Μειώνονται οι ποσότητες των κωδικών προϊόντων, που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, αλλά εμφανίζουν μικρότερη ζήτηση στα ράφια, όπως μαθαίνει το FOODReporter, μιλώντας με ανθρώπους της αγοράς.
Το ζήτημα των σταθερά ακριβότερων τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, ακόμη κι αν σταθεροποιηθεί ο πληθωρισμός φαίνεται πως αλυσιδωτά προκαλεί αλλαγές στην προτεραιοποίηση πραγματοποίησης αγορών στο μυαλό των καταναλωτών.
Η πληθωριστική κρίση διαπιστωμένα έπληξε πρωτίστως τα προϊόντα τύπου bazaar, για τα οποία φαίνεται πως έχει υποχωρήσει η ανάγκη για αποθήκευση σε μεγάλους χώρους. Υπάρχουν λίγες περιπτώσεις προμηθευτών που επιλέγουν να φέρνουν μεγάλες ποσότητες προϊόντων και να τα αφήνουν στις αποθήκες, καθώς η εποχικότητα της κάθε σειράς bazaar προϊόντων μπορεί να έχει μεγάλη χρονική απόσταση και αυτό έρχεται σε αντίθεση, όπως μαθαίνει το FOODReporter, με τους ρυθμούς παραγωγής προϊόντων, λανσαρίσματος και κατάργησης κωδικών στις χώρες της Άπω Ανατολής (κυρίως), απ’ όπου εισάγει ο προμηθευτής.
Η ανταγωνιστικότητα στην τιμή, η κατακερματισμένη παραγγελία και η εποχιακή συγκυρία
Οι προμηθευτές bazaar προϊόντων φέρονται σ’ αυτή τη φάση να επιχειρούν να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί στις τιμές, εκμεταλλευόμενοι τη σχετική αποκλιμάκωση των τιμών ναύλωσης container. Ωστόσο, δεν τα καταφέρνουν, επειδή ακριβώς προχωρούν τελικά σε περισσότερο κατακερματισμένες παραγγελίες, δηλαδή με περισσότερους κωδικούς κατ’ απόλυτη τιμή ανά εποχιακή συγκυρία, αλλά μικρότερες ποσότητες προϊόντων ανά κωδικό.
Στο Halloween, το οποίο τα τελευταία χρόνια δείχνει να έχει ενταχθεί στα εποχιακά γεγονότα με επίδραση στις πωλήσεις, αναμένεται φέτος να δούμε περισσότερα διαφορετικά προϊόντα στη λιανική αγορά εν συνόλω, αλλά και κωδικούς που θα φιλοξενούνται και στα μεγάλα υποκαταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ (1.000 έως 2.500 τ.μ. και άνω των 2.500 τ.μ.), χωρίς, από την άλλη, μεγάλο βάθος αποθεμάτων.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, υπάρχουν προμηθευτές που επιχειρούν να κατευθύνουν το σύνολο των εποχιακών αποθεμάτων τους κατευθείαν στα καταστήματα, μιας και αποδεικνύεται ότι η ζήτηση για αποθήκευση προς τις εταιρείες logistics έχει μειωθεί.
Ακόμη και στην κατηγορία τροφίμων, σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ η οποία επιχειρεί εντονότερα το τελευταίο διάστημα να προωθήσει περισσότερες ιδιωτικές ετικέτες, οι προμηθευτές που έχασαν τη θέση τους στο ράφι, διεκδικούν λιγότερο όγκο προϊόντων σε αυτό, σε πιθανή νέα συμφωνία με την αλυσίδα, ως μέσο διαπραγμάτευσης. Φέρονται, σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, να εξετάζουν τη στρατηγική διάθεση προς πώληση του ίδιου αριθμού προϊόντων κατ’ απόλυτη τιμή, αλλά σε περισσότερες διαφορετικές αλυσίδες και σημεία πώλησης. Μιλάμε για προϊόντα τροφίμων που δεν είναι κοντόληκτα και συχνά αποτελούν προϊόντα που βρίσκονται σε μεταλλική ή γυάλινη συσκευασία.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter