Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το χονδρεμπόριο για τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών στη χώρα μας και ειδικότερα στη βόρεια Ελλάδα, καθώς και τις προοπτικές που ανοίγονται για το συγκεκριμένο κλάδο, καθώς και για το προφίλ της εταιρείας της οποίας ηγείται, μιλά στο «ΜΑΓΑΖΙ ΜΑΣ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της SATCO ΑΕ κ. Τάσος Καζάκος.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το χονδρεμπόριο για τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών στη χώρα μας και ειδικότερα στη βόρεια Ελλάδα, καθώς και τις προοπτικές που ανοίγονται για το συγκεκριμένο κλάδο, καθώς και για το προφίλ της εταιρείας της οποίας ηγείται, μιλά στο “ΜΑΓΑΖΙ ΜΑΣ” ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της SATCO ΑΕ κ. Τάσος Καζάκος.

"το μαγαζί μας" : Μπορείτε να μας δώσετε ένα σύντομο ιστορικό για τις δραστηριότητες της εταιρείας σας;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Η εταιρεία μας ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 1998, προήλθε δε από την εταιρεία Φ. Αποστολίδου – Αφοι Καζάκου & Σια ΟΕ οι ιδρυτές της οποίας βρίσκονται στο χώρο του χονδρεμπορίου από το 1917.

Η κύρια δραστηριότητά της είναι το εμπόριο και η διανομή καπνικών προϊόντων, ζαχαρωδών, ψιλικών, αναψυκτικών, ποτών και προϊόντων προπληρωμένων καρτών (prepaid card ή scratch card).

"το μαγαζί μας" : Ποιο είναι το αριθμητικό μέγεθος και σε ποιους γεωγραφικούς τομείς ανήκουν τα περίπτερα / καταστήματα ψιλικών που εξυπηρετείτε;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Η εταιρεία αριθμεί περίπου 650 πελάτες, κυρίως στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, το 60% δε από αυτούς βρίσκεται στις δυτικές συνοικίες, το 30% στο κέντρο της πόλης και το υπόλοιπο 10% στις ανατολικές συνοικίες της πόλης μας.

"το μαγαζί μας" : Οι πελάτες μας στα προϊόντα των προπληρωμένων καρτών εκτείνονται σε όλη τη Β. Ελλάδα.Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το χονδρεμπόριο τσιγάρων και ζαχαρωδών στη βόρεια Ελλάδα;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο χονδρεμπόριο στη βόρεια Ελλάδα δεν διαφέρουν κατά πολύ από τα προβλήματα του χονδρεμπορίου και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Μερικά από αυτά είναι:

  • Η έλλειψη αξιοπιστίας και ποιοτικής εξυπηρέτησης τόσο προς τους πελάτες όσο και προς τους προμηθευτές.
  • Η έλλειψη τεχνογνωσίας και οργάνωσης που σαν αποτέλεσμα έχει την ελλιπή αντιμετώπιση των προβλημάτων.
  • Ακόμη ένα από τα σοβαρά προβλήματα είναι οι μεγάλες πιστώσεις που μένουν ανοιχτές σε πελάτες που πολλές φορές αποδεικνύονται επισφαλείς.
  • Η μη κατοχύρωση των περιπτέρων σαν επαγγελματική στέγη.
  • Τέλος, άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι το λαθρεμπόριο και οι “μαύρες πωλήσεις”.

"το μαγαζί μας" : Ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες προϊόντων και τα μεγάλα brands που διακινείτε σ’ αυτό το κανάλι; Τι μερίδιο πωλήσεων αντιπροσωπεύουν τα τσιγάρα, τα ζαχαρώδη και οι κάρτες τηλεφώνων στο σύνολο των πωλήσεών σας;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Βασικές κατηγορίες προϊόντων που διακινούνται από το κανάλι αυτό είναι τα καπνικά προϊόντα, σοκολάτες (ΙΟΝ, ΠΑΥΛΙΔΗ, FERRERO), καραμέλες (HALLS, VIVIDENT), μαστίχες (ΤRIDENT, STIMOROL), μπισκότα (ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΛΑΤΙΝΗ), αναψυκτικά (COCA COLA, PEPSI), ποτά (AMSTEL, ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ) μεγάλη ποικιλία απο ψιλικά και prepaid cards (PANAFON, TELESTET, COSMOTE, INTERCALL).

Μέχρι το 2000, σε τζίρο που ανήλθε στα 13 δισ. δρχ. η αναλογία ως προς τις τρεις βασικές κατηγορίες των προϊόντων στην εταιρεία μας ήταν:

70% καπνικά προϊόντα

10% ζαχαρώδη

20% prepaid cards

Για το 2001 προβλέπεται τζίρος 18 δισ. δρχ. με δραματική αλλαγή στην προαναφερθείσα σχέση και αναμένεται:

60% καπνικά προϊόντα

10% ζαχαρώδη

30% prepaid cards

"το μαγαζί μας" : Ποιες κατηγορίες προϊόντων που δεν πωλούνται σήμερα στα περίπτερα νομίζετε ότι θα μπορούσαν να πωλούνται μελλοντικά (όπως για παράδειγμα συνέβη με τις κάρτες κινητών τηλεφώνων);

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Η κατηγορία των prepaid cards πιστεύουμε ότι έχει να αναδείξει ακόμη πολλά προϊόντα που θα μπορούσαν να διατεθούν από τα μικρά σημεία λιανικής (περίπτερα, ψιλικά), όπως κάρτες Internet, κάρτες για παράβολα και διάφορες πληρωμές προς το Δημόσιο.

"το μαγαζί μας" : Ποιοι είναι οι τρόποι επικοινωνίας που χρησιμοποιείτε για την προώθηση των προϊόντων σας στα περίπτερα και ψιλικά; Θεωρείτε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Οι τρόποι επικοινωνίας της εταιρείας με τους πελάτες της είναι ένα αρκετά αναπτυγμένο τμήμα τηλεπωλήσεων και ένα τμήμα πωλητών merchandisers. Πιστεύουμε ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του τρόπου επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια προς τον τομέα αυτό, με συνεχή εκπαίδευση και εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών.

"το μαγαζί μας" : Παρουσιάζονται προβλήματα στον τρόπο πληρωμής – καθυστερήσεις – ή ανατροφοδοσίας;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Τα προβλήματα που συνήθως παρουσιάζονται είναι:

    • Το κυκλοφοριακό της πόλης, που καθιστά δύσκολη τη γρήγορη μετάβαση στα σημεία πώλησης.
    • Το πλήθος των κωδικών που διακινούνται και ο μικρός χώρος αποθήκευσης των σημείων πώλησης.

"το μαγαζί μας" : Ποιες είναι οι πέντε βασικές αρχές merchandising που έχετε να προτείνετε σε έναν περιπτεριούχο και σε έναν ψιλικατζή;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Αυτά που θα συμβούλευα είναι απλά και εύκολα:

    • Να προσέχει τη γκάμα των προϊόντων που πουλά και να μην απαγορεύει ταχυκίνητα προϊόντα.
    • Να εκμεταλεύεται όσο το δυνατό περισσότερο το χώρο που έχει στη διάθεσή του.
    • Να διατηρεί την όψη του καταστήματός του αλλά και τους χώρους που διαθέτει τακτοποιημένους, καθαρούς και γεμάτους προϊόντα.
    • Να διατηρεί τα πάγια του καταστήματος π.χ. ψυγεία, υγραντήρες κλπ. σε καλή κατάσταση, για να προσφέρει και σωστό προϊόν.
    • Να προσπαθεί να αυξάνει την εξυπηρέτηση του πελάτη και να αναπτύσει τις σχέσεις μαζί του.

"το μαγαζί μας" : Πώς βιώνει η αγορά της βόρειας Ελλάδας τη δημιουργία των περιπτέρων Τύπου; Νομίζετε ότι απειλούν το μέλλον των περιπτεριούχων;

ΤΑΣΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ : Το φαινόμενο αυτό δεν είναι τόσο έντονο στη βόρεια Ελλάδα. Ο θεσμός του περιπτεριούχου είναι μια κοινωνική παροχή του κράτους προς κάποιες μερίδες ανθρώπων, που εφόσον δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για την αντικατάστασή τους θα πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται.