«Rethink Drink». Αυτό είναι το σλόγκαν της νέας εκστρατείας επικοινωνίας για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, η οποία παρουσιάστηκε την Παρασκευή σε εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη. Η διαφημιστική καμπάνια, που σε πρώτη φάση θα «παίξει» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στοχεύοντας κυρίως τους νεότερους σε ηλικία χρήστες, ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα και αποτελείται από τρία σποτ, τα οποία «μιλούν» τη γλώσσα των νέων, πατώντας πάνω σε φράσεις της καθομιλουμένης που συνηθίζονται για κάποιον που πίνει πολύ («έγινα κομμάτια», «έγινα ζάντα») και προωθώντας την υπεύθυνη συμπεριφορά. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που μία τέτοια προωθητική εκστρατεία απευθύνεται και στους ανηλίκους, προτρέποντάς τους να μην πίνουν αλκοόλ. Στόχος της καμπάνιας είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού, και ιδίως των νέων, ώστε να καταναλώνουν υπεύθυνα αλκοόλ.

Ανανέωση των κατευθυντήριων οδηγιών
Παράλληλα με την παρουσίαση της διαφημιστικής καμπάνιας, στην εκδήλωση υπεγράφη σύμφωνο αυτοδέσμευσης της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝΕΑΠ) και του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), παρουσία του υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη. Όπως παρατήρησε η Ελένη Δοντά, γενική διευθύντρια του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, με τον τρόπο αυτό ένας κλάδος «ισχυρός, όσο και ευαίσθητος» αυτορρυθμίζεται. Η αυτορρύθμιση αυτή συνίσταται στην ανανέωση των κατευθυντήριων οδηγιών για την ανάπτυξη υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλ, οι οποίες είχαν ενημερωθεί πιο πρόσφατα το 2012. Όμως έκτοτε, όπως επεσήμανε η Σοφίκα Παπανικολάου, γενική διευθύντρια της ΕΝΕΑΠ, αρκετά πράγματα έχουν αλλάξει: οι νέοι ενημερώνονται κατά κύριο λόγο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επηρεάζονται από influencers, και άρα κρίθηκε αναγκαία η εκ νέου ενημέρωση των κατευθυντήριων οδηγιών.

Όπως το έθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ, Χάρης Μαυράκης: «Παράγουμε και προωθούμε ποτά, όχι όμως αδιακρίτως. Πρέπει να υπάρχουν κάποια μέτρα και όρια στην κατανάλωση αυτού του προϊόντος. Με την καμπάνια αυτή προσπαθούμε να βάλουμε κάποια όρια στον τρόπο διαφήμισης και προώθησης και να προστατεύσουμε κυρίως τη νεολαία».

Οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες ακολουθούν το παράδειγμα του οργανισμού Spirits Europe, ο οποίος έχει συνάψει συνεργασίες με πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία των ανηλίκων από το διαδικτυακό μάρκετινγκ αλκοολούχων ποτών και να διερευνηθούν τρόποι για το πώς οι χρήστες γενικά μπορούν να έχουν τον έλεγχο και να επιλέγουν πώς και ποιες διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών θα βλέπουν. Μία πρωτοβουλία που «θέτει τις βάσεις για μία αλλαγή νοοτροπίας τόσο στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όσο και στους διαφημιστές, εν τέλει προς όφελος των επιχειρήσεων και των ανθρώπων που τις χρησιμοποιούν», σύμφωνα με τον διευθυντή της Spirits Europe, Ulrich Adam, μαγνητοσκοπημένο μήνυμα του οποίου προβλήθηκε στην εκδήλωση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter