Νέα στρατηγική στον τομέα των logistics ακολουθεί η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, μεταφέροντας την έδρα των κεντρικών της αποθηκών από τον Κηφισό που βρίσκεται σήμερα στον Ασπρόπυργο, σε μεγαλύτερο, πλήρως εξοπλισμένο και σαφώς πιο λειτουργικό για τις ανάγκες της κτιριακό συγκρότημα.

Πρόκειται για ένα ακίνητο με στεγασμένους χώρους περίπου 40.000τμ, από το οποίο αποχωρεί η Sato και από τον Ιούλιο θα αρχίσει να το λειτουργεί σταδιακά η Σκλαβενίτης. Στόχος της αλυσίδας είναι έως τον Νοέμβριο, οπότε η Sato θα έχει αποχωρήσει πλήρως από το ακίνητο, να το εκμεταλλεύεται στο σύνολό του. Οι νέες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις της Σκλαβενίτης είναι οργανωμένες σε ένα επίπεδο, σε αντίθεση με τις σημερινές που λειτουργούν σε τέσσερα επίπεδα, έχουν τη δυνατότητα να υποδέχονται περισσότερα φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ παραδίδονται στην αλυσίδα πλήρως εξοπλισμένες. Γι’ αυτό, άλλωστε, είναι δυνατή η άμεση χρήση τους. Μάλιστα, τα κόστη προσαρμογής των χώρων στις ανάγκες της αλυσίδας περιορίζονται στο ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις σημερινές αποθήκες της εταιρείας, συνολικής έκτασης 32.000τμ, η διοίκησή της ήδη εξετάζει το πώς θα τις εκμεταλλευθεί. Πηγές του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι οι εναλλακτικές λύσεις είναι πολλές. Μια εξ αυτών προβλέπει τη μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας σε έναν από τους ορόφους των κεντρικών αποθηκών, δεδομένου ότι σήμερα –ουσιαστικά μετά την πυρκαγιά που ξέσπασε στο κατάστημα του Κηφισού– η διοίκηση της εταιρείας δεν βρίσκεται συγκεντρωμένη σε ένα κτίριο. Παράλληλα, εξετάζεται το πώς θα εκμεταλλευθεί η εταιρεία τον ισόγειο χώρο των κεντρικών αποθηκών, που κάλλιστα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς σκοπούς. Σημειώνεται ότι στην ευρύτερη περιοχή έχουν αναπτυχθεί μεγάλα εμπορικά κέντρα, υπερκαταστήματα, καθώς και cash & carry καταστήματα.

Εφαλτήριο επέκτασης
Η μεταφορά των αποθηκών της Σκλαβενίτης σε νέους, μεγαλύτερους και καλύτερα οργανωμένους χώρους, προσφέρουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να επεκταθεί με ταχύτερες διαδικασίες εκτός συνόρων Αττικής. Έτσι, πέρα από το κατάστημα που έχει καπαρώσει η εταιρεία σε εμπορικό κέντρο της περιοχής της Κορίνθου, το οποίο θα λειτουργήσει το Πάσχα του 2015, θεωρείται βέβαιο ότι, λόγω και της θέσης του νέου κέντρου logistics, τα επόμενα βήματά της, που όπως φαίνεται δεν θα αργήσουν, θα γίνουν στην Πελοπόννησο. Στο μεταξύ, η γενναία επέκταση του δικτύου της Σκλαβενίτης το 2013 αποδίδει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ο τζίρος της φέτος εξελίσσεται με ανάπτυξη της τάξης του 7%, ποσοστό κατά πολύ υψηλότερο του μέσου επιπέδου της κλαδικής αγοράς, πράγμα που της εξασφαλίζει νέα μερίδια αγοράς.

Η εταιρεία θα συνεχίσει και φέτος να επεκτείνει το δίκτυό της. Ήδη λειτούργησε το πρώτο της κατάστημα. Πρόκειται για ένα Fresh Market (convenience store). Ειδικότερα, η διοίκηση της εταιρείας φαίνεται πως αποφάσισε να επαναφέρει στο σχεδιασμό της την επέκτασή της και μέσω μικρών σημείων πώλησης. Τα Fresh Market αποτέλεσαν εγχείρημα του παρελθόντος, το οποίο όμως «πάγωσε», καθώς διαπιστώθηκαν διάφορα προβλήματα στην υλοποίηση του σχετικού σχεδίου. Ωστόσο, η αλυσίδα σήμερα φαίνεται ότι το ανακινεί, διαπιστώνοντας μεταξύ άλλων, ότι ο ανταγωνισμός της βελτιώνει τη διείσδυσή του στις γειτονιές, σε μια περίοδο που ο καταναλωτής στρέφεται περισσότερο στα οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων, τα οποία πλέον του απευθύνονται, καταλαμβάνοντας και χώρους των παραδοσιακών καταστημάτων της γειτονιάς, που αδειάζουν εξαιτίας την ύφεσης.