Η πρώτη κερδοφόρα χρονιά μετά από δεκαπέντε ζημιογόνες χρήσεις ήταν το 2023 για τη Σουρωτή, με τη διοίκηση της εταιρείας να ρίχνει το βάρος στο κανάλι του χονδρεμπορίου και στις εξαγωγές και να πετυχαίνει βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2023 η Σουρωτή παρουσίασε αύξηση τζίρου κατά 35,6%, από τα 10,25 εκατ. ευρώ στα 13,90 εκατ. ευρώ, ενώ ο όγκος αυξήθηκε κατά 53%. Ειδικά στο κανάλι του χονδρεμπορίου, ο όγκος αυξήθηκε κατά 94,7% και η αξία πωλήσεων κατά 72,5%. Σημειωτέον ότι η συμμετοχή του καναλιού του χονδρεμπορίου στο σύνολο του τζίρου της εταιρείας ήταν στο 42% το 2022, όμως το 2023 ανήλθε στο 53%. Παράλληλα, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 23%, ενώ το κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου παρουσίασε αύξηση 6%. Σημαντικά αυξημένο ήταν και το περιθώριο μικτού κέρδους, από το 39,3% στο 44,8%, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων και μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε κέρδη 369.867 ευρώ, έναντι ζημιών 2,20 εκατ. ευρώ το 2022.

Ο σχεδιασμός για χονδρεμπόριο, λιανεμπόριο και εξαγωγές
Για τη φετινή χρονιά, ο σχεδιασμός της εταιρείας στο κανάλι του χονδρεμπορίου περιλαμβάνει την περαιτέρω αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του στον τζίρο της εταιρείας, εστιάζοντας στις κατηγορίες καταστημάτων με την μεγαλύτερη κατανάλωση ανά έτος και στους πιο κερδοφόρους κωδικούς, ενώ στο κανάλι του σούπερ μάρκετ βαρύτητα δίνεται σε μικρές αλυσίδες τοπικού χαρακτήρα για αύξηση της συμμετοχής τους στον τζίρο των σούπερ μάρκετ και στη μείωση του ποσοστού της συμμετοχής στο σύνολο του τζίρου της εταιρείας, για την αποφυγή κινδύνου εξάρτησης. Ως προς τις εξαγωγές, η Σουρωτή στοχεύσει σε επέκταση σε συγκεκριμένες αγορές και επέκταση γεύσεων σε υπάρχουσες και νέες αγορές.

Ειδικότερα στην αγορά των ΗΠΑ, η ανάπτυξη θα προέλθει από την αυξημένη διανομή στα εστιατόρια και την είσοδο σε κανάλι λιανικής με απευθείας υπηρεσίες παράδοσης από τον εκπρόσωπο της εταιρείας στη Νέα Υόρκη, ενώ η κλασική Σουρωτή έχει ήδη τοποθετηθεί σε καταστήματα λιανικής σε συσκευασία κουτί αλουμινίου 330ml, χάρη στην πλατφόρμα της Amazon. Παράλληλα, στη Μέση Ανατολή επιδιώκεται η διείσδυση της Σουρωτής σε χώρες του Κόλπου και άλλες αραβικές χώρες πέραν της Σαουδικής Αραβίας, όπως η Ιορδανία, το Κουβέιτ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ στην Ευρώπη το βάρος πέφτει στις νέες συνεργασίες σε χώρες όπως η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Όσον αφορά το νέο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, μέσα στο καλοκαίρι ξεκίνησαν τη λειτουργία τους σε νέο χώρο δύο νέα τμήματα των γραμμών παραγωγής, ενώ υλοποιήθηκε παραγγελία για την προμήθεια νέων μηχανημάτων στις αρχές του 2025.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter