Audrey Ashworth, Event Director, SIAL Paris - Κατερίνα Μάναλη, Διευθύντρια, CCI France Grèce

«Φέτος, η SIAL κλείνει τα 60 χρόνια και πρόκειται να είναι άλλη μια πολύ σημαντική έκθεση καθώς θα σηματοδοτήσει μια καινούργια αρχή για τον τομέα των τροφίμων», ανέφερε η Κατερίνα Μάναλη, Διευθύντρια του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (CCI France Grèce), στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου της SIAL Paris στην Ελλάδα, η οποία έλαβε χώρα χθες. Με τη σειρά του, ο Αντώνης Γραβάνης, Διευθυντής αγροτικών προϊόντων, τροφίμων και ποτών της Enterprise Greece σημείωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι καθώς βλέπουμε ότι οι ελληνικές εξαγωγές αυξάνονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ειδικά στα τρόφιμα και στα ποτά.

Παρά τις δυσκολίες, η άνοδος είναι συνεχής ακόμη και στο πρώτο τετράμηνο του 2024. Αναφορικά με τη SIAL, ο Οργανισμός μας δίνει το παρών τα τελευταία 40 και πλέον χρόνια, και είμαστε πολύ χαρούμενοι διότι θα οργανώσουμε ένα πολύ μεγάλο περίπτερο», συμπληρώνοντας ότι στη φετινή έκθεση υπάρχει ο στόχος συμμετοχής τουλάχιστον 120 ελληνικών εταιρειών, είτε αυτόνομες είτε με την στήριξη των ελληνικών περιφερειών. «Στο πλαίσιο της έκθεσης, σκοπεύουμε να κάνουμε έντονη προβολή για τα ελληνικά προϊόντα, επομένως όποιος ξένος επισκέπτης βρεθεί στην έκθεση δεν θα μπορέσει να μην δει το όνομα “Ελλάδα” σε πολλά σημεία», επεσήμανε ο ίδιος. Παράλληλα με την προβολή των ελληνικών προϊόντων, στόχος είναι και η ευκαιρία για περαιτέρω εξαγωγική δραστηριότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις που θα δώσουν τον παλμό στη SIAL, όχι μόνο στη γαλλική αγορά, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Enterprise Greece στοχεύει και στην αύξηση της εξαγωγικής βάσης των ελληνικών εταιρειών, με προϊόντα παραδοσιακά, αλλά και καινοτόμα.

Οι τομείς της φετινής έκθεσης
Αξίζει να αναφέρουμε ότι φέτος, η ελληνική συμμετοχή πρόκειται να είναι μακράν πιο πολυάριθμη από την προηγούμενη χρονιά, καθώς έχει ανέβει κατά μια βαθμίδα (καταλαμβάνει επιπλέον 1000 τ.μ., ενώ ζητήθηκαν επιπλέον 6.200 τ.μ.), σε σύγκριση με το 2022, που βρισκόταν στη δέκατη θέση. Σύμφωνα με την Audrey Ashworth, Event Director της SIAL Paris, το 2022 εκπροσωπήθηκαν 205 χώρες, με την Ευρώπη να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής με 42%. «Στόχος της SIAL είναι να δώσουμε ώθηση στις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών και επιπλέον, σημαντικό περιεχόμενο και πληροφορίες μέσα από απόψεις εμπειρογνωμόνων και μελέτες», ανέφερε η κυρία Ashworth, σημειώνοντας ότι θα υπάρχει ειδικός χώρος για νεοφυείς επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την ίδια, η φετινή SIAL στο Παρίσι, θα είναι 100% τομεακά δομημένη, θυμίζοντας «μικρότερες εκθέσεις εντός μιας μεγάλης έκθεσης», ώστε να υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση και ορατότητα. Αναφορικά, οι δέκα τομείς που θα προβληθούν τα προϊόντα φέτος είναι οι εξής: Κρέας, Γαλακτοκομικά, Γλυκά και αλμυρά σνακ, κατεψυγμένα, λειτουργικά και υγιεινά τρόφιμα, θαλασσινά, ποτά, delicatessen, φρούτα και λαχανικά και επεξεργασία τροφίμων. Η Ελλάδα θα συμμετέχει με γαλακτοκομικά προϊόντα, ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά (groceries – FMCGs), ποτά και κρέας.

Η Event Director της SIAL Paris σχολίασε μεταξύ άλλων, ότι υπάρχει μεγάλη λίστα αναμονής (περίπου 300 εκθέτες), ενώ πρόκειται να υποδεχθεί η φετινή έκθεση περίπου 285.000 επισκέπτες. Μεταξύ άλλων, στη SIAL θα πραγματοποιηθούν παράλληλα συνέδρια (SIAL Summits), όπου απαιτείται επιπλέον εγγραφή και εισιτήριο για τους επισκέπτες (περιορισμένες οι θέσεις). Αξιοσημείωτο δε, ότι θα υπάρχει και χώρος για τους εκθέτες οι οποίοι αναζητούν νέο προσωπικό (SIAL Jobs).

Το τρίπτυχο επιτυχίας που οφείλουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις τροφίμων
Σε συνεργασία με την ProtéinesXTC, η SIAL διεξήγαγε έρευνα σχετική με το μέλλον των τροφίμων. Η Audrey Ashworth ανέφερε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ότι οι τρεις τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο τρόφιμο και ποτό είναι το συναίσθημα, η σύνδεση και η προσοχή. Ειδικότερα, το 52% των καταναλωτών ανέφεραν ότι καταναλώνουν περισσότερο από το ½ νέα τρόφιμα τα οποία προκαλούν θετικά συναισθήματα (comfort food), ενώ το 74% θεωρεί ότι η διατροφή που ακολουθεί επιδιώκει να είναι υγιεινή. Επίσης, 1 στα 3 άτομα πιστεύει ότι το φιλικό και ευχάριστο κλίμα είναι από τους βασικούς παράγοντες για να επισκεφθεί κάποιο εστιατόριο. «Παρατηρούμε ότι το φαγητό αποτελεί ευκαιρία για σύνδεση με τους ανθρώπους μας, ενώ φαίνεται ότι γυρνάμε πίσω στις παραδοσιακές αξίες», υπογράμμισε η ίδια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter