Μετά από τρία χρόνια προσεκτικού σχεδιασμού και ανάπτυξης, η εταιρεία ΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ, μέλος του ομίλου LogicDIS, παρουσιάζει στην ελληνική αγορά μια ολοκληρωμένη εφαρμογή διαχείρισης καταστημάτων η οποία λειτουργεί σε περιβάλλον Windows και είναι δυνατό να συνεργαστεί με όλα τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα.

Μετά από τρία χρόνια προσεκτικού σχεδιασμού και ανάπτυξης, η εταιρεία ΤΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ, μέλος του ομίλου LogicDIS, παρουσιάζει στην ελληνική αγορά μια ολοκληρωμένη εφαρμογή διαχείρισης καταστημάτων η οποία λειτουργεί σε περιβάλλον Windows και είναι δυνατό να συνεργαστεί με όλα τα υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα.

Ο χώρος του λιανεμπορίου και ειδικά των σούπερ μάρκετ αποτελεί το τελευταίο διάστημα, λόγω ευρώ και έντονου ανταγωνισμού, εστία εξελίξεων σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της μηχανοργάνωσης. Οι επιχειρήσεις ζητούν ολοκληρωμένες εφαρμογές με δυνατότητα παραμετροποίησης, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να γίνουν περισσότερο ευέλικτες, λαμβάνοντας τις σωστές αποφάσεις μέσα από μια διαδικασία επεξεργασίας ενός μεγάλου όγκου πληροφοριών. Επιπλέον, οι χρήστες των εφαρμογών ζητούν ένα φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον εργασίας, δύο έννοιες που τα τελευταία χρόνια έχουν ταυτιστεί με το περιβάλλον των Windows της Microsoft.

Αυτά τα δύο στοιχεία προσπαθεί να συνδυάσει η εταιρεία ΤΑΣΕΙΣ στο Retail Vision, το οποίο είναι μια ολοκληρωμένη εφαρμογή σε Windows με σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης. Σύμφωνα με τον κο Γιάννη Νάνο, εμπορικό διευθυντή της ΤΑΣΕΙΣ, ο μεγάλος χρόνος ανάπτυξης της εφαρμογής, ο οποίος είχε σαν αποτέλεσμα να βρεθεί η εταιρεία πίσω από τον ανταγωνισμό, οφείλεται στην προσπάθεια πρόβλεψης των περισσοτέρων αναγκών της επιχείρησης, αλλά και στη σταθεροποίηση της λειτουργίας σε περιβάλλον Windows.

Κάλυψη των αναγκών του συνόλου της εφοδιαστικής αλυσίδας

Στόχος της εφαρμογής είναι να καλύψει τις ανάγκες όλου του κύκλου μιας σύγχρονης αλυσίδας σούπερ μάρκετ ανεξάρτητα από το μέγεθός της. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε υπάρχει δυνατότητα να συνεργαστεί με διαφορετικές βάσεις δεδομένων (Microsoft SQL, Sybase, Oracle), γεγονός που επιτρέπει τη δημιουργία κάθε φορά της λειτουργικότερης αλλά και οικονομικότερης λύσης για την εκάστοτε επιχείρηση. Συγχρόνως, τα Windows, εν αντιθέσει με το γηραιότερο DOS, προσφέρονται για τη δημιουργία ενιαίου και συμπαγούς περιβάλλοντος λειτουργίας, όπου το κάθε κομμάτι της εφαρμογής λειτουργεί ανεξάρτητα, αλλά παράλληλα αποτελεί και τμήμα ενός αναπόσπαστου συνόλου.

Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα ενιαίο σώμα, το οποίο ξεκινά από το ταμιακό σύστημα και φτάνει μέχρι την αποθήκη καλύπτοντας πλήρως τους τομείς:

  • Διαχείριση Προϊόντων

  • Διαχείριση Τιμοκαταλόγων

  • Διαχείριση Προσωπικού

  • Διαχείριση Προμηθευτών

  • Διαχείριση Υποκαταστημάτων/ Αποθηκών

  • Διαχείριση Αποθήκης

  • Παρακολούθηση πωλήσεων

  • Διαχείριση Συστήματος Πωλήσεων

  • Διαχείριση πελατών

  • Κυκλώματα Ανταλλαγής Πληροφοριών

  • Διαδικασίες Καταστήματος

  • Στατιστικά Στοιχεία Πωλήσεων

  • Διαχείριση Αναφορών.

Οι πληροφορίες που προκύπτουν από κάθε μία εκ των ανωτέρω κατηγοριών συγκεντρώνονται σε μια κοινή δεξαμενή, από την οποία είναι εύκολο να αντληθούν προς επεξεργασία μέσω φίλτρων και παραμέτρων. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την επεξεργασία της πληροφορίας, τα οποία εμφανίζονται στο χρήστη με ποικιλία γραφικών, ώστε να είναι ευκολότερη η κατανόησή τους, είναι πολύτιμα για τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ, τις παραγγελίες κ.λπ. και συμβάλλουν στη διαμόρφωση της επιχειρηματικής πολιτικής.

Ένα σύγχρονο επιχειρηματικό εργαλείο, το οποίο η εφαρμογή έχει ενσωματώσει είναι η υποστήριξη καρτών πιστότητας (loyalty cards), οι οποίες, αν και προσωρινά χρησιμοποιούνται από λίγες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αναμένεται σύντομα, σύμφωνα με τον κο Γ. Νάνο, να βρεθούν στο προσκήνιο του ενδιαφέροντος. Η εύκολη παραμετροποίηση αυτής της υποεφαρμογής επιτρέπει στο μάρκετινγκ να διαφοροποιεί την πολιτική της ακόμα και μεταξύ δύο ημερών (π.χ. όσοι την τάδε ημερομηνία έχουν 500 πόντους έχουν έκπτωση σε 20 προϊόντα), χωρίς να απαιτείται η επέμβαση κάποιου εξειδικευμένου προγραμματιστή.

Προσαρμογή της εφαρμογής στις ανάγκες κάθε αλυσίδας

Η δυνατότητα διαμόρφωσης της εφαρμογής στις ανάγκες του κάθε πελάτη, καθώς και η δυνατότητα λειτουργίας ανεξάρτητα από την πληροφορική πλατφόρμα είναι, σύμφωνα με τον κο Γ. Νάνο, καθοριστικοί παράγοντες για την αποδοχή της από την αγορά. Ο ίδιος προσθέτει: “με το Retail Vision η ΤΑΣΕΙΣ δεν σκοπεύει πλέον μόνο στην αναβάθμιση του λογισμικού των πελατών της αλλά και στην αναβάθμιση λογισμικού άλλων εταιρειών”.

Εταιρείες που χρησιμοποιούν παλαιότερες εφαρμογές έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που προσφέρει το περιβάλλον των Windows, χρησιμοποιώντας ίσως ως αφορμή την ανάγκη μετάβασης της επιχείρησης στην εποχή του ευρώ. Όπως αναφέρει ο κος Γ. Νάνος: “Αρκετές εταιρείες θα χρειαστεί να αλλάξουν τις εφαρμογές τους καθώς αυτές δεν είναι δυνατόν να αναβαθμιστούν ώστε να είναι συμβατές με το ευρώ. Στις εταιρείες αυτές προτείνουμε την πιο σύγχρονη και ολοκληρωμένη λύση, η οποία παράλληλα θα καλύψει τις απαιτήσεις του νέου νομίσματος”.

Από τη θεωρία στην πράξη

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΠΕΝΤΕ-ΓΑΛΑΞΙΑΣ Α.Ε. έχει ήδη εγκαταστήσει την εφαρμογή Retail Vision σε κάποια από τα καταστήματά της και ο υπεύθυνος αγορών και μηχανοργάνωσης της αλυσίδας κος Κώστας Μαυροειδής μας μεταφέρει την άποψή του.

Γιατί επιλέξατε την εφαρμογή Retail Vision της ΤΑΣΕΙΣ;

Γιατί μετά από έρευνα είδαμε ότι είναι το μοναδικό προϊόν που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να δίνει τη δυνατότητα για ολοκληρωμένη διαχείριση των καταστημάτων.

Ποια τα σημαντικότερα οφέλη που έχετε αποκομίσει σ’ αυτή τη σύντομη σχετικά περίοδο λειτουργίας;

Η δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης και ελέγχου των καταστημάτων (πολλαπλοί τιμοκατάλογοι ανά κατάστημα, προσφορές φυλλαδίου ανά κατάστημα και γεωγραφική περιοχή, πολυσυσκευασίες κ.λπ.) και το ολοκληρωμένο επικοινωνιακό σύστημα συνεισφέρουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους.

Ποια τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίσατε ή αντιμετωπίζετε;

Όπως κάθε νέο και πρωτοποριακό προϊόν παρουσίασε και αυτό κάποια μικρά προβλήματα, τα οποία ξεπεράστηκαν με επιτυχία μέσα στο πνεύμα της καλής συνεργασίας των δύο εταιρειών.

Ποιες είναι οι άμεσες βελτιώσεις που θα θέλατε να δείτε στην εφαρμογή;

Παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός του προϊόντος παρέχει τις δυνατότητες εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου (EDI, παραγγελιοληψία μέσω Internet κ.λπ.), αυτές βρίσκονται ακόμα στο στάδιο ανάπτυξης. Θα θέλαμε να τις θέσουμε σε λειτουργία όσο το δυνατόν γρηγορότερα.