Σε αγορά οικοπέδου πριν από το τέλος του έτους για την κατασκευή του σχεδιαζόμενου κέντρου logistics προσανατολίζεται η Σκλαβενίτης, ώστε στα τέλη του 2007 να είναι σε θέση να λειτουργεί υποστηριζόμενη από κεντρικές αποθήκες. Ταυτόχρονα, επιχειρεί την είσοδό της στις πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Αθήνας, με ένα concept ιδιόκτητων μικρών καταστημάτων, τα Fresh Market, έχοντας στόχο να "στήσει" τα πρώτα 20 σε ένα χρόνο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του “σελφ σέρβις”, η εταιρεία έχει ήδη επιλέξει δύο οικόπεδα, το πρώτο επί της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας και το δεύτερο επί της Αττικής Οδού. Τα στελέχη της μελετούν τις δύο αυτές εναλλακτικές συνεκτιμώντας και τον παράγοντα “κόστος”, δεδομένου ότι η επιλογή της Αττικής Οδού προϋποθέτει υψηλότερης αξίας επένδυση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η σχετική επένδυση αναμένεται να ανέλθει στα 40 εκατ. ευρώ, ενώ κρίθηκε σκόπιμη για δύο λόγους: αφενός, η εταιρεία σήμερα δεν διαθέτει κέντρο logistics -οι εγκαταστάσεις που χρησιμοποιεί για τον σκοπό αυτό βρίσκονται σε τρία διαφορετικά σημεία της Αττικής (στη συμβολή της λεωφόρου Αθηνών με την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και στα δύο υπέρ μάρκετ της αλυσίδας)-, αφετέρου, η δημιουργία κέντρου logistics θα της επιτρέψει, εφόσον το κρίνει σκόπιμο, να αναπτυχθεί και εκτός συνόρων Αττικής, δεδομένου ότι, όποια και αν είναι η τελική της επιλογή, το κέντρο διανομής θα βρίσκεται σε μία από τις πιο νευραλγικές προσβάσεις του λεκανοπεδίου.
Μάλιστα, η δημιουργία των κεντρικών αποθηκών θα επιτρέψει στην εταιρεία την καλύτερη τροφοδοσία και του εναλλακτικού δικτύου καταστημάτων το οποίο ήδη οργανώνει. Πρόκειται για τα Fresh Market, ένα καινούριο concept της Σκλαβενίτης, μέσω του οποίου αποσκοπεί να κατακτήσει τις γειτονιές της Αθήνας και -γιατί όχι- εν ευθέτω χρόνω και τις γειτονιές άλλων αστικών κέντρων. Με τα Fresh Market η Σκλαβενίτης “απαντά” σε όσες από τις οργανωμένες αλυσίδες λιανικής ανέπτυξαν στα δίκτυά τους σημεία πώλησης τύπου convenience stores, ιδιόκτητα ή με καθεστώς franchise, αποβλέποντας στην περαιτέρω τόνωση του τζίρου τους, σε μια περίοδο κατά την οποία η ανάπτυξη του κλάδου παρουσιάζει σημάδια κόπωσης.

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία δύο χρόνια το οργανωμένο λιανεμπόριο “τρώει από τις σάρκες του”, δεδομένου ότι τα νοητά του όρια δεν επεκτείνονται. Για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, οι μεγάλες αλυσίδες άρχισαν να προσβλέπουν στην είσοδο στις γειτονιές των αστικών κέντρων, προκειμένου να “βάλουν στο χέρι” τον εναπομείναντα τζίρο των μικρών σημείων πώλησης τύπου μπακάλικου, μανάβικου και μίνι μάρκετ. Οι έως τώρα κινήσεις τους έδειξαν ότι αποδίδουν, οπότε το οργανωμένο λιανεμπόριο άρχισε να επανατοποθετείται στρατηγικά στην αγορά, επενδύοντας όλο και περισσότερο στις μικρές αίθουσες πωλήσεων.

Το προφίλ των Fresh Market

Οι τελευταίες πληροφορίες για τα Fresh Market αναφέρουν τα εξής:

  • Θα καταλαμβάνουν έκταση 300-500 τμ και θα φιλοξενούν κατά βάση φρέσκα προϊόντα (γαλακτοκομικά, τυροκομικά, οπωροκηπευτικά, νωπά κρέατα και πουλερικά), εξυπηρετώντας το κοινό που επισκέπτεται συχνά το κατάστημα της γειτονιάς, ψωνίζοντας κάθε φορά τα απαραίτητα.
  • Θα έχουν την αναγκαία απόσταση ασφαλείας από τα μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας ώστε να μην “κανιβαλίζουν” τον τζίρο τους και θα είναι ιδιόκτητα.
  • Θα αρχίσουν να λειτουργούν άμεσα -καταβάλλεται προσπάθεια ώστε το πρώτο να λειτουργήσει πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων.
  • Εντός του 2007 θα οργανωθούν συνολικά 20 Fresh Market.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός της εταιρείας προέβλεπε την έναρξη της λειτουργίας των πρώτων Fresh Market στις αρχές φθινοπώρου, ωστόσο λόγω των αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στη μετοχική σύνθεσή της, το σχετικό project καθυστέρησε. Ανάλογες επιπτώσεις υπήρξαν και στα επενδυτικά πλάνα που αφορούσαν στην ίδρυση νέων σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, με αποτέλεσμα φέτος η εταιρεία να ολοκληρώνει μόνο δύο καινούριες μονάδες που, όπως εκτιμάται, θα εγκαινιαστούν λίγο πριν από τα τέλη του 2006.