Στα 27 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2023 ο τζίρος της Royal Mediterranean Αφοί Τσατσούλη ΑΕ, εκ του οποίου περίπου το 90% αφορά εξαγωγές. Πρόκειται για εξαγωγές branded προϊόντων, αλλά και συμφωνίες ιδιωτικής ετικέτας στο διεθνές οργανωμένο λιανεμπόριο. Ανέκαθεν η εταιρεία εξήγαγε προϊόντα, στο 60% και 70% του τζίρου της. Οι εξαγωγές στο κανάλι του food service αφορούν μικρό κομμάτι του κύκλου εργασιών.

Στην Ελλάδα, η Royal Mediterranean είναι τοποθετημένη στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με πωλήσεις κοντά στα 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η εταιρεία ετοιμάζει νέα επένδυση, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ με νέες γραμμές παραγωγής, αναβάθμιση των υπαρχόντων μηχανημάτων και βελτίωση των χώρων παραγωγής στο πρώην εργοστάσιο των Αλλαντικών Μακεδονίας, το οποίο εξαγόρασε πρόσφατα από τη Νίκας Συμμετοχών. Για την επένδυση καταρτίζεται σχετικό σχέδιο με πρόθεση να ενταχθεί στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο ή σε πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Πρόκειται για συνορεύουσα παραγωγική μονάδα, εμβαδού 5.000 τ.μ. σε οικόπεδο 12.000 τ.μ., στη Βιομηχανική Περιοχή Ξάνθης, όπου, άλλωστε, βρίσκεται η έδρα της εταιρείας από το 1997. Η Royal Mediterranean ξεκίνησε το 1925 από τα Αμισιανά Καβάλας.

«Βρισκόμαστε σε αναπτυξιακή πορεία», δήλωσε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άγγελος Τσατσούλης, εκπρόσωπος της τρίτης γενιάς. Η Royal Mediterranean διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες στην Ξάνθη και άλλη μία, από το 2004, στο Τσανάκκαλε της Τουρκίας.

Οι νέες αγορές που κυνηγά η εταιρεία και η πρόσκαιρη αλλαγή ισορροπιών που επέφεραν οι ελλείψεις σε ελληνική ελιά
Το best seller προϊόν της εταιρείας είναι οι πιπεριές Φλωρίνης σε γυάλινο βάζο και έπονται οι ελιές. Ο Άγγελος Τσατσούλης επιβεβαίωσε το αυξημένο ενδιαφέρον ξένων αγοραστών για ελιές, που εξηγείται από τη μειωμένη παραγωγή της περσινής σοδειάς. Μερικές από τις σημαντικότερες χώρες εξαγωγών για την εταιρεία είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Μεξικό. «Κυνηγάμε νέες αγορές. Μας ενδιαφέρει η αγορά των αραβικών χωρών, κυρίως με παραδοσιακά προϊόντα που εκτιμώνται εδώ, όπως τα αραβικά τουρσιά, οι πιπεριές και οι πίκλες και σε δεύτερο επίπεδο, οι ελιές, που έχουν αλλού μικρή και αλλού μεγάλη παρουσία», πρόσθεσε ο κ. Τσατσούλης.

Η Αίγυπτος φέρεται να έχει κερδίσει μεγάλο μερίδιο λόγω των φετινών ελλείψεων σε ελιές ελληνικής προέλευσης. «Παγκοσμίως έχει αυξηθεί το σύνολο των αιγυπτιακών εταιρειών που εμπορεύονται ελιές. Ποιοτικά δεν έχουν καμία σχέση με τις ελληνικές. Οι χώρες, οι οποίες δεν έχουν κουλτούρα στην κατανάλωση ελιάς, μοιραία φεύγουν πρώτοι. Στις ΗΠΑ, το μεγαλύτερο μερίδιο δείχνει να αναγνωρίζει την ποιότητα. Αν η επόμενη σοδειά κυμανθεί σε φυσιολογικά επίπεδα, λόγω της ποιότητας και της γεύσης της ελληνικής ελιάς, οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να πάρουν πίσω ξανά την αγορά», εκτίμησε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter