσιάζουν συνεχώς νέα προϊόντα που χαρακτηρίζονται από τα ιδιαίτερα αρώματα, αλλά και τα περιποιητικά για την επιδερμίδα συστατικά. Επίσης, στην κατηγορία κυκλοφορούν προϊόντα που προσφέρουν σύσφιξη ή αδυνατιστικό αποτέλεσμα.

Η πτώση των πωλήσεων σε αξία αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στη σημαντική αύξηση των προωθητικών ενεργειών εκ μέρους των εταιρειών της κατηγορίας με τη μορφή επιπλέον προϊόντος ή έκπτωσης επί της λιανικής τιμής πώλησης

Η πτώση των πωλήσεων σε αξία αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στη σημαντική αύξηση των προωθητικών ενεργειών εκ μέρους των εταιρειών της κατηγορίας με τη μορφή επιπλέον προϊόντος ή έκπτωσης επί της λιανικής τιμής πώλησης. Οι προωθητικές ενέργειες, όπως και σε άλλες κατηγορίες, εντάθηκαν λόγω οικονομικής κρίσης.

 Τα Top 5 brands* το 2009

 Κατάταξη  Brand  Εταιρεία
 1o  Palmolive  Colgate Palmolive
 2o  Dove  Unilever
 3o  Badedas  Sara Lee
 4o  Lux  Unilever
 5o  Fa  Rilken

 * Δεν συμπεριλαμβάνονται τα baby

 Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές
(1η και 2η θέση)

 2009  2008  2007  Brand  Εταιρεία
 1o  1o  1o  Palmolive  Colgate Palmolive
 2ο  2ο  2ο  Dove  Unilever

 * Δεν συμπεριλαμβάνονται τα baby

 New Launches 2009

 Brand  Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ)
 Dove Supreme Silk 750 ml  280,18
 Le Petit Marseillais Vanilla 400 ml  208,86
 Le Petit Marseillais Orange Blos 400 ml  187,20

 Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ)

 2008  43,94
 2009  42,91
 Μεταβολή 2009/2008  -2,39%

Το 2009 έγιναν αρκετά λανσαρίσματα νέων προϊόντων. Τα τρία πιο επιτυχημένα από αυτά, σύμφωνα με τις πωλήσεις που πραγματοποίησαν εντός του προηγούμενου έτους, ήταν το Dove Supreme Silk 750 ml και οι δύο κωδικοί του Le Petit Marseillais, Vanilla 400 ml και Orange Blos 400 ml.

Στην 1η θέση του Top 5 της κατηγορίας βρίσκουμε το Palmolive (Colgate Palmolive). Ακολουθούν το Dove (Unilever), το Badedas (Sara Lee), το Lux (Unilever) και το Fa (Colgate Palmolive). Brand leaders για τις τρεις συνεχόμενες χρονιές που παρουσιάζονται στον σχετικό πίνακα παραμένουν το brand Palmolive στην 1η θέση και το Dove στη 2η.