Η Reckitt Benckiser ξεκινά μία νέα, παγκόσμια πρωτοβουλία για το περιβάλλον με όνομα «Our Home Our Planet». Κεντρικός στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές στο πώς να χρησιμοποιούν τα προϊόντα της με τρόπο περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον, χωρίς ωστόσο να χρειάζεται να κάνουν συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά στην αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των προϊόντων.

“Το πρόγραμμα «Our Home Our Planet» αποδεικνύει τη συνεχή δέσμευση της Reckitt Benckiser να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά με υπευθυνότητα απέναντι στο περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη”, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. “Αξίζει να αναφερθεί ότι, στο τέλος του 2007, η Reckitt Benckiser ανακοίνωσε τον φιλόδοξο στόχο της να μειώσει τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των προϊόντων της κατά τη διάρκεια όλου του κύκλου ζωής τους, κατά 20% ανά προϊόν, μέχρι το 2020”.

Στην Ελλάδα, η Reckitt Benckiser αποφάσισε να συνεργαστεί με την μη κερδοσκοπική περιβαλλοντική οργάνωση Δίκτυο Μεσόγειος SOS, στηρίζοντας ενεργά την εκστρατεία  «Δράση για το κλίμα» που έχει ως σκοπό την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των πολιτών για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας.

“Ως μέρος της δέσμευσής της”, δηλώνει η εταιρεία, η  Reckitt Benckiser μέτρησε προσεκτικά την κατανομή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλα τα στάδια των δραστηριοτήτων της. Από την έρευνα αποκαλύφθηκε ότι το στάδιο της κατανάλωσης των προϊόντων από τους καταναλωτές έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο στο περιβάλλον -το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 64% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, η υψηλή καθαριστική δύναμη και απόδοση των προϊόντων της Reckitt Benckiser καθιστά δυνατή τη χρησιμοποίησή τους και με έναν τρόπο περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον, πχ σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, γιατί προσφέρουν τα ίδια εξαιρετικά αποτελέσματα. Σε ό,τι αφορά στον καταναλωτή, αυτό σημαίνει λιγότερη κατανάλωση ενέργειας και νερού και εξοικονόμηση χρημάτων”.

Η καμπάνια «Our Home Our Planet»

Η καμπάνια έχει ως στόχο να αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και να επιτύχει μείωση στην κατανάλωση ενέργειας, χωρίς αντίστοιχη μείωση στην αποτελεσματικότητα κατά τη χρήση των προϊόντων της Reckitt Benckiser. Μέσω της καμπάνιας οι καταναλωτές θα ενημερωθούν για το πώς μπορούν να κάνουν μικρές αλλαγές στις συνήθειές τους, οι οποίες θα συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων του κάθε προϊόντος και θα βοηθήσουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και νερού. Αρκετές μάρκες της Reckitt Benckiser, ανάμεσά τους το Calgonit, το Calgon, το Woolite, το Cillit Bang και το Vanish, θα φέρουν τον λογότυπο του «Our Home Our Planet» πάνω στις συσκευασίες τους, ενώ θα περιλαμβάνουν ενημερωτικό υλικό, το οποίο εξηγεί πώς το προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τρόπο πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Η καμπάνια «Our Home Our Planet» είναι ένα σημαντικό μέρος του στόχου της Reckitt Benckiser να μειώσει τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των προϊόντων της κατά 20% ανά προϊόν μέχρι το 2020. Ο εν λόγω στόχος περιλαμβάνει:

  • Μείωση του όγκου και αλλαγή  του είδους των υλικών συσκευασίας.
  • Βελτίωση της ποιότητας των πρώτων υλών.
  • Βελτίωση των διαδικασιών παρασκευής των προϊόντων.
  • Εξασφάλιση αποτελεσματικής διανομής των προϊόντων.

Η Reckitt Benckiser έχει δεσμευθεί να κάνει ορθολογική χρήση ενέργειας και πρώτων υλών, εξαλείφοντας και ελαχιστοποιώντας τα απορρίμματα όπου είναι εφικτό, ή επαναχρησιμοποιώντας και ανακυκλώνοντας σε όσες περιπτώσεις αρμόζει.

Κατά τα τελευταία οκτώ χρόνια (από το 2000) η εταιρεία έχει καταφέρει να μειώσει στην παραγωγή της τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (CO2) κατά 30% ανά μονάδα προϊόντος και κατά 21% σε απόλυτες τιμές, τη χρήση ενέργειας κατά 33% ανά μονάδα προϊόντος και κατά 24% σε απόλυτες τιμές και τα επικίνδυνα απόβλητα κατά 48% ανά μονάδα προϊόντος και κατά 41% σε απόλυτες τιμές.

Για να διασφαλιστεί ότι η καμπάνια «Our Home Our Planet» είναι συνεχώς στην αιχμή της καινοτομίας για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ένας αριθμός διεθνώς αναγνωρισμένων ειδικών έχει συνεργαστεί για τη δημιουργία ενός συμβουλευτικού πάνελ. Τα μέλη του συμβουλευτικού πάνελ είναι οι κκ: Dr. Eric Beckman (Chief Science Officer, Cohera Medical Inc), Prof. James Clark (Director, Green Chemistry Centre of Excellence), Steve Ashkin (President, The Ashkin Group), Lise Laurin (Founder, EarthShift), Julia Hailes MBE (Trustee, Haller Foundation).