Μείωση πωλήσεων σε αξία της τάξης του 2,39% σημείωσε η κατηγορία των αφρόλουτρων-αφροντούς το 2009.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, οι πωλήσεις μέσω σούπερ μάρκετ των προϊόντων της κατηγορίας ήταν το προηγούμενο έτος 42,91 εκατ. ευρώ, έναντι 43,94 εκατ. το 2008.
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ανταγωνιστική αγορά των αφρόλουτρων-αφροντούς παρουσιάζουν συνεχώς νέα προϊόντα που χαρακτηρίζονται από τα ιδιαίτερα αρώματα, αλλά και τα περιποιητικά για την επιδερμίδα συστατικά. Επίσης, στην κατηγορία κυκλοφορούν προϊόντα που προσφέρουν σύσφιξη ή αδυνατιστικό αποτέλεσμα.
Η πτώση των πωλήσεων σε αξία αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στη σημαντική αύξηση των προωθητικών ενεργειών εκ μέρους των εταιρειών της κατηγορίας με τη μορφή επιπλέον προϊόντος ή έκπτωσης επί της λιανικής τιμής πώλησης
Η πτώση των πωλήσεων σε αξία αποδίδεται, κατά κύριο λόγο, στη σημαντική αύξηση των προωθητικών ενεργειών εκ μέρους των εταιρειών της κατηγορίας με τη μορφή επιπλέον προϊόντος ή έκπτωσης επί της λιανικής τιμής πώλησης. Οι προωθητικές ενέργειες, όπως και σε άλλες κατηγορίες, εντάθηκαν λόγω οικονομικής κρίσης.
Τα Top 5 brands* το 2009 |
||
Κατάταξη | Brand | Εταιρεία |
1o | Palmolive | Colgate Palmolive |
2o | Dove | Unilever |
3o | Badedas | Sara Lee |
4o | Lux | Unilever |
5o | Fa | Rilken |
* Δεν συμπεριλαμβάνονται τα baby |
Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές |
||||
2009 | 2008 | 2007 | Brand | Εταιρεία |
1o | 1o | 1o | Palmolive | Colgate Palmolive |
2ο | 2ο | 2ο | Dove | Unilever |
* Δεν συμπεριλαμβάνονται τα baby |
New Launches 2009 |
|
Brand | Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ) |
Dove Supreme Silk 750 ml | 280,18 |
Le Petit Marseillais Vanilla 400 ml | 208,86 |
Le Petit Marseillais Orange Blos 400 ml | 187,20 |
Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ) |
|
2008 | 43,94 |
2009 | 42,91 |
Μεταβολή 2009/2008 | -2,39% |
Το 2009 έγιναν αρκετά λανσαρίσματα νέων προϊόντων. Τα τρία πιο επιτυχημένα από αυτά, σύμφωνα με τις πωλήσεις που πραγματοποίησαν εντός του προηγούμενου έτους, ήταν το Dove Supreme Silk 750 ml και οι δύο κωδικοί του Le Petit Marseillais, Vanilla 400 ml και Orange Blos 400 ml.
Στην 1η θέση του Top 5 της κατηγορίας βρίσκουμε το Palmolive (Colgate Palmolive). Ακολουθούν το Dove (Unilever), το Badedas (Sara Lee), το Lux (Unilever) και το Fa (Colgate Palmolive). Brand leaders για τις τρεις συνεχόμενες χρονιές που παρουσιάζονται στον σχετικό πίνακα παραμένουν το brand Palmolive στην 1η θέση και το Dove στη 2η.