Σε επενδυτική τροχιά επανέρχεται ο όμιλος Βερόπουλος, προγραμματίζοντας για το 2010 την επένδυση κεφαλαίων αξίας περίπου 20 εκατ. ευρώ στην περαιτέρω επέκτασή του εντός και εκτός συνόρων. Τα εν λόγω κεφάλαια, σε κάθε περίπτωση, υπολείπονται των επενδύσεων που διενεργούσε ο όμιλος σε ετήσια βάση πριν ξεσπάσει η κρίση, ωστόσο δίνουν το στίγμα ότι η εταιρεία, ύστερα από ένα 2009 απόλυτης αυτοσυγκράτησης, επιστρέφει δυναμικά και με επεκτατικές διαθέσεις εν μέσω αντίξοων οικονομικών συγκυριών.

Φέτος, λοιπόν, η Αφοί Βερόπουλοι έχει προγραμματίσει να διαθέσει περί τα 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία πέντε νέων σημείων πώλησης, όπως και για ανακαινίσεις 10 παλαιών καταστημάτων. Σε αυτά περιλαμβάνονται και δύο από τα τέσσερα καταστήματα της Αστέρας.

Παράλληλα, θα διαθέσει το ποσό των 9 εκατ. ευρώ για να ολοκληρώσει και να θέσει σε λειτουργία το εμπορικό κέντρο στα Σκόπια, όπως και το τέταρτο κατάστημα του Βελιγραδίου, αλλά και προκειμένου να συνεχίσει τις εργασίες οργάνωσης στην πρωτεύουσα του Βελιγραδίου ενός ακόμη Super Vero.

Οι προαναφερόμενες επενδυτικές δραστηριότητες του ομίλου πρόκειται να ενισχύσουν σημαντικά την παρουσία του στη λιανεμπορική αγορά των Βαλκανίων. Ειδικότερα, σήμερα, ο όμιλος δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με 169 καταστήματα της Αφοί Βερόπουλοι, 11 καταστήματα της Τροφίνο, 4 της Αστέρας και 33 της Χαλκιαδάκης, καθώς και με 8 καταστήματα στα Σκόπια, όπως και 3 στο Βελιγράδι.

Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη των βασικών οικονομικών μεγεθών του ομίλου, το 2009 φαίνεται πως εξελίχθηκε ως μια ήρεμη χρονιά, παρά τις αντιξοότητες της περιόδου, με τον όμιλο και τη μητρική εταιρεία να αυξάνουν κοντά στη μία μονάδα τις πωλήσεις τους έναντι του 2008.

Η πορεία του ομίλου σε αριθμούς
Από επίσημα στοιχεία προκύπτουν τα εξής:
• Ο όμιλος Βερόπουλος παρουσίασε κατά την περυσινή χρήση άνοδο τζίρου 0,8%, φθάνοντας την αξία του μια… ανάσα πριν από το 1 δισ. ευρώ, στα 991,2 εκατ. ευρώ, από 983,5 εκατ. ευρώ το 2008.
• Η μητρική, που επί της ουσίας χάραξε και πέρυσι την πορεία του ομίλου, βελτίωσε τις επιδόσεις της κατά 1% στα 751,9 εκατ. ευρώ (με την ενσωμάτωση του Αστέρα), από 744,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι η πραγματική αύξηση τζίρου της μητρικής ήταν της τάξης του 2%. Η μια μονάδα που χάθηκε αποδίδεται στις απώλειες εσόδων της εταιρείας από τις πωλήσεις των υγρών καυσίμων (η εταιρεία λειτουργεί σε καταστήματά της 12 πρατήρια), οι οποίες προκλήθηκαν από την καθίζηση που παρατηρήθηκε πέρυσι στις τιμές βενζίνης και πετρελαίου.
• Για τη θυγατρική Χαλκιαδάκης το 2009 έκλεισε με οριακή μείωση τζίρου, από τα 124,5 εκατ. ευρώ στα 124,2 εκατ. ευρώ.
• Η εξαγορασθείσα Τροφίνο, η οποία δεν έχει ακόμη απορροφηθεί από τη μητρική, βελτίωσε τον τζίρο της κατά 6,94%, στα 23 εκατ. ευρώ, από τα 21,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.
• Ο Αστέρας παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου, της τάξης του 8%, ανεβάζοντας τα έσοδά του στα 11,8 εκατ. ευρώ το 2009, από 10,9 εκατ. ευρώ το 2009.
• Το δίκτυο πωλήσεων στην ΠΓΔΜ παρουσίασε άνοδο των πωλήσεων κατά 2,5%, η αξία των οποίων διαμορφώθηκε από τα 52,3 εκατ. ευρώ στα 53,6 εκατ. ευρώ.
• Αντίθετα, τα Super Vero του Βελιγραδίου μέτρησαν απώλειες τζίρου κατά 5,5%. Τα έσοδά τους, από τα 40,7 εκατ. ευρώ το 2008, μειώθηκαν στα 38,5 εκατ. ευρώ το 2009, λόγω του κακού οικονομικού κλίματος που χαρακτήρισε την τοπική αγορά γενικότερα.