Στη μεγαλύτερη εκδήλωση για τα social media, γνωστά brands ταχυκίνητων προϊόντων αλλά και του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων έκαναν για άλλη μια χρονιά αισθητή την αρουσία τους, με έμμεσο ή άμεσο τρόπο.

Τα Social Media Awards, αξιολογούν, αναδεικνύουν και επιβραβεύουν τις πιο καινοτόµες και αποτελεσµατικές ενέργειες στα social media των brands, των διαφημιστικών εταιρειών και των social agencies που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, µέσα από τις διαφορετικές κατηγορίες των βραβείων. Τα 58 από τα 149 βραβεία που απονεμήθηκαν στις 30 Οκτωβρίου, κατά την τελετή απονομής των Social Media Awards 2014, του θεσμού που διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά το περιοδικό Marketing Week της BOUSSIAS, είχαν ως παραλήπτες εταιρείες που ανήκουν στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και των FMCG, καθώς και agencies που υλοποίησαν ιδιαίτερα επιτυχημένες πρακτικές για επιχειρήσεις των παραπάνω κλάδων.

Όπως ανέφερε στον εισαγωγικό χαιρετισµό του ο Περικλής Βανικιώτης, Head of Digital του Publicis Groupe και Ειδικός Σύµβουλος της BOUSSIAS, στόχος της διοργάνωσης ήταν να αναδείξει τις καλύτερες πρακτικές ανά κατηγορία, χρησιµοποιώντας ένα σύστηµα βαθµολογίας όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγµατικότητα της αγοράς. Στην ουσία, η διοργάνωση «φωτίζει» case studies τα οποία µπορούν όλοι να χρησιµοποιήσουν για να µάθουν πως να αξιοποιούν αποτελεσµατικότερα και αυτή τη διάσταση του digital περιβάλλοντος.

Την απονοµή των βραβείων, παρουσίασαν οι κυρίες Μαρία Μπεκατώρου και Κατερίνα Ζαρίφη, οι οποίες συντέλεσαν στο να εξελιχθεί η βραδιά σε μια πραγματικά «social» εμπειρία. Πάνω από 800 στελέχη από τις συνολικά 115 εταιρείες, γέμισαν ασφυκτικά τον χώρο της εκδήλωσης.. Η ροή των απονοµών κύλησε σε γρήγορο ρυθµό, µε τις εταιρείες να κάνουν «κερκίδες» και να πανηγυρίζουν µε ενθουσιασµό τα βραβεία τους. Οι παρευρισκόµενοι δεν παρέλειψαν να φωτογραφηθούν και να γυρίσουν τα δικά τους video στον ειδικά διαµορφωµένο χώρο, «πληµµυρίζοντας» τα social media µε χιλιάδες στιγµιότυπα.

Υψηλό βαθμό δημιουργικότητας διαπίστωσε η διεθνής κριτική επιτροπή
Στα Social Media Awards, τα έργα κρίνονται από διεθνή κριτική επιτροπή ειδικών και στελεχών, που διαγράφουν ο καθένας µια ξεχωριστή πορεία στη διεθνή αγορά. Η βραδιά ξεκίνησε µε τη συµµετοχή των µελών της επιτροπής, µε την φυσική παρουσία τους όσο και µέσα από video -για τα µέλη εκείνα που δεν µπόρεσαν να παρευρεθούν στην τελετή. Τα µέλη σχολίασαν το επίπεδο των υποψηφιοτήτων και έδωσαν τα δικά τους insights για τα social media, µέσα από την εµπειρία τους. Συµπερασµατικά, οι κριτές των Social Media Awards 2014 είδαν µέσα από τις συµµετοχές υψηλό επίπεδο δηµιουργικότητας της ελληνικής αγοράς, αλλά και σκληρή δουλειά, που είναι απαραίτητη, όπως τόνισαν, για την προσέλκυση της πολυπόθητης προσοχής του χρήστη των Social Media.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι ο ανταγωνισµός ήταν µεγάλος, µε 420 υποψηφιότητες σε 11 µεγάλες κατηγορίες και 67 υποκατηγορίες. Όπως επεσήµανε ο Περικλής Βανικιώτης, «µια τέτοια συµµετοχή δείχνει ότι το συγκεκριµένο υποσύνολο της αγοράς έχει ήδη σηµαντική ανάπτυξη». Όσον αφορά στις σηµαντικότερες τάσεις στον τοµέα των Social Media, οι κριτές έκαναν λόγο για την επόµενη µέρα της «αποτελεσµατικότητας», για τη µεγάλη επανάσταση της αλλαγής όχι µόνο στον τρόπο επικοινωνίας αλλά και στο ίδιο το επιχειρείν -αλλαγή που φέρνει τον κόσµο του Marketing στην πρώτη γραµµή των αποφάσεων-, τον αυξανόµενο συγκερασµό των Social Media ευρύτερα µε το marketing, την αυξανόµενη επένδυση των brands στα Social Media, και πολλά άλλα. Συνολικά, η καινοτοµία, η ιδέα, αλλά και η µέτρηση της αποτελεσµατικότητας, φαίνεται να είναι οι τρεις παράµετροι που οδηγούν τις εξελίξεις στον χώρο αυτό.

Στην τελετή παρευρέθηκαν οι Ελευθέριος Χατζηιωάννου, Founder Peopleizers, Μισέλ Μασσαδάκης, Managing Director Mediavision and Cognatio Holdings, Founder and Board Member, Telisol και η Dr. Σοφία Δρακοπούλου, Senior Lecturer Middlesex University, ενώ το κοινό χαιρέτισαν και έδωσαν το σχόλιό τους µέσω video οι Έλενα Σάρι, Executive Vice President, Southeast Region Ηead and Board Member, TNS, Πανδώρα Λυκούρη, Partner, Millward Brown Vermeer, New York, Έλενα Κίτρα, MEA Facebook UAE, Βάλια Παπασπύρου, Programming Lead Europe, Middle East & Africa, Microsoft, Γρηγόρης Σκλαβούνος, Senior Consultant, OgilvyOne, Vietnam, Dr. Ιωάννης Κρασονικολάκης, Lecturer, Southampton University, UK, Dr. Αριστείδης Θεοτόκης, Associate Professor of Marketing, Leeds University Business School.

Χρυσός Χορηγός των βραβείων ήταν η εταιρεία Globe One Digital, υποστηρικτής η Zoottle, Tailor Made Sponsor η εταιρεία Drinkworks, η οποία πρόσφερε στους παρευρισκόµενους το µοναδικό Social Media cocktail, ενώ κατά την διάρκεια της βραδιάς, οι παρευρισκόµενοι είχαν την ευκαιρία να φωτογραφηθούν και να γυρίσουν το δικό τους video στον ειδικά διαµορφωµένο χώρο της εταιρείας photobooth.gr.