Σε μια νέα, τριετή τροχιά ανάπτυξης προσβλέπει η ΑΒ Βασιλόπουλος, κλείνοντας το 2021 με περιορισμένης έκτασης απώλεια εσόδων έναντι του 2020. Στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδιασμού της, σε εύρος τριετίας θα διαθέσει συνολικά περί τα 180 εκατ. ευρώ στο δίκτυό της, εταιρικό και franchise, ενώ δεν παύει να εκδηλώνει το ενδιαφέρον της για επέκταση μέσω εξαγορών.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα τέλη της φετινής χρονιάς η αλυσίδα θα εμφανίσει μικρή υποχώρηση τζίρου, δεδομένου ότι η μητρική της, Ahold Delhaize, είχε ανακοινώσει για τη θυγατρική της στην Ελλάδα μια οριακή μείωση των πωλήσεων στο εννεάμηνο από την έναρξη του έτους έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Εξάλλου, όπως είναι γνωστό, για το τέταρτο τρίμηνο του έτους όλα τα στελέχη του κλάδου συμφωνούν ότι η αγορά στο σύνολό της θα δεχτεί πιέσεις, λόγω των συγκρίσεων των επιδόσεών της με τις θεαματικές πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο εξαιτίας του lockdown.

Αυτό σημαίνει ότι ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος φέτος θα διαμορφωθεί σε επίπεδα οριακά χαμηλότερα των 2 δισ. ευρώ, που ήταν το 2020 (στα 2,021 δισ. ευρώ έκλεισε σε ενοποιημένη βάση η χρονιά). Όμως, η κερδοφορία της εταιρείας θα διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο για τα δεδομένα συνολικά του κλάδου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος ετοιμάζεται για ένα δυναμικό 2022, εφόσον εκτιμά ότι οι συνθήκες της αγοράς θα λειτουργήσουν υπέρ της. Δηλαδή, όλο το εμπόριο θα επανέλθει σταδιακά σε συνήθεις ρυθμούς δραστηριοτήτων και οι πωλήσεις θα εξελίσσονται εντός αναμενόμενων ορίων. Στο πλαίσιο αυτό, επειδή η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει όλες τις αναγκαίες αναπτυξιακές υποδομές, προετοιμάζεται για έναν νέο κύκλο επενδύσεων. Η περιγραφόμενη συνθήκη, όπως εκτιμάται, δεν θα επιτρέψει να ανατραπούν οι θετικές προσδοκίες της διοίκησής της. Το γεγονός ότι η αλυσίδα δεν έχει υπέρ μάρκετ, τα οποία έγιναν πόλος έλξης του κοινού στη συγκυρία της πανδημίας, όπως και το ότι οι εμπορικές της μονάδες υπεραποδίδουν σε συνθήκες κανονικότητας της κοινωνικής ζωής, εμπόδισαν την εντυπωσιακή ροή πωλήσεων από την έναρξη της κρίσης στη δημόσια υγεία, σημειώνουν χαρακτηριστικά πηγές του «σελφ σέρβις».

Επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ
Πλέον η εταιρεία βασίζει την εξέλιξη του τζίρου της στον επενδυτικό σχεδιασμό της, στο πλαίσιο του οποίου την επόμενη τριετία θα διαθέσει συνολικά περί τα 180 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα αυξηθεί, εάν η εταιρεία αποφασίσει την οργάνωση ενός νέου κέντρου αποθηκών στην περιοχή της Αθήνας, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στις σημερινές υποδομές της. Σε ετήσια βάση η ΑΒ Βασιλόπουλος θα επενδύει περίπου 60 εκατ. ευρώ στα δίκτυό της, δηλαδή σε νέα καταστήματα και σε ανακαινίσεις παλαιότερων, όπως και στην υποστήριξη του franchise. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, σε αυτή τη φάση ολοκληρώνεται η επέκταση του δικτύου των ΑΒ Shop & Go και προετοιμάζεται η σταδιακή επέκταση του δικτύου των μεγαλύτερων καταστημάτων.

Η διοίκηση της εταιρείας φέρεται να εξετάζει, πάντως, και την επέκταση του δικτύου της μέσω εξαγορών, γνωρίζοντας, ωστόσο, ότι τα περιθώρια για σχετικές ευκαιρίες ικανές «να κάνουν τη διαφορά», δηλαδή να την οδηγήσουν πιο κοντά στα μεγέθη του leader του κλάδου, είναι πια εξαιρετικά περιορισμένα. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, «σήμερα πολύ δύσκολα ποντάρει κανείς σε εξαγορές, για να αναπτύξει θεαματικά τις πωλήσεις του». Για τον λόγο αυτό η ΑΒ Βασιλόπουλος εστιάζεται στην οργανική ανάπτυξη, σίγουρη ότι το «στήσιμο» των καταστημάτων της τής εξασφαλίζει υψηλές αποδόσεις ανά τετραγωνικό μέτρο, πράγμα που επιβεβαιώνει, άλλωστε, κάθε νέα εγκαινίαση ή ανακαίνιση παλαιού σούπερ μάρκετ, φέρνοντας σημαντικά έσοδα στην εταιρεία.