Συνεχίζεται το παζάρι για την εξαγορά μικρομεσαίων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της Αττικής από μεγάλες αλυσίδες του κλάδου. Οπως φαίνεται, τα διαπραγματευτικά εγχειρήματα, κυρίως των μικρομεσαίων εκείνων που ενδιαφέρονται να αποχωρήσουν σύντομα από την αγορά, ευοδώνονται μάλλον δύσκολα. Χτυπώντας, μάλιστα, διαδοχικά τις πόρτες των μεγάλων, το άγχος τους αυξάνει την εις βάρος τους πίεση. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες ναυάγησαν οι διαπραγματεύσεις των αλυσίδων Πειραϊκόν και Elite με μεγάλο όμιλο ελληνικών συμφερόντων, ενώ σε καλό δρόμο για την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς βρίσκεται η αλυσίδα Αστήρ Γαλαξίας.

Στην διελκυστίνδα των σχετικών διαπραγματεύσεων ο παράγων “βιασύνη” λειτουργεί εις βάρος των μικρομεσαίων. Από τη μια πλευρά, η ένταση του ανταγωνισμού σπρώχνει μεσοπρόθεσμα την κερδοφορία τους προς τα κάτω, με αποτέλεσμα την πτώση της αξίας των επιχειρήσεών τους, πράγμα που το γνωρίζουν πολύ καλά τόσο οι ίδιοι όσο και οι υποψήφιοι αγοραστές. Από την άλλη, οι υποψήφιοι αγοραστές, αν και κόπτονται για την ταχεία συγκέντρωση τζίρου για λογαριασμό τους, παίζουν τη “γάτα με το ποντίκι” κυρίως με όσους εκτίθενται, αναζητώντας επίμονα τις “καλές προσφορές τιμήματος” εξαγοράς.

Πειραϊκόν, Elite, Αστήρ Γαλαξίας

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες ναυάγησαν οι διαπραγματεύσεις των αλυσίδων Πειραϊκόν και Elite με μεγάλο όμιλο ελληνικών συμφερόντων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της φετινής έκδοσής μας “Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2007”, η Πειραϊκόν διαθέτει 7 καταστήματα (εύρους μεταξύ 550 τμ και 850 τμ), ενώ ο ετήσιος τζίρος της είναι περίπου 19,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία την τελευταία διετία εμφανίζει ζημιογόνο αποτέλεσμα. Αντίστοιχα, η Elite, με δυναμικό 5 καταστημάτων (εύρους μεταξύ 250 και 1.100 τμ) και ετήσιο τζίρο περίπου 15,6 εκατ. ευρώ, την τελευταία διετία εμφανίζει ιδιαίτερα χαμηλή κερδοφορία.

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, σε καλό δρόμο για την υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς από μεγάλη αλυσίδα του κλάδου βρίσκεται η αλυσίδα Αστήρ Γαλαξίας, δυναμικού 4 μεγάλων καταστημάτων (εύρους μεταξύ 900 τμ και 2.950 τμ) και ετήσιου τζίρου περίπου 12 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα την τελευταία διετία παρουσιάζει μια κάμψη της κερδοφορίας της, παρά το γεγονός ότι κατά τα προηγούμενα χρόνια αυτή κυμαίνονταν μεταξύ 2,6% και 3,6%.