Οι Ισπανοί ξόδεψαν 122 δισ. ευρώ σε είδη παντοπωλείου το 2024, καταγράφοντας αύξηση 4,6%, σύμφωνα με την έκθεση Consumer Trends 2024 της NielsenIQ (NIQ). Η άνοδος αποδίδεται τόσο στις αυξημένες τιμές (+2,5%) όσο και στην αύξηση του όγκου αγορών (+2%). Παρότι η αύξηση των τιμών αναμένεται να επιβραδυνθεί στο 2% το 2025, η συνολική δαπάνη προβλέπεται να συνεχίσει την ανοδική πορεία της, σημειώνοντας νέα άνοδο 4%-4,5%.
Αγορές με… φρένο στα φρέσκα ψάρια
Οι περισσότερες κατηγορίες προϊόντων κατέγραψαν άνοδο στις πωλήσεις, με εξαίρεση το φρέσκο ψάρι, το οποίο σημείωσε πτώση 5,6%, λόγω της υψηλής τιμής του. Η οικονομία στην κατανάλωση αποτελεί βασική στρατηγική για πολλούς καταναλωτές, με το 50% των Ισπανών να επιλέγουν πιο οικονομικά προϊόντα, να στρέφονται σε ιδιωτικές ετικέτες και να αναζητούν προσφορές. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέχουν πλέον το 49% της αγοράς, με το 58% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι αγόρασαν περισσότερα το 2024. Ωστόσο, η ανάπτυξή τους δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, καθώς οι επώνυμες μάρκες γίνονται πιο ανταγωνιστικές στις τιμές.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έκανε άλμα 18%, ξεπερνώντας κατά πολύ την αύξηση 4,5% των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τη NIQ, οι Ισπανοί επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ πιο συχνά (+3%), αλλά ξοδεύουν λιγότερα ανά επίσκεψη (-1%).
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter