Το άνοιγμα ενός μεγάλου καταστήματος στην καρδιά της Αθήνας προκαλεί εκ των πραγμάτων το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου. Στην περίπτωση του Public, οι λόγοι που τα φώτα της δημοσιότητας συγκεντρώθηκαν στο Σύνταγμα ήταν περισσότεροι, καθώς ένα ενδιαφέρον μίγμα προϊόντων και υπηρεσιών βρήκε στέγη σε έναν μοναδικό χώρο, καλλιεργώντας πολλαπλές προσδοκίες.

Το βασικό motto στην επικοινωνιακή προβολή του νέου καταστήματος Public, που στεγάζεται στο ιστορικό Μέγαρο Πάλλη, είναι «Το Σύνταγμα αλλάζει». Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια είχαμε μια “επάνοδο” μεγάλων καταστημάτων -και από τον χώρο του βιβλίου- στο ιστορικό κέντρο της πόλης, η οποία κάθε άλλο παρά πέρασε απαρατήρητη. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αμερικανίδα καθηγήτρια πολεοδομίας και ιστορικός πόλεων, κα Christine M. Boyer, η οποία μελετά συστηματικά την ανάπτυξη μεγάλων πόλεων της Δύσης -ανάμεσά τους και της Αθήνας- σε δηλώσεις της στον τύπο το φετινό καλοκαίρι επεσήμανε το θετικό κλίμα, με καταναλωτικούς -και όχι μόνο όρους-, που δημιούργησε το CityLink και τα μεγάλα βιβλιοπωλεία, τα οποία άνοιξαν στο κέντρο.

Το άνοιγμα ενός νέου πολυκαταστήματος ψυχαγωγίας σε ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία της πόλης, όταν μάλιστα συνοδεύεται από μια φρέσκια αντίληψη για το πώς η ψηφιακή τεχνολογία και τα “παραδοσιακά προϊόντα” πολιτισμού μπορούν να συνδυαστούν, φαίνεται να επιδρά θετικά σε αυτό το κλίμα και να θέτει ξανά προβληματισμούς. Σε αυτούς περιλαμβάνονται ερωτήματα σχετικά με τον βέλτιστο τρόπο ανάπτυξης των σημείων πώλησης μιας αλυσίδας, τον τύπο καταστήματος που κερδίζει την προτίμηση των καταναλωτών, τη σημασία παραγόντων, όπως η εμπειρία τού καταναλωτή, σε σχέση με τυπικά κριτήρια αγοραστικής επιλογής, όπως η τιμή κά. Με βάση τα παραπάνω, το περιοδικό Retail Technology αποπειράται να αποκωδικοποιήσει τις στρατηγικές επιλογές που συνθέτουν την καινούργια αυτή παρουσία στο αθηναϊκό λιανεμπόριο και να καταγράψει τις σκέψεις και τα μελλοντικά σχέδια των υπευθύνων της αλυσίδας, όπως αυτά αποτυπώνονται στις δηλώσεις που μας παραχώρησε ο κ. Πρόδρομος Αλεξιάδης, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας.

‘Ενας μοναδικός χώρος

Retail Technology: Ποια ήταν τα κίνητρα για την επιλογή αυτού του χώρου, και πώς πιστεύετε ότι η παρουσία του Public σε αυτόν θα επηρεάσει τις συνήθειες όχι μόνο των βιβλιόφιλων αλλά και του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού της πόλης;

Πρόδρομος Αλεξιάδης: Πέρα από ένα κτήριο εξαιρετικής ομορφιάς και ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, το Μέγαρο Πάλλη έχει και ιστορική αξία. Από το 1911 -έτος κατασκευής του- μέχρι σήμερα, έχει “υπογράψει” μεγάλες ιστορικές στιγμές, με αποκορύφωμα την ομιλία του Γεωργίου Παπανδρέου προς τον ελληνικό λαό την ημέρα της επίσημης απελευθέρωσης της πόλης από τους Γερμανούς. Οι εσωτερικοί χώροι του νεοκλασικού αυτού κτηρίου προσδίδουν από μόνοι τους κάτι το ιδιαίτερο στην εμπειρία της αγοράς, καθώς φωτίζονται φυσικά και έχουν μοναδική θέα στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Παράλληλα, η μεγάλη έκταση των χώρων, που φτάνει τα 5.000 τμ συνολικά, δίνει τη δυνατότητα για σωστή ανάπτυξη, τοποθέτηση και προβολή των προϊοντικών κατηγοριών, ενώ ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί σε χώρους άνετους χωρίς τον συνωστισμό των μικρών καταστημάτων.

Βέβαια, το σημαντικότερο κριτήριο όλων είναι ότι βρίσκεται στο πιο εμπορικό και το πιο κεντρικό σημείο της Αθήνας.

R.T.: Ο αρχιτέκτονας, κ. Παναγιώτης Γραμματόπουλος, και οι συνεργάτες του, κκ Χρ. Πανουσάκης και Β. Καμπακιώτη, ξανάδωσαν στο ιστορικό Μέγαρο Πάλλη -κακόπαθο από τις προηγούμενες χρήσεις του και σχεδόν εγκαταλελειμμένο τα τελευταία χρόνια- την παλαιά του αίγλη και ομορφιά. Η αναμόρφωση αυτή φαίνεται να σεβάστηκε απόλυτα το δημιούργημα του αρχιτέκτονα Αναστάσιου Μεταξά -ένα εξαιρετικό δείγμα εκλεκτικισμού των αρχών του περασμένου αιώνα- ενσωματώνοντας ταυτόχρονα όλες τις υποδομές που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός σύγχρονου πολυκαταστήματος. Ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν την ιδιοκτησία του Public σε μια τέτοια υψηλή επένδυση (30 εκατ. ευρώ για την απόκτησή του και 10 εκατ. ευρώ για την αναπαλαίωση), και πόσο σύντομα πιστεύετε ότι θα πραγματοποιηθεί η απόσβεσή της;

Π.Α.: Να διευκρινίσουμε κατ’ αρχάς ότι το κτήριο ανήκει στον κ. Πάνο Γερμανό. ‘Οπως προείπα, η επιλογή του συγκεκριμένου κτηρίου ενισχύθηκε από παράγοντες, όπως είναι η ιστορικότητα, η αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα, η εσωτερική διαρρύθμιση και η τοποθεσία του στο κέντρο της πόλης.
Σε ό,τι αφορά στην απόσβεση του κτηρίου, αναμένεται να γίνει σύμφωνα με τους στόχους του επιχειρηματικού μας πλάνου, που είναι βασισμένο σε ένα επιτυχημένο κατάστημα.

Η διαδρομή μιας ιδέας

R.T.: Η αλυσίδα καταστημάτων Public ξεκίνησε τη δραστηριότητά της από τη Θεσσαλονίκη το 2005, επεκτάθηκε στον Βόλο και τη Λευκωσία, και τώρα έγιναν τα εγκαίνια του καταστήματος, που αρκετοί θεωρούν “ναυαρχίδα”, στην Αθήνα. Πρόκειται, δηλαδή, για μια πορεία αντίστροφη από τα συνηθισμένα -αν και τα τελευταία χρόνια έχει βρει αρκετούς μιμητές- σύμφωνα με την οποία μια ελληνική αλυσίδα κάνει τα πρώτα της βήματα στο “κλεινόν άστυ” και, στη συνέχεια, επεκτείνει την παρουσία της στην περιφέρεια. Ποιο ήταν το σκεπτικό που σας οδήγησε σε αυτή την επιλογή, και ποια είναι τα σχέδια που έχετε για επέκταση της αλυσίδας τα επόμενα χρόνια;

Π.Α.: Η ιδέα του Public ξεκίνησε με πολύ ενθουσιασμό το 2005. Παρά τις θετικές εκτιμήσεις, έπρεπε να “δοκιμαστεί” στην πράξη, και υπό αυτή την έννοια το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη λειτούργησε ως πιλότος. Παράλληλα, βέβαια, είχε βρεθεί το κτήριο στο Σύνταγμα, το οποίο όμως είχε συγκεκριμένο χρόνο παράδοσης, καθώς έπρεπε να γίνουν όλες οι εργασίες αποκατάστασής του. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, όπως σωστά διαπιστώσατε, ανοίξαμε καταστήματα στον Βόλο (Δεκέμβριος 2006) και τη Λευκωσία (Σεπτέμβριος 2007). Αυτό συνέβη διότι βρήκαμε πολύ καλά σημεία σε αυτές τις πόλεις και αποφασίσαμε να μην περιμένουμε τα εγκαίνια του καταστήματος στην Αθήνα, εφόσον το concept είχε ήδη δοκιμαστεί επιτυχώς στη Θεσσαλονίκη.

Οι επιλογές αυτές επιβεβαιώνουν την ορθότητα της προσέγγισής μας, γεγονός που μας οδηγεί στους επόμενους προγραμματισμένους σταθμούς, οι οποίοι είναι μέχρι το τέλος του 2009 η Στοά Χιρς στη Θεσσαλονίκη, το Περιστέρι και η Βουλγαρία.

R.T.: Κάποιοι θεωρούν ότι και στον χώρο του βιβλίου -αλλά και των ψηφιακών προϊόντων πολιτισμού- το πιο σημαντικό κριτήριο για να κερδίσεις την προτίμηση του καταναλωτή είναι οι χαμηλές τιμές και η ποικιλία των προϊόντων. Κάποιοι άλλοι θεωρούν ότι τα βιβλιοπωλεία -ακόμα και αυτά που έχουν θέση στο ράφι τους για DVD και games ή ψηφιακά gadgets- οφείλουν να παραμένουν “σύγχρονοι ναοί του πολιτισμού”, εστιάζοντας την προσοχή τους στην ατμόσφαιρα του καταστήματος (store atmospherics) και στην εμπειρία που αποκομίζει ο πελάτης (customer experience). Τέλος, κάποιοι θεωρούν ότι τα σύγχρονα βιβλιοπωλεία οφείλουν να έχουν τον χαρακτήρα ενός cultural hub, δηλαδή ενός χώρου όπου θα συναντώνται με ζωντανό τρόπο άνθρωποι και ιδέες, θα δημιουργούνται παρέες και δρώμενα. Ποια είναι η τοποθέτηση των καταστημάτων Public απέναντι σε αυτές τις τάσεις, και ποια είναι η ξεχωριστή ταυτότητά τους που τα διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό;

Π.Α.: Το Public απευθύνεται κυριολεκτικά σε όλους, οπότε μπορεί να πει κανείς ότι συνδυάζει αρμονικά ορισμένα από τα παραπάνω στοιχεία έχοντας δημιουργήσει μία… συνταγή με σωστές δόσεις.

Το concept, γύρω από το οποίο έχει στηθεί η αλυσίδα, είναι η δημιουργία μιας μοναδικής ψυχαγωγικής εμπειρίας για τον επισκέπτη, που είτε ενδιαφέρεται για αγορές είτε ενημερώνεται για τις εξελίξεις στην αγορά. Μια τέτοια προσέγγιση “παντρεύει” αρμονικά τον πολιτισμό, την τεχνολογία, τις διαδραστικές ζώνες και τα live demo. Παράλληλα, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να ξεφυλλίσουν με τις ώρες τους χιλιάδες τίτλους βιβλίων καθήμενοι στις αναπαυτικές πολυθρόνες, να δουν trailers ταινιών, να δοκιμάσουν προϊόντα τεχνολογίας κλπ. Επίσης, τα παιδιά έχουν τον δικό τους ξεχωριστό χώρο, όπου μπορούν να ζωγραφίσουν, να παίξουν και να εκφρασθούν δημιουργικά.

Μέσα σε χώρους οικείους και φιλικούς φιλοξενούνται εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους προσφέροντας τη δυνατότητα ανταλλαγής απόψεων, διεύρυνσης γνωστικών πεδίων ή απλώς γνωριμίας με αγαπημένους συγγραφείς και καλλιτέχνες. Στην αρχή ή στο τέλος κάθε εμπειρίας Public, το Publicafe είναι στη διάθεση καθενός για να προσφέρει την απόλαυση ενός καλού καφέ.

Τέλος, στο πλαίσιο της πελατοκεντρικής προσέγγισης του Public, η εγγύηση των χαμηλότερων τιμών προς όφελος του επισκέπτη είναι άμεσης προτεραιότητας. Αν λάβει υπόψη του κάποιος όλα τα παραπάνω, θα δει ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως μέσα στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του το κατάστημα ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, με τους επισκέπτες να φτάνουν τις 100.000 και πλέον.

Αισιόδοξη προοπτική για το βιβλίο

R.T.: Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΕΒΙ, η ελληνική βιβλιοπαραγωγή το 2006 έφτασε τους 9.209 τίτλους (σημειώνοντας αύξηση 9,1% σε σχέση με το 2005), ενώ η -βιαστική έστω- επίσκεψη των καταναλωτών σε ένα βιβλιοπωλείο στις περισσότερες περιπτώσεις οδηγεί στην αγορά κάποιου βιβλίου, αν και η σχετική επιλογή τίτλου είναι σε υψηλό ποσοστό προαποφασισμένη. Παρά ταύτα, οι εκτιμήσεις όσων μελετούν συστηματικά την εγχώρια αγορά βιβλίου συγκλίνουν στη διαπίστωση ότι η αναγνωσιμότητα των βιβλίων παραμένει ιδιαίτερα χαμηλή στη χώρα μας συγκρινόμενη με την αντίστοιχη στις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ. Ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα βασικά χαρακτηριστικά αναζήτησης, αγοράς και κατανάλωσης βιβλίων που χαρακτηρίζουν τον ‘Ελληνα αναγνώστη; Πιστεύετε ότι η λειτουργία μεγάλων βιβλιοπωλείων στην πρωτεύουσα, όπως το Public, μπορούν να λειτουργήσουν ευεργετικά στην ανάπτυξη των πωλήσεων και γενικότερα στη διαμόρφωση ενός κοινού που ψάχνει περισσότερο τι βιβλία θα αγοράσει και επιλέγει περισσότερους τίτλους;

Π.Α.: Είναι αλήθεια ότι η χώρα μας χαρακτηρίζεται από χαμηλή αναγνωσιμότητα βιβλίων σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με δεδομένο ότι ένας στους δύο ‘Ελληνες δεν διαβάζει. Αν δει κανείς αυτό το στοιχείο με θετική χροιά, μπορεί να ισχυριστεί ότι τα περιθώρια ανάπτυξης στον χώρο του βιβλίου είναι πολύ μεγάλα, ειδικά αν το βιβλίο γίνει προσιτό και σε ανθρώπους που δεν είχαν στο μυαλό τους να ασχοληθούν με αυτό. Για να σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, θα ήθελα να σημειώσω ότι πάρα πολλοί επισκέπτες, που έρχονται στα καταστήματά μας με αφορμή την τεχνολογία, καταλήγουν και στην αγορά βιβλίων. Με λίγα λόγια, εμείς πιστεύουμε ότι μέσα από τη δική μας προσέγγιση το βιβλίο γίνεται πολύ προσιτό, και με τον τρόπο αυτό συμβάλλουμε ιδιαίτερα στη διεύρυνση των περιθωρίων της αγοράς.

R.T.: Από τις ειδήσεις στον χώρο του βιβλίου το τελευταίο διάστημα ξεχωρίζουν δύο που φανερώνουν κάποιες αναδυόμενες τάσεις. Πρώτον, οι εκδόσεις Μεταίχμιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα μας δύο βιβλία που ακούγονται (audio books), δηλαδή βιβλία που διατίθενται στη μορφή αρχείων mp3, και τα οποία μπορούν να αναπαραχθούν μέσω μιας αντίστοιχης συσκευής, όπως ακριβώς ένα μουσικό κομμάτι ή ένα ηχητικό ντοκουμέντο. Δεύτερον, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ο Jeff Bezos, ο εφευρετικός ιδιοκτήτης του Amazon.com, παρουσίασε το Kindle, μια συσκευή ανάγνωσης βιβλίων σε ψηφιακή μορφή (e-books), με την οποία φιλοδοξεί να προσδώσει νέα ώθηση στην αναγνωσιμότητα των βιβλίων. ‘Ολα δείχνουν, επομένως, ότι ο τρόπος παραγωγής, διάθεσης και κατανάλωσης βιβλίων -και εν γένει προϊόντων πολιτισμού- αλλάζει άρδην με τρόπο που μας είναι ήδη γνωστός από τα τεκταινόμενα στη μουσική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια. Πώς αντιμετωπίζετε αυτές τις αλλαγές, και πόσο έτοιμοι αισθάνεστε για να εκμεταλλευτείτε το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται εξαιτίας τους; Θεωρείτε τα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία -και ευρύτερα τα e-shops που έχουν στις εικονικές προθήκες τους προϊόντα αντίστοιχα με τα δικά σας- σοβαρό ανταγωνιστή;

Π.Α.: Τα τελευταία χρόνια τα audio books απολαμβάνουν μεγάλη επιτυχία στην Αμερική σε αντίθεση με την Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά, αποτελούν τη νέα τάση και πιστεύω πως σύντομα θα τα δούμε να ανθίζουν και στον ευρωπαϊκό χώρο. ‘Οπως προείπα, το Public απευθύνεται σε όλους και, συνεπώς, είναι έτοιμο να καλωσορίσει νέα προϊόντα.

Σε ό,τι αφορά στα e-shops, θεωρώ ότι προσφέρουν άλλο ένα κανάλι διανομής διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο την αγορά. Για τον λόγο αυτό, είναι στα άμεσα σχέδιά μας η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) επιπέδου Amazon μέχρι το τέλος του 2008.

Ο ρόλος της τεχνολογικής υποδομής

‘Οπως είναι αναμενόμενο, η τεχνολογική υποδομή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής ανάπτυξης αλλά και της καθημερινής λειτουργίας των καταστημάτων Public. «Η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης, συμπληρώνοντας ότι «ακόμη και τα μικρά καταστήματα διαθέτουν κάποια υποτυπώδη υποδομή σε πληροφοριακά συστήματα, πόσο μάλλον μια αλυσίδα καταστημάτων του δικού μας μεγέθους. ‘Ετσι, από τη μεριά μας έχουν πραγματοποιηθεί μεγάλες επενδύσεις σε software, hardware και επικοινωνίες».

‘Ενα από τα βασικότερα στοιχεία της τεχνολογικής υποδομής του Public στο Σύνταγμα, το retail σύστημα του καταστήματος, υποστηρίχθηκε από την εταιρεία Scicom (www.scicom.gr) με τη διεθνή λύση LS Retail. Το LS Retail, που βασίζεται στο Microsoft Dynamics NAV, έχει εγκατασταθεί στα 20 σημεία πώλησης (POS) του καταστήματος, υποστηρίζοντας με μεγάλη ταχύτητα τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε αυτά.

Στα βασικά πλεονεκτήματα της εν λόγω λύσης περιλαμβάνεται η υποστήριξη της κάρτας μελών (My Club Public), μέσω της οποίας ο “πιστός” πελάτης, πραγματοποιώντας επαναλαμβανόμενες αγορές από οποιοδήποτε κατάστημα Public, ανταμείβεται με ένα προϊόν της επιλογής του. Επίσης, το λογισμικό παρέχει στον υπάλληλο οποιουδήποτε σημείου πώλησης άμεση ενημέρωση για τον εξυπηρετούμενο πελάτη, τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και το είδος των αγορών που συνήθως πραγματοποιεί, βάσει των οποίων σχεδιάζονται προσφορές ειδικά για εκείνον. ‘Αλλα πλεονεκτήματα της λύσης είναι η ελαχιστοποίηση του χρόνου αναμονής στα ταμεία (χρήση touch screens), υποστήριξη όλων των τύπων πώλησης (τιμολόγιο, πιστωτική κάρτα, tax free κλπ) και, βεβαίως, η on-time πληροφόρηση της διοίκησης για κρίσιμες λειτουργικές παραμέτρους (ταμεία, πωλητές, είδη, πωλήσεις, προσφορές, τιμοκαταλόγους, αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτών κλπ). Να σημειωθεί ότι το LS Retail λειτουργεί και στα λοιπά τρία καταστήματα της αλυσίδας, που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο και την Κύπρο.

info
Η αλυσίδα καταστημάτων Public αποτελεί την πρώτη ελληνική επιχειρηματική κίνηση στον χώρο των πολυκαταστημάτων ψυχαγωγίας, η οποία στοχεύει να αλλάξει τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών συνδυάζοντας “παραδοσιακά” προϊόντα πολιτισμού με προϊόντα και υπηρεσίες ψηφιακής τεχνολογίας.
Η εταιρεία Publicworld ΑΕ, στην οποία ανήκουν τα καταστήματα της αλυσίδας, ξεκίνησε την παρουσία της στην ελληνική αγορά τον Νοέμβριο του 2005, δημιουργώντας το πρώτο της κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης. Η φιλοσοφία του καταστήματος, όπως αυτών που ακολουθούν, είναι ότι επιτρέπει στον σύγχρονο απαιτητικό επισκέπτη-καταναλωτή να βρίσκει σε σύγχρονους και ζεστούς χώρους έμπνευση και ενημέρωση για προϊοντικούς τομείς τόσο διαφορετικούς, όσο και συμπληρωματικούς μεταξύ τους, όπως το βιβλίο, η μουσική, οι ταινίες, οι υπολογιστές & τα ψηφιακά gadgets, το internet & η επικοινωνία και, βεβαίως, τα συστήματα ήχου και εικόνας.

Στα πολυκαταστήματα Public ο επισκέπτης δεν είναι απαραίτητα μόνο πελάτης, καθώς έχει δυνατότητες περισσότερες από τη δοκιμή ή την αγορά προϊόντων της αρεσκείας του. Σε αυτές περιλαμβάνονται η δωρεάν πλοήγηση στο internet, το “κατέβασμα” και η αποθήκευση μουσικής στα downloading terminals, η συμμετοχή σε ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις και η εκ του σύνεγγυς γνωριμία με ‘Ελληνες και ξένους δημιουργούς. Ο επισκέπτης ενός καταστήματος Public μπορεί, επίσης, να απολαύσει live γνωστών καλλιτεχνών, να ακούσει ελεύθερα τα καλύτερα CD, να δοκιμάσει ο ίδιος τα καινούρια παιχνίδια για κονσόλες ή να προμηθευτεί πρώτος εισιτήρια για όλες τις ταινίες των Village Cinemas. Ακόμα, οι μικροί φίλοι του Public μπορούν να παρακολουθήσουν κουκλοθέατρο και αφηγήσεις παραμυθιών, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους.

Η αλυσίδα, ιδιοκτησίας Πάνου Γερμανού, απασχολεί συνολικά 230 εργαζόμενους, και περιλαμβάνει μέχρι στιγμής τέσσερα καταστήματα: στην πλατεία Συντάγματος (Αθήνα), στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos (Πυλαία, Θεσσαλονίκη), στον πεζόδρομο της Ογλ & Ι. Κονταράτου (Βόλος) και στο εμπορικό κέντρο The Mall of Cyprus (Λευκωσία, Κύπρος). Για το προσεχές διάστημα και μέχρι το τέλος του 2009 έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα τριών ακόμα καταστημάτων, στη στοά Χιρς (Θεσσαλονίκη), στο Περιστέρι (Αθήνα) και στη Βουλγαρία.

(Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο τεύχος 35 (Δεκέμβριος 2007-Ιανουάριος 2008) του περιοδικού Retail Technology).