Σε μια σημαντική καινοτομία προχώρησε η εταιρεία Rilken Hellas SA, διακρίνοντας τη σημαντική τάση ανάπτυξης που έχουν τα βιολογικά προϊόντα στην Ελλάδα: φέτος τον Οκτώβριο λανσάρισε την οδοντόκρεμα Vademecum bio, την πρώτη πιστοποιημένη και επώνυμη βιολογική οδοντόκρεμα στο κανάλι διανομής των σούπερ μάρκετ. Διατίθεται μάλιστα σε προσιτή τιμή, ανοίγοντας μια εντελώς νέα κατηγορία στην ελληνική αγορά.

H μάρκα Vademecum προσφέρει μια ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων στοματικής υγιεινής, που παράγονται από συστατικά φυτικής προέλευσης. Η διάθεση των προϊόντων της μάρκας ξεκίνησε το 1892 στη Γαλλία στο κανάλι των φαρμακείων, ενώ το βασικό διαφημιστικό της μήνυμα αποτέλεσε η φράση «Το πρώτο μας εργαστήριο είναι η φύση». Σήμερα, η γκάμα των προϊόντων Vademecum καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες της στοματικής υγιεινής, ενώ καινοτομεί και επεκτείνεται συνεχώς.

Η βιολογική σειρά Vademecum bio είναι η μόνη βιολογική σειρά οδοντόκρεμων στο κανάλι των σούπερ μάρκετ. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας με προμηθευτές συστατικών που προέρχονται από βιολογικές καλλιέργειες. Η φόρμουλά της με βιολογικό τσάι και αιθέρια έλαια προσφέρει μια φυσική αποτελεσματική φροντίδα, σεβόμενη τα δόντια αλλά και το περιβάλλον. Σε ποσοστό 99% τα συστατικά της οδοντόκρεμας είναι φυσικής προέλευσης ενώ κατά το 10% είναι προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας –ειδικότερα, το λευκό και το πράσινο τσάι, η αιθυλική αλκοόλη και τα φυσικά αιθέρια έλαια μέντας.

Οι δύο Vademecum bio
Η πλήρης σειρά των βιολογικών οδοντόκρεμων Vademecum bio αποτελείται από δύο προϊόντα:
• Vademecum bio ολοκληρωμένη φυσική προστασία (complete protection): προστατεύει από την τερηδόνα, καταπολεμά την πλάκα, ενδυναμώνει τα δόντια, βοηθά στην καταπολέμηση των βακτηριδίων και προστατεύει τα ούλα. Μέρα με τη μέρα τα δόντια ευαισθητοποιούνται. Χρειάζονται μια ολοκληρωμένη φροντίδα για αποτελεσματική και φυσική υγιεινή. Τα εργαστήρια Vademecum ανέπτυξαν τη Vademecum Bio Complete Protection, την πρώτη Vademecum οδοντόκρεμα εμπλουτισμένη με fluoride και εκχύλισμα πράσινου τσαγιού, για την ενδυνάμωση των δοντιών και την προστασία των ούλων. Η οδοντόκρεμα έχει απαλή γεύση μέντας που χαρίζει ευχάριστη αίσθηση φρεσκάδας.

• Vademecum bio φυσική λεύκανση (natural whitening): λευκαίνει τα δόντια, προστατεύει από την τερηδόνα και καταπολεμά την πλάκα. Μέρα με τη μέρα, το χαμόγελο γίνεται εκθαμβωτικό. Τα δόντια χρειάζονται απαλή φροντίδα, προκειμένου να αποκτήσουν ξανά τη φυσική τους λευκότητα και λάμψη. Τα εργαστήρια Vademecum ανέπτυξαν τη Vademecum Bio Natural Whitening, την πρώτη Vademecum οδοντόκρεμα εμπλουτισμένη με εκχύλισμα λευκού τσαγιού και hydrated silica, που χαρίζουν στα δόντια ξανά τη φυσική τους λευκότητα, ενώ παράλληλα σέβονται το σμάλτο.

Η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει τα προϊόντα Vademecum bio στηρίζοντάς τα με ένα ολοκληρωμένο πλάνο προωθητικών ενεργειών, τόσο εντός όσο και εκτός σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα, έχει σχεδιάσει επικοινωνιακή στήριξη των προϊόντων με τηλεοπτική διαφήμιση, αφιερώματα στον Τύπο αλλά και διαφημίσεις στο Διαδίκτυο, ενώ εντός καταστημάτων, θα προσφέρει ενημερωτικό υλικό για το ράφι, ενώ έχει σχεδιάσει ενέργειες στα σημεία πώλησης, καθώς και εκπτωτικές προσφορές γνωριμίας προς τον καταναλωτή.

Πιστοποιημένα βιολογική
Η σειρά Vademecum bio είναι πιστοποιημένη από τους φορείς πιστοποίησης βιολογικών καλλυντικών Ecocert και Cosmebio. Ο Ecocert είναι ανεξάρτητος οργανισμός ελέγχου και πιστοποίησης βιολογικών καλλυντικών. Εγγυάται τον σεβασμό του περιβάλλοντος στο σύνολο της αλυσίδας παραγωγής, τον σεβασμό του καταναλωτή και την αξιοποίηση φυσικών ουσιών ανώτερης οικολογικής ποιότητας.

Η Cosmebio είναι η γαλλική επαγγελματική ένωση οικολογικών και βιολογικών καλλυντικών. Πρόκειται για μια ένωση στην υπηρεσία των πραγματικά φυσικών καλλυντικών, που σέβονται τις αρχές της προστασίας των προϊόντων, του ατόμου, του περιβάλλοντος, της οικονομίας και της κοινωνίας.

Οι βασικές αρχές πιστοποίησης των φορέων Ecocert και Cosmebio είναι:
• Τελικά προϊόντα που προέρχονται από φυσικές πηγές ή τα συστατικά τους προέρχονται κατά ένα μεγάλο μέρος από βιολογικές καλλιέργειες.
• Μη χρήση πρώτων υλών και συντηρητικών που είναι αντίθετα με τους όρους ασφαλείας και τις οικολογικές αξίες.
• Εγγύηση για διαδικασίες που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον.
• Εγγύηση αυστηρών ποιοτικών ελέγχων από ανεξάρτητο σώμα πιστοποίησης.
• Ξεκάθαρη ενημέρωση πελατών για την προέλευση των προϊόντων.


Αυξάνεται η προτίμηση για τα βιολογικά
Η προτίμηση των ελλήνων καταναλωτών για τα βιολογικά προϊόντα διαπιστώνεται ότι αυξάνει, είτε αυτά αναφέρονται στις κατηγορίες των τροφίμων-ποτών, είτε σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα καλλυντικά. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα καταναλωτικής έρευνας που πραγματοποίησε η MRB Hellas στο διάστημα μεταξύ του περυσινού Ιουνίου και του Μαΐου φέτος σε δείγμα 11 χιλ. ατόμων, ο έλληνας καταναλωτής δηλώνει ότι αξίζει κανείς να πληρώνει περισσότερα χρήματα για να προμηθεύεται βιολογικά προϊόντα.

Μάλιστα, φέτος κατά το 52% οι καταναλωτές φέρονται διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για την αγορά βιολογικών τροφίμων, έναντι 48,9% πέρυσι, 47,5% το 2009 και 51,3% το 2008. Παράλληλα, το 42% των καταναλωτών φέτος δήλωνε ότι προτιμά να αγοράζει καλλυντικά που βασίζονται σε βότανα και άλλα φυσικά συστατικά, έναντι 41,8% το 2010, 42,6% το 2009 και 45,5% το 2008. Κατά την ίδια έρευνα, η προτίμηση των Ελληνίδων για τα προϊόντα εταιρειών που βασίζονται σε φυσικά συστατικά, παρουσιάζει αύξηση.

Οι αγορές καλλυντικών γίνονται από διαφορετικά κανάλια διανομής. Όπως διαπιστώνει η έρευνα, το 10% των καταναλωτριών που αγοράζουν προϊόντα περιποίησης προσώπου από το φαρμακείο αγοράζουν προϊόντα της κατηγορίας και από το σούπερ μάρκετ, ενώ το 15% όσων αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ, αγοράζουν και από το φαρμακείο.

Η στοματική υγιεινή δεν πτοείται από την κρίση
Σύμφωνα με στοιχεία της Rilken Hellas SA, οι πωλήσεις σε αξία των προϊόντων στοματικής υγιεινής παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις την τελευταία διετία. Η αγορά της στοματικής υγιεινής ανήκει στις ελάχιστες εξαιρέσεις αγορών, που στην παρούσα οικονομική συγκυρία παρουσιάζουν άνοδο: η αύξηση των πωλήσεών της σε αξία φτάνει το 5,3%.

Οι υποκατηγορίες της εν λόγω αγοράς είναι αυτές των σωληναρίων, η οποία κατέχει το 96% της αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία των sell-out πωλήσεων της Symphony IRI, και των «2 σε 1» οδοντόκρεμων, που κατέχουν το 4% της αγοράς κατά την ίδια πηγή στοιχείων. Η δεύτερη εμφανίζει πτωτική τάση, αντίθετα προς την υποκατηγορία των σωληναρίων, η άνοδος της οποίας αποδίδεται στην ικανοποίηση που προσφέρουν τα προϊόντα της στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Οι καταναλωτές, όπως διαπιστώνεται, προτιμούν τις πιο ακριβές και εξειδικευμένες οδοντόκρεμες για τα ευαίσθητα δόντια και την αντιμετώπιση της φθοράς τους, δηλαδή προτιμούν οδοντόκρεμες που προσφέρουν επιπλέον προστασία και οφέλη από τα συνήθη προϊόντα. Ο λόγος είναι απλός: η αποτελεσματικότερη προστασία των δοντιών από τις φθορές, πιστεύουν οι χρήστες, τους απομακρύνει από την ανάγκη επίσκεψης στον οδοντίατρο…

info
Ταυτότητα εταιρείας: Rilken SA
Διευθύνων Σύμβουλος: Μηναΐδης Φίλιππος
Διεύθυνση: Κύπρου 23, Μοσχάτο
Τηλ.: 210 4897 200
Fax: 210 4897 114