Από δεκαπενταετίας στο πλευρό του λιανεμπορίου, η SINGULAR, έχοντας συγκεντρώσει πλέον όλες τις δραστηριότητες παραγωγής και διάθεσης λογισμικού για τον συγκεκριμένο κλάδο της αγοράς στην SINGULAR Retail Business, θα παρουσιάσει τον Απρίλιο το νέο προωθημένο της σύστημα για τις αλυσίδες λιανεμπορίου.

Από δεκαπενταετίας στο πλευρό του λιανεμπορίου, η SINGULAR, έχοντας συγκεντρώσει πλέον όλες τις δραστηριότητες παραγωγής και διάθεσης λογισμικού για τον συγκεκριμένο κλάδο της αγοράς στην SINGULAR Retail Business, θα παρουσιάσει τον Απρίλιο το νέο προωθημένο της σύστημα για τις αλυσίδες λιανεμπορίου. Σε συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό μας ο κ. Αλέξης Βορεάδης, διευθύνων σύμβουλος της SRB, μας αναπτύσσει τα στρατηγικά σχέδια της εταιρείας, που απευθύνονται στην έντονα ανταγωνιστική αγορά των αλυσίδων λιανεμπορίου, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά και στην επέκταση της εταιρείας στις χώρες της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης.


“σελφ σέρβις”: Ποια είναι σήμερα η παρουσία και συμβολή της SINGULAR στο χώρο του λιανεμπορίου;


Αλέξης Βορεάδης: Η SINGULAR είναι από το 1989 μέχρι και σήμερα η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής και διάθεσης τυποποιημένων εφαρμογών λογισμικού για επιχειρήσεις. Για περισσότερο από μία δεκαπενταετία από την ίδρυσή της το 1985, η εταιρεία αναπτύσσει λογισμικό και συσσωρεύει τεχνογνωσία γύρω από τον τομέα του λιανεμπορίου. Αναλυτικότερα, η δραστηριότητά της αφορά:

  • στην υποστήριξη εντατικών λιανικών πωλήσεων με χρήση POS ή φορολογικού εκτυπωτή, ενσωματώνοντας ειδικές λειτουργίες στις εμπορικές εφαρμογές της,

  • στην υποστήριξη αμφίδρομων on-line και / ή off-line συνδέσεων με τις δημοφιλέστερες φορολογικές ταμιακές μηχανές της αγοράς, εξυπηρετώντας έτσι πολλές χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων.

Στα τέλη του 1997 η SINGULAR, αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες προοπτικές που διαγράφονταν στον κλάδο του λιανεμπορίου και αξιοποιώντας τη σημαντική εμπειρία της, ανέπτυξε και διέθεσε στην αγορά ένα τεχνολογικά προηγμένο και 100% εξειδικευμένο προϊόν, το Singular Retail System (SRS). Σήμερα, το SRS απολαμβάνει ευρύτατης αποδοχής ως το πλέον σύγχρονο και ισχυρό σύστημα για το χώρο αυτό και κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά των μεσαίων και μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων.

Στις αρχές του 2000, διαβλέποντας τις εξελίξεις στην αγορά και με γνώμονα το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον και τις τάσεις συνεργασιών για τη δημιουργία μεγάλων ομίλων επιχειρήσεων τόσο στον κλάδο της πληροφορικής όσο και του λιανεμπορίου, η SINGULAR αποφάσισε να ενδυναμώσει και να ανεξαρτητοποιήσει αυτόν τον δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο της. Έτσι προχώρησε στην εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εξειδικευμένης και πολύ πετυχημένης στη μηχανογράφηση των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου εταιρείας International Soft ΑΕ και αφού τη μετονόμασε σε SINGULAR Retail Business ΑΕ (SRB), συγκέντρωσε εκεί όλες τις δραστηριότητες παραγωγής και διάθεσης λογισμικού για το χώρο του λιανεμπορίου.

Σήμερα η SRB είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία κατασκευής λογισμικού (Independent Software Vendor) για το λιανεμπόριο, χώρο με τον οποίο ασχολείται αποκλειστικά, κατέχοντας μερίδιο αγοράς άνω του 65%. Στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται επιχειρήσεις όπως οι Carrefour – Μαρινόπουλος, Sephora – Μαρινόπουλος (Beauty Shops), Μαρινόπουλος (Marks & Spencer), Σκλαβενίτης, Μασούτης, Μπίσκας, Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), FOKAS, Γερμανός, Multirama / Office-1, ΤΡΟΦΟ, Μπαλής, ΜΕΤΡΟ, Jumbo, Hondos Center, Bazaar, Σπανός, Πανεμπορική, Γαλαξίας, Κλαουδάτος (BHS), Max-Stores, Σπέντζος, Ξυνός κ.ά.


“σ-σ”: Το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην αγορά των σούπερ μάρκετ καθώς και η είσοδος του ευρώ στις οικονομικές συναλλαγές της χώρας μας έχουν επίδραση στην πολιτική που ακολουθεί η SINGULAR στο χώρο του λιανεμπορίου;

Α.Β.: Το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον στην αγορά των σούπερ μάρκετ υπαγορεύει στις επιχειρήσεις του χώρου αυτού να στραφούν στη ζήτηση πληροφοριακών συστημάτων, τα οποία αφενός αναβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πελάτη και αφετέρου δίνουν τη δυνατότητα άσκησης πολιτικών “πιστότητας” (loyalty systems). Αυτές οι πολιτικές όχι μόνον βοηθούν σημαντικά στην προσέλκυση και τη διατήρηση των πελατών μιας αλυσίδας, αλλά και παρέχουν σημαντικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με το προφίλ και τις συνήθειες των καταναλωτών, διευκολύνοντας έτσι τη λήψη των επιχειρηματικών αποφάσεων. Η SRB έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο σημείο αυτό ενσωματώνοντας στο SRS ειδικό υποσύστημα (module), που χειρίζεται τα θέματα πιστότητας των πελατών, παρέχει δε τη δυνατότητα κατά παραγγελία μετατροπών του λογισμικού (customization) για την 100% κάλυψη των αναγκών της κάθε επιχείρησης.

Επίσης, ο ανταγωνισμός επιβάλλει στις επιχειρήσεις αυτές τη μείωση του λειτουργικού κόστους και τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για το λόγο αυτό το SRS δεν είναι ένα απλό σύστημα διαχείρισης πωλήσεων, αλλά ένα πλήρες πληροφοριακό σύστημα, που καλύπτει όλες τις λειτουργίες των τμημάτων front & back offices των καταστημάτων. Η αυτοματοποίηση των λειτουργιών μέσα στην αποθήκη, με χρήση φορητών τερματικών και η πλήρης οικονομική διαχείριση που παρέχει το SRS, δίνουν τη δυνατότητα στην επιχείρηση να έχει πλήρη έλεγχο της συνολικής λειτουργίας και της οικονομικής αποδοτικότητας των καταστημάτων της.

Όσον αφορά τη μετάβαση στο ευρώ, αυτή αποτελεί μία ευκαιρία συνολικής αναβάθμισης των ταμιακών συστημάτων των επιχειρήσεων. Η SRB με κατάλληλες πολιτικές προώθησης μέσα στο 2001 θα προσπαθήσει να διευκολύνει τις επιχειρήσεις και να τις ενθαρρύνει ώστε να αντικαταστήσουν τα γερασμένα πληροφοριακά τους συστήματα με νέα, τελευταίας τεχνολογίας και προηγμένης λειτουργικότητας.


“σ-σ”: Ποια είναι η πιο πρόσφατη ολοκληρωμένη πρόταση της SINGULAR για το λιανεμπόριο;


Α.Β: Η νέα πρόταση της SRB για το χώρο του λιανεμπορίου είναι η καινούργια έκδοση SRS/Release 2, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις αρχές Απριλίου του 2001. Πρόκειται για μία συνολικά ανασχεδιασμένη και ολοκληρωμένη εφαρμογή, που εκμεταλλεύεται πλήρως την αρχιτεκτονική client-server 3 επιπέδων της SINGULAR και έχει κτισθεί με την state-of-the-art τεχνολογία SINGULAR Application Server. Επιπλέον, η εφαρμογή αυτή είναι πολυγλωσσική που μπορεί να λειτουργήσει σε συνεργασία με όλες τις δημοφιλείς βάσεις δεδομένων (RDBMS) και να παρέχει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) και πρόσβασης μέσω Internet. Εννοείται ότι το SRS/Release 2 ενσωματώνει και εμπλουτίζει σημαντικά την front & back office λειτουργικότητα όλων των παλαιοτέρων εφαρμογών της SRB. Ετσι, το SRS/Release 2 καλύπτει τις οριζόντιες και κάθετες απαιτήσεις σχεδόν όλων των επί μέρους τομέων της αγοράς του λιανικού εμπορίου όπως:

  • σούπερ μάρκετ, υπέρ μάρκετ, καταστήματα discount και delicatessen,

  • πολυκαταστήματα, cash & carry, DIY
  • καταστήματα καλλυντικών, καταστήματα αφορολογήτων ειδών,
  • εξειδικευμένα καταστήματα (ένδυσης & υπόδησης, βιβλιοπωλεία, δισκοπωλεία, καταστήματα παιχνιδιών κ.λπ.),
  • καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών,
  • πρατήρια υγρών καυσίμων,
  • εστιατόρια fast-food, bars κ.λπ.

Περιληπτικά, το σύστημα διαχείρισης καταστημάτων SRS/Release 2 είναι μια ολοκληρωμένη και τεχνολογικά άρτια εφαρμογή λογισμικού με προηγμένες λειτουργίες, η οποία απευθύνεται στις εξειδικευμένες διαχειριστικές και mission-critical λειτουργικές ανάγκες των τμημάτων front & back offices στις αλυσίδες καταστημάτων λιανικής πώλησης, ανεξαρτήτως μεγέθους και τομέα επιχειρησιακής δραστηριότητας. Στο τελευταίο βοηθάει και η πολύ ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική, η οποία, σε αντίθεση με το παρελθόν, καθιστά το σύστημα προσιτό ακόμη και σε μικρές επιχειρήσεις.

“σ-σ”: Ποια είναι εκείνα τα σημεία που συνθέτουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πρότασης της SINGULAR για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου σε αντιδιαστολή με τις υπόλοιπες λύσεις που κυκλοφορούν στην αγορά;


Α.Β: Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του SRS σε σχέση με τις υπόλοιπες λύσεις της αγοράς είναι τα εξής:

  • Πλήρης αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και των Windows στον server αλλά και στα POS με χρήση οθόνης VGA που καθιστά τη λειτουργία της πώλησης πολύ πιο ευέλικτη και φιλική προς τον / την ταμία αλλά και τους πελάτες.

  • Ανεξαρτησία από τους προμηθευτές εξοπλισμού POS. Το SRS λειτουργεί σε όλα τα εγκεκριμένα για την ελληνική αγορά δημοφιλή POS, καθιστώντας έτσι δυνατή την αξιοποίηση τυχόντος υπάρχοντος εξοπλισμού ή την προμήθεια νέου από όποιο κατασκευαστή επιθυμεί ο πελάτης με βάση μονάχα το κόστος και την ποιότητα.

  • Χρήση αρχιτεκτονικής client-server και σχεσιακής βάσης δεδομένων (RDBMS), που διασφαλίζει την ακεραιότητα και την ασφάλεια των στοιχείων σε ένα πλήρως on-line και real-time περιβάλλον λειτουργίας, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει την παραγωγή εκτυπώσεων και στατιστικών καταστάσεων (reports) κάθε είδους.

  • Το SRS είναι εφαρμογή εξ ολοκλήρου ανεπτυγμένη και ελεγχόμενη από την SRB, που εξασφαλίζει τη μελλοντική προσαρμογή της στις αλλαγές της ελληνικής νομοθεσίας και επιτρέπει τις κατά παραγγελία μετατροπές / βελτιώσεις για την 100% κάλυψη των αναγκών του πελάτη.
  • Το SRS συνεργάζεται αρμονικά με άλλες εφαρμογές της SINGULAR, που καλύπτουν τις ανάγκες των κεντρικών γραφείων και των κεντρικών αποθηκών (π.χ. ERP σύστημα Singular Enterprise).
  • Τέλος, το SRS διατίθεται και υποστηρίζεται πανελλαδικά από τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία κατασκευής λογισμικού και τους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της.

“σ-σ”: Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της SINGULAR για την εδραίωσή της στην αγορά του λιανεμπορίου και τη διείσδυση της εταιρείας σε νέες αγορές;

Α.Β.: Άμεσος στόχος της SINGULAR είναι η διείσδυση και εξάπλωση του SRS και στις μικρές και μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Δυστυχώς στη χώρα μας, εν αντιθέσει με άλλες χώρες της δυτικής αλλά και ανατολικής Ευρώπης, η παρουσία σύγχρονων ταμιακών συστημάτων με χρήση PΟS στις επιχειρήσεις αυτές είναι σχεδόν μηδενική.

Η SRB, εκτός από τη δύναμη και το κύρος που της προσδίδει η μητρική της εταιρεία, διαθέτει ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα. Την πρόσβαση στο πιο εκτεταμένο και ποιοτικό δίκτυο αντιπροσώπων στην Ελλάδα, δηλαδή στα 70 SINGULAR Business Centers (SBC), που καλύπτουν κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες μεταπώλησης και υποστήριξης των προϊόντων της. Αυτά τα δύο στοιχεία καθιστούν την SRB σαν τον “φύσει και θέσει” καταλληλότερο συνεργάτη και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του χώρου του λιανεμπορίου. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην εποχή που διανύουμε, εφόσον όπως ήδη έχει αναφερθεί, η υποχρεωτική μετάβαση στο ευρώ από την 1/1/2002 αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για όλες τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, ανεξαρτήτως μεγέθους, να αναβαθμίσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους και να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος, εγκαθιστώντας σύγχρονα ταμιακά συστήματα με χρήση PΟS.

Τέλος, βασικός στόχος της SRB, όπως και της SINGULAR γενικότερα, είναι η δυναμική επέκτασή της στις αγορές της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης. Ήδη έχουν ξεκινήσει συνεργασίες οι οποίες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, σύντομα θα οδηγήσουν σε πωλήσεις στις αγορές της Πολωνίας και της Ουγγαρίας, χώρες στις οποίες η SINGULAR ΑΕ έχει ήδη σημαντική τοπική παρουσία, καθώς και της Τουρκίας.