Η επίδοση του 14%, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, προσδιορίζει την ανάπτυξη της Α-Β Βασιλόπουλος, που είναι η ταχύτερη της πρώτης δεκάδας, και αποδίδεται τόσο στο ισχυρό brand της εταιρείας, όσο όμως και στη γρήγορη επέκταση του δικτύου της. Για όσες εκ των αλυσίδων παρουσιάζουν ρυθμούς ανάπτυξης σε επίπεδα χαμηλότερα του πληθωρισμού, ή έστω στα όριά του, παράγοντες του κλάδου σχολιάζουν ότι αυτό καταδεικνύει πως τα δίκτυά τους αρκούνται απλώς στο να κρατούν θέσεις στον χάρτη του οργανωμένου λιανεμπορίου, οι οποίες μάλιστα με την πάροδο του χρόνου γίνονται ακριβότερες, με συνέπεια η διατήρησή τους να καθίσταται ασύμφορη οικονομικά.

Οι δέκα μεγάλοι

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το «σελφ σέρβις», εκτός της Α-Β Βασιλόπουλος, και η Μετρό παρουσιάζει υψηλή ανάπτυξη, κοντά στο 9%, στηρίζοντας τις πωλήσεις της πέρα από τη λιανική με τα My Market και στη χονδρική με τα Μετρό Cash & Carry, που αποτελούν σήμερα τον ισχυρότερο «παίκτη» της σχετικής αγοράς, ενώ ταχείς ρυθμούς αύξησης παρουσιάζει και η Σκλαβενίτης, ποσοστού περίπου 7%, κυρίως λόγω του ανοίγματος που επιχειρεί με τα μικρά σημεία πώλησης.

Σε ό,τι αφορά την Καρφούρ Μαρινόπουλος, αν και επισήμως η εταιρεία κατά την πάγια πολιτική της δεν ανοίγει τα χαρτιά της, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ρυθμοί της κινούνται στα επίπεδα του 8%, ποσοστό που προέρχεται κατά έναν σημαντικό βαθμό από τα νέα καταστήματα του δικτύου της, αλλά και τη σχετικά πρόσφατη παρουσία της στον τομέα του χονδρεμπορίου.

Η Dia Hellas φαίνεται πως έχει μειώσει τους ρυθμούς της, βρισκόμενη φέτος περίπου στο 3%. Ο σκληρός ανταγωνισμός που επικρατεί στο discount επηρεάζει εμφανώς τις πωλήσεις της εταιρείας, η οποία μάλιστα περιόρισε και τον αριθμό των νέων καταστημάτων της -σε σύνολο πλησιάζουν σήμερα τα 400.

Κλειστά τα χαρτιά της, όπως πάντα, κρατά η Lidl, για την οποία οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο τζίρος της διατηρείται σταθερός ή ότι παρουσιάζει οριακή ανάπτυξη, ενώ για την Plus οι πληροφορίες είναι αρνητικές. Η αλυσίδα φαίνεται μπλοκαρισμένη μετά την απομάκρυνση του προέδρου της και το πάγωμα των επενδύσεών της σε νέες μονάδες.

Η Αφοί Βερόπουλοι, έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία την αναπροσαρμογή της εμπορικής πολιτικής της, βελτιώνει τις επιδόσεις της, που υπολογίζονται στο 4%, ενώ για τη Πέντε, που χρόνια τώρα παρουσιάζεται να έχει το δικό της πιστό κοινό, σύμφωνα με πληροφορίες οι πωλήσεις της αναπτύσσονται με ρυθμούς κοντά στο 8%.

Σε δύσκολη θέση φαίνεται να είναι η Ατλάντικ, για την οποία οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι πτωτικοί. Στο α’ εξάμηνο του 2007 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στο -0,2%. Ειδικότερα, κάμψη -2,4% σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις του ομίλου, ενώ οι χονδρικές πωλήσεις του κυμάνθηκαν περί το 3%.

4%-5% η μέση ανάπτυξη του κλάδου

Σε ό,τι αφορά τώρα την ανάπτυξη του κλάδου σε μέσα επίπεδα, φαίνεται να διαμορφώνεται στο 4% με 5%, (στοιχεία Αυγούστου), ποσοστό ιδιαίτερα θετικό, εφόσον συνεκτιμηθεί ότι ο κλάδος φέτος εκκίνησε από υψηλό επίπεδο, λόγω της θετικής πορείας που κατέγραψε το 2006.
Ειδικότερα, το διάστημα του καλοκαιριού, οπότε παρατηρούνται μεγάλες μετακινήσεις του πληθυσμού λόγω των θερινών διακοπών, στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ότι ο τζίρος σε μέσα επίπεδα προήλθε κατά 50% τον Ιούλιο και κατά 55% τον Αύγουστο από την περιφέρεια και τα τουριστικά θέρετρα, ενώ το υπόλοιπο αυτού από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Σημειώνεται ότι κατά τη χειμερινή περίοδο το ποσοστό συμμετοχής της περιφέρειας στον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου δεν υπερβαίνει το 40%.