Σε εξέλιξη βρίσκεται η αναδιοργάνωση στην Krop, όπου έχει επενδύσει το SMERemediumCAP, σύμφωνα με τον πρόεδρο Νίκο Καραμούζη.

Πρόκειται για τη Frutenco, με εκτελεστικό πρόεδρο τον ίδιο, που έχει εξαγοράσει την Krop.

Σκοπός του SMERemediumCAP ήταν κατά βάση εξωστρεφής εξαγωγική εταιρεία που θα απευθυνόταν σε πολύ μεγάλους πελάτες εξωτερικού, με αυξανόμενη ισχύ, βάσει ελέγχου όγκου παραγωγής εσπεριδοειδών και άλλων φρούτων και λαχανικών. Ο στόχος ήταν η εταιρεία, εντός τριετίας ή πενταετίας, να βρισκόταν σε θέση να παρακάμψει τη στρατηγική των μεγάλων αγοραστών που λειτουργούν για λογαριασμό retailers-«γιγάντων» παγκοσμίως για παράγωγα αγροτικών προϊόντων.

Οι πελάτες, που ζητούν όγκο σε χαμηλή τιμή και οι μεσάζοντες
Μέχρι στιγμής, στον κλάδο λειτουργεί το price-seeker μοντέλο, το οποίο η Krop φιλοδοξούσε να παρακάμψει. Μαζί μ’ αυτό, ήθελε να παρακάμψει και τους κατά τόπους ισχυρούς χονδρεμπόρους που επί χρόνια διατηρούν ρόλο προνομιακού συνομιλητή με παγκόσμιες αλυσίδες, εξασφαλίζοντας περιθώριο κέρδους και ανεβάζοντας περαιτέρω την τιμή.

Το ζήτημα μεσαζόντων συνάντησε η Krop και στην ελληνική αγορά φρούτων και λαχανικών από τοπικούς παραγωγούς. «Για να δεχτεί η αλυσίδα να μιλήσεις απευθείας μαζί της και να έρθεις σε διαπραγματευτική θέση, χρειάζεσαι συγκέντρωση όγκου παραγόμενου προϊόντος και τζίρο, ίσως και άνω των 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Με τα 11 εκατ. ευρώ που τζιράρει η Krop, δεν καταφέραμε να υπερκεράσουμε το ισχύον μοντέλο», παραδέχτηκε ο κ. Καραμούζης. Ταυτόχρονα, απέκλεισε συνέργειες της Έψα με την Krop.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter