Η Sainsbury’s, επιθυμώντας να προσφέρει στους πελάτες της υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας, αλλά και να συμβάλει στην περιβαλλοντική προστασία, ανακοίνωσε πρόσφατα επένδυση κόστους πολλών εκατ. λιρών σε τεχνολογίες αιχμής στα ταμεία, υιοθετώντας συστήματα self ckeck-out.

[Ηνωμένο Βασίλειο] Η νέα τεχνολογία, που υλοποιήθηκε ήδη σε 330 μονάδες της αλυσίδας, δεν έρχεται να διευκολύνει και να επιταχύνει απλώς τη διαδικασία της πληρωμής, αλλά φιλοδοξεί να αναμορφώσει την όλη εικόνα και ατμόσφαιρα του χώρου των ταμείων. Πέρσι, η αλυσίδα εισήγαγε σε 240 καταστήματά της τεχνολογία self-scan, επένδυση που ουσιαστικά αποτελεί τον πρόδρομο της τωρινής.

Η νέα τεχνολογία προβλέπεται να εξασφαλίσει στους πελάτες της εταιρείας εξοικονόμηση χρόνου στο ταμείο κατά 12%. Δεδομένου ότι το πελατειακό κοινό της αλυσίδας υπολογίζεται στα 9 εκατ. άτομα, η συνολική εξοικονόμηση χρόνου στα ταμεία θα αγγίξει τις 500.000 ώρες ετησίως! Πάντως, θα διατηρηθούν σε όλα τα καταστήματα και τα συμβατικά ταμεία.

Οι υπάλληλοι που μέχρι σήμερα απασχολούνταν στα παραδοσιακά ταμεία θα αναλάβουν την εκπαίδευση των πελατών στα ταμεία της νέας τεχνολογίας, ενθαρρύνοντάς τους να τα προτιμούν έναντι των συμβατικών. Πέραν των άλλων κινήτρων που θα επιστρατευθούν για να πείσουν το κοινό να προτιμήσει τη νέα τεχνολογία, σημαντικό ρόλο θα παίξει το γεγονός ότι τα νέα self-check outs θα εκτυπώνουν αποδείξεις διπλής όψεως, συμβάλλοντας, έτσι, δραστικά στην εξοικονόμηση πάνω από 350 τόνων χαρτιού ετησίως.

Να σημειωθεί ότι η Sainsbury’s ήταν η πρώτη λιανεμπορική εταιρεία στη Βρετανία που εισήγαγε τέτοιου είδους αποδείξεις διπλής όψεως το 2007, με αποτέλεσμα να μειώσει την κατανάλωση χαρτιού κατά 186 τόνους μέσα στον πρώτο χρόνο υλοποίησης της εν λόγω καινοτομίας.