Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και ταχεία επέκταση δικτύου –κατά κύριο λόγο σε τουριστικές περιοχές– εμφανίζει φέτος η OK! Anytime Markets, η οποία επενδύει στα δίκτυα των ομώνυμων καταστημάτων και των OK! Grocery. Ειδικότερα, το πρώτο τετράμηνο του έτους έκλεισε για την εταιρεία με αύξηση κύκλου εργασιών κατά 14% έναντι του αντίστοιχου περυσινού τετραμήνου, ενώ στο εξάμηνο η διοίκησή της ανέμενε ανάπτυξη τζίρου περίπου κατά 18%.

Σημειώνουμε ότι το 2022 έκλεισε για την εταιρεία με συνολικά έσοδα 120 εκατ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της χονδρικής προς το δίκτυο franchise, που ανήλθαν περίπου στα 65 εκατ. ευρώ, τα έσοδα του θυγατρικού της δικτύου στη Θεσσαλονίκη Kosmo Thess Cash & Carry και ο τζίρος λιανικής των εταιρικών καταστημάτων της OK! Anytime Markets.

Η εταιρεία ως γνωστόν αναπτύσσεται με εταιρικά και franchise μικρά μαγαζιά γρήγορης εξυπηρέτησης και με μεγαλύτερα καταστήματα ειδών μπακαλικής, χώρου πωλήσεων έως 500 τμ, επωνυμίας OK! Grocery. Σήμερα λειτουργεί συνολικά 147 καταστήματα, στα οποία περιλαμβάνονται εταιρικά και franchise μαγαζιά σήματος OK! Anytime Markets, καθώς και franchise και τα εταιρικά καταστήματα επωνυμίας OK! Grocery.

Φέτος η εταιρεία έχει ήδη εγκαινιάσει τη λειτουργία συνολικά εννέα νέων σημείων πώλησης, τα έξι εκ των οποίων είναι μεγάλα και τα τρία μικρά, στην πλειονότητά τους σε τουριστικές περιοχές, σε περιοχές, πάντως, στις οποίες ευνοείται η δωδεκάμηνη λειτουργία τους, ώστε να μετριάζονται οι απώλειες τζίρου μεταξύ των τουριστικών σεζόν. Στην πλειονότητά τους τα νέα καταστήματα λειτουργούν υπό καθεστώς franchise σε περιοχές όπως η Χαλκιδική και η Λευκάδα. Ο σχεδιασμός της εταιρείας φέτος προβλέπει την ίδρυση και λειτουργία δεκαπέντε καταστημάτων, εκ των οποίων τα δώδεκα ενταγμένα στο σύστημα δικαιόχρησης και τα τρία εταιρικά. Πέραν του ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη του δικτύου στις τουριστικές περιοχές το σχετικό πλάνο δίνει έμφαση στην περαιτέρω κάλυψη περιοχών της Αθήνας και της Βόρειας Ελλάδας. Οι τουριστικές περιοχές αποτελούν κύρια προτεραιότητα της εταιρείας, ωστόσο στον πυρήνα του σχεδιασμού της παραμένουν τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.

Το σχέδιο ανάπτυξης
Φέτος η διοίκηση της OK! Anytime Markets προγραμματίζει την επένδυση περίπου 2,5 εκατ. ευρώ τόσο στη δημιουργία νέων καταστημάτων όσο και στην ανακαίνιση παλαιότερων. Ένα μέρος του προϋπολογισμένου κονδυλίου διατίθεται για τη χρηματοδότηση νέων συνεργατών, οι οποίοι δεν έχουν την προβλεπόμενη ρευστότητα, αλλά επιθυμούν την ένταξή τους στο δίκτυο των OK! Anytime Markets.

Επίσης, η εταιρεία μεριμνά για τον εμπλουτισμό των συλλογών της προϊόντων της επωνυμίας της, λαμβάνοντας υπόψιν την αύξηση της ζήτησής τους. Τα έσοδα από τις πωλήσεις των εν λόγω συλλογών εξελίχθηκαν έντονα ανοδικά πέρυσι, πράγμα που συμβαίνει και φέτος. Στη σχετική γκάμα περιλαμβάνονται κωδικοί προϊόντων first price, δεδομένου ότι τούτο εξακριβώθηκε πως αναζητούν οι καταναλωτές. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, το μερίδιο συμμετοχής των private label προϊόντων στον συνολικό της τζίρο ανέρχεται περίπου στο 5%, ποσοστό που βαίνει αυξανόμενο.

Εξάλλου, επισημαίνουμε ότι η OK! Anytime Markets μέχρι σήμερα δεν ανέπτυξε τον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Αν και η δημιουργία e-shop εξακολουθεί να ενδιαφέρει τη διοίκηση της εταιρείας, επί του παρόντος δεν αναμένεται απόφαση εκκίνησης σχετικού προγράμματος. Σε ό,τι αφορά το πεδίο της εξαγοράς μικρών τοπικών δικτύων, η εταιρεία επιδεικνύει έντονο ενδιαφέρον για την εξαγορά μεμονωμένων καταστημάτων, αλλά παραμένει σε εγρήγορση για το ενδεχόμενο εντοπισμού μεγαλύτερων ευκαιριών.