Άθικτη από την κρίση φαντάζει η Σκλαβενίτης, τουλάχιστον σε σχέση με την πλειονότητα των επιχειρήσεων του κλάδου, αφού το 2011 τα μεγέθη της παρέμειναν σε ανοδική πορεία. Σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία της διοίκησής της, το 2011 ο τζίρος της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 6%, σε σχέση με το 2010, ενώ το καθαρό αποτέλεσμά της θα είναι και πάλι θετικό.

Eκτός της ανταγωνιστικότητάς της στο ράφι και της υψηλής πιστότητας των πελατών της, στην ανοδική πορεία του τζίρου της εταιρείας συνέβαλλαν τα δέκα νέα καταστήματα που εγκαινίασε με την επωνυμία της εντός του 2011, προερχόμενα από το δίκτυο της Ατλάντικ. Σημειώνεται ότι στο τέλος του έτους το δίκτυο της Σκλαβενίτης αριθμούσε συνολικά 83 σημεία πώλησης.

Για το 2012, οι προβλέψεις της διοίκησης της εταιρείας είναι πως ο τζίρος της θα εξακολουθήσει να κινείται ανοδικά, χωρίς ωστόσο να διακινδυνεύει εκτίμηση σε ποιον βαθμό. Καθοριστική για την πορεία των εσόδων της θα είναι και η συμμετοχή των πωλήσεων δύο νέων καταστημάτων που θα προστεθούν φέτος στο δίκτυό της, το ένα στη Βάρκιζα και το άλλο στο Καματερό.

Πέραν των δύο προαναφερόμενων καταστημάτων, η διοίκηση της εταιρείας προγραμματίζει την υλοποίηση επένδυσης συνολικής αξίας περί τα 10 εκατ. ευρώ, με σκοπό την επέκταση των κεντρικών της γραφείων και του καταστήματος που φιλοξενείται στο ίδιο κτίριο, το οποίο βρίσκεται επί της Λεωφόρου Κηφισού, στο Περιστέρι. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τις εγκαταστάσεις στις οποίες πριν από λίγα χρόνια είχε ξεσπάσει πυρκαγιά.

Επενδυτικός σκεπτικισμός
Ο σχεδιασμός της αλυσίδας προβλέπει την επέκταση των διοικητικών της εγκαταστάσεων κατά περίπου 3.000-4.000 τμ, όπως και μια μικρή επέκταση του καταστήματος που λειτουργεί στο ισόγειο. Ωστόσο, λόγω του αστάθμητου των εξελίξεων επί το δυσμενέστερο, έντονοι είναι οι προβληματισμοί, σχετικά με το αν τελικά πρέπει να εκκινήσει σε αυτήν τη φάση η εκτέλεση της σχετικής επένδυσης, δεδομένου ότι δεν πρόκειται να αποφέρει έσοδα, ώστε να αποσβεστεί γρήγορα, όπως θα συνέβαινε αν τα εν λόγω κεφάλαια διατίθεντο για τη δημιουργία ενός μεγάλου καταστήματος.

Ο σκεπτικισμός που υπάρχει συνδέεται και με το πλάνο της εταιρείας για τη δημιουργία των νέων κεντρικών αποθηκών της, με την έννοια του ότι από την τελική επιλογή περιοχής και ακινήτου εγκατάστασής τους, θα κριθεί το εύρος του χώρου που θα διατεθεί για διοικητικές ανάγκες. Η τυχόν εκτεταμένη παρουσία των διοικητικών υπηρεσιών της εταιρείας στο πλαίσιο του νέου logistic center, πιθανώς θα ακυρώσει την αναγκαιότητα επέκτασης των εγκαταστάσεων στέγασης της διοίκησης της εταιρείας στο Περιστέρι.

Από αυτή την άποψη επανεκκινείται η συζήτηση για την επένδυση της Σκλαβενίτης σε ένα νέο, υψηλού κόστους σύγχρονο κέντρο logistics, αλλά προβληματίζοντας τη διοίκησή της πολλαπλά. Διότι ναι μεν η σκοπιμότητα του έργου δεν αμφισβητείται, αλλά το ρίσκο της διάθεσης αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε μια περίοδο που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την πορεία της αγοράς και τη θέση του μέσα σε αυτήν τα επόμενα χρόνια, είναι ασύμμετρα μεγάλο.

Κατά τη διοίκησή της εταιρείας, τουλάχιστον προς το παρόν, οι υφιστάμενες κεντρικές αποθήκες της αλυσίδας επαρκούν για την κάλυψη του δικτύου της, όπως είναι σήμερα ή και μεσοπρόθεσμα, με την προσθήκη, δηλαδή, ακόμα μερικών νέων μονάδων.