Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η διοργανώτρια εταιρεία της 22ης Διεθνούς ‘Εκθεσης Τροφίμων, Ποτών και Τεχνολογίας (IFDTEX 2009) Mack Brooks Hellas AE, είναι ενδεικτικά της επιτυχίας της. Η έκθεση λειτούργησε από 5- 9/2/09 στις 4 άνετες αίθουσες του Metropolitan Expo, παρουσιάζοντας προϊόντα από το σύνολο του κλάδου τροφίμων-ποτών-τεχνολογίας και, ειδικότερα, των βιολογικών προϊόντων, σε θεματική ταξινόμηση.

Η διοργάνωση της έκθεσης στο Metropolitan Expo συνέβαλε, σύμφωνα με τους διοργανωτές, σημαντικά στην επιτυχία της. Ο εν λόγω εκθεσιακός χώρος είναι ο μεγαλύτερος της Αττικής, καλύπτει συνολικά 111.000 τμ, προσφέρει μια ευρωπαϊκού επιπέδου εκθεσιακή υποδομή και βρίσκεται στην πλέον κεντρική και αναγνωρισμένη θέση, στις εγκαταστάσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος». Σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας της ‘Εκθεσης προσήλθαν 39.421 επισκέπτες.

Το Metropolitan Expo αποτελείται από 4 μεγάλες στεγασμένες συνολικού εμβαδού 45.000 τμ. Στις 4 αίθουσες παρουσιάστηκαν με θεματική ταξινόμηση οι 4 βασικοί τομείς του χώρου των τροφίμων-ποτών-τεχνολογίας, παρέχοντας στους επισκέπτες την άμεση πρόσβαση στον τομέα ενδιαφέροντός τους: ποτών, τεχνολογίας, τροφίμων και παραδοσιακών-βιολογικών προϊόντων.

Στην έκθεση συμμετείχαν συνολικά 498  επιχειρήσεις του χώρου, οι οποίες κάλυψαν όλους τους τομείς: βιομηχανίες, βιοτεχνίες, χονδρεμπόριο, αντιπροσωπείες, οικοτεχνίες. Ειδικότερα:

Στα ποτά συμμετείχαν 119 επιχειρήσεις προβάλλοντας τα εξής προϊόντα: καφέ, αλκοολούχα, αναψυκτικά, οίνοι, εμφιαλωμένο νερό, μπίρες, σιρόπια, παρελκόμενα καφέ, ροφήματα, χυμούς. Επίσης, στον τομέα ποτών παρουσιάστηκαν υαλουργίες, μηχανές καφέ, εξοπλισμός κρασιών, αυτόματοι πωλητές.

Στην αίθουσα της τεχνολογίας τροφίμων-ποτών συμμετείχαν 138 επιχειρήσεις με βιομηχανικό εξοπλισμό και μηχανήματα, εξοπλισμό ξενοδοχείων και καταστημάτων, είδη και υλικά συσκευασίας, υπηρεσίες υγιεινής, χαρτικά καθαριστικά, επαγγελματική ένδυση, βιομηχανικά δάπεδα, επαγγελματική ψύξη, ψύξη μεταφοράς και επαγγελματικά αυτοκίνητα. 

‘Ολοι οι κλάδοι του χώρου των τροφίμων παρουσιάστηκαν στην αίθουσα 3, με συμμετοχές από 132 επιχειρήσεις: κατεψυγμένα αλιεύματα, κρέατα, catering, κρεατοσκευάσματα, κυνήγι, πουλερικά, finger food, convenience food, προϊόντα αρτοποιίας-ζαχαροπλαστικής, τυροκομικά, αλίπαστα, snacks, franchise, πρώτες ύλες αλλαντοποιίας, σαλάτες, ethnic food, delicatessen, κονσέρβες, κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά.

Στην αίθουσα 4 συμμετείχαν 113 επιχειρήσεις με  παραδοσιακά τρόφιμα καθώς και με προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας: λάδι, επιτραπέζιες ελιές, αποξηραμένα φρούτα, ξηροί καρποί, παξιμάδια, οξοποιίες, κατσικίσιο τυρί, snack μελιού, μέλι, βουτήματα, μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού, βότανα, όσπρια, φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Στην αίθουσα 4 συμμετείχαν επιμελητήρια και σύνδεσμοι αγροτικών προϊόντων, καθώς και φορείς προβολής τοπικών προϊόντων.
 
Σύμφωνα με τη διοργανώτρια εταιρεία, όλοι ανεξαιρέτως οι εκθέτες έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από την ποιότητα των επαγγελματιών που προσήλθαν στην ‘Εκθεση, ιδιαίτερα τις ημέρες Πέμπτη, Παρασκευή και Δευτέρα. Επαγγελματίες από όλη την ελληνική περιφέρεια, αλλά και από το εξωτερικό και από του κλάδους: μαζικής εστίασης, ξενοδοχείων, τροφοδοσίας, χονδρεμπορίου, αντιπροσωπίες, λιανεμπορίου επισκέφθηκαν την 22η Διεθνή ‘Εκθεση Τροφίμων και Ποτών και έκλεισαν ή ανανέωσαν εμπορικές συμφωνίες.

Στατιστικά στοιχεία

Παράλληλα, την ‘Εκθεση επισκέφθηκαν σχολές (σύνολο μαθητών 300) από τους παρακάτω τομείς: τεχνολογίας τροφίμων, τουριστικών επαγγελμάτων, σχολές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής.

Από το σύνολο των επισκεπτών που προσήλθαν στην έκθεση, ποσοστό της τάξεως του 86,8% ήταν επισκέπτες με επαγγελματικό ενδιαφέρον, ενώ αντίστοιχα 13,2 % ήταν απλοί επισκέπτες-καταναλωτές.

Οι εμπορικοί επισκέπτες προέρχονταν σε ποσοστό 43,8% από την Αττική, 39,6% από την περιφέρεια και 16,6% από το εξωτερικό. Οι δε επισκέπτες ήταν κατά 17% από τη μαζική εστίαση, 13% από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, 11% από τον κλάδο της τροφοδοσίας-catering, 9% από το χονδρεμπόριο, 3% από εμπορικά κέντρα και υπέρ μάρκετ, 10% από επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, 17% από άλλες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου τροφίμων, 4% από αντιπροσωπείες, 11% από bar και επιχειρήσεις διασκέδασης-αναψυχής και 5% από βιομηχανίες τροφίμων. 

Happenings-διαγωνισμοί

Στο πλαίσιο της ‘Εκθεσης, πραγματοποιήθηκαν διαγωνισμοί καφέ και συνέδρια από την Coffee Net, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν happenings από τους τομείς της μπίρας και των αλκοολούχων. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η εταιρεία Λούξ-Μαρλαφέκας, με καλεσμένο τον διεθνή ποδοσφαιριστή Νίκο Λυμπερόπουλο, παρέδωσε αυτοκίνητο στην νικήτρια του διαγωνισμού Λουξ.