Πτώση τζίρου άνω του 60% υπέστησαν οι λιανέμποροι του κέντρου της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας των πρόσφατων συνεχόμενων διαδηλώσεων. «Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να σπάνε και να καίνε τις βιτρίνες μας», ξεσπάει ο κ. Κ. Χατζαρίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, με αφορμή την παρουσίαση της νέας καμπάνιας του συλλόγου, που στοχεύει στην προσέλκυση των καταναλωτών στις επιχειρήσεις του ιστορικού κέντρου, δεδομένου ότι σε έναν μόνο χρόνο το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos αύξησε την επισκεψιμότητά του περίπου 20% και κατά 47% τον τζίρο του, αποσπώντας μερίδιο από μια «πίτα» πωλήσεων που παραμένει σταθερή.

Συνθήκες παράλυσης βίωσαν οι επιχειρήσεις του εμπορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των πρόσφατων συνεχόμενων διαδηλώσεων, με αποτέλεσμα μια πτώση του τζίρου τους άνω του 60%. «Είμαστε δίπλα σε όποιον θέλει να διαδηλώσει, φθάνει να μην ενοχλεί τον διπλανό του», επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης κ. Κ. Χατζαρίδης, καλώντας τις κοινωνικές ομάδες που κινητοποιούνται «να έλθουν να συζητήσουμε. Να προσδιορίσουμε συγκεκριμένο χρόνο και χώρο για τις διαδηλώσεις τους, ακόμη και να φιλοξενήσουμε στα καταστήματά μας τις αφίσες τους». Ωστόσο, ξεκαθαρίζει: «Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να στραγγαλίζεται μια πόλη, να σπάνε και να καίνε τις βιτρίνες μας. ΄Εχουν ξεπεραστεί τα όρια της ανοχής μας!».

Αφορμή για το ξέσπασμα του προέδρου του ΕΣΘ αποτέλεσε η παρουσίαση της νέας καμπάνιας του συλλόγου, που στοχεύει στην προσέλκυση καταναλωτών στο ιστορικό κέντρο της πόλης και στην αντιμετώπιση της πίεσης που ασκείται από τα μεγάλα εμπορικά κέντρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΣΘ, σε έναν μόνο χρόνο το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos αύξησε την επισκεψιμότητά του περίπου κατά 20% και κατά 47% τον τζίρο του, αποσπώντας μερίδιο από μια «πίτα» πωλήσεων, που παραμένει σταθερή.

Στόχος της καμπάνιας (θα εξελιχθεί σε 3 φάσεις με εορταστικά δρώμενα και στολισμό των καταστημάτων) είναι να επιστρέψουν οι καταναλωτές στο ιστορικό κέντρο, αφού «Παρασκευή το απόγευμα και Σάββατο πρωί η αγορά είναι αδρανής» και να προσελκυστούν νέοι από γειτονικές χώρες «για να μεγαλώσει η πίτα». Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές με αγορές 30 ευρώ θα λαμβάνουν μέρος σε κλήρωση για αυτοκίνητα, ταξίδια και αγορές σε κάθε μία από τις τρεις φάσεις (μέχρι τέλος Μαΐου η πρώτη, τον Σεπτέμβριο η δεύτερη και στο τέλος του έτους η τρίτη), ενώ ταυτόχρονα θα «επιδοτούνται» το πάρκινγκ, όσο και τα εισιτήρια για μετακινήσεις με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά στην προσπάθεια μεταφοράς τουριστών–καταναλωτών, η αρχή θα γίνει από τη Σόφια, από τις αρχές Ιουνίου, με δωρεάν μετακίνηση μέσω δύο λεωφορείων, κάθε Τρίτη και Πέμπτη (επίκειται και η παροχή εκπτώσεων σε ξενοδοχεία για διήμερα) και, ανάλογα με την εξέλιξη, θα επεκταθεί και στα Σκόπια. Μέχρι στιγμής συμμετοχή στην καμπάνια -μετά και τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα της προηγούμενης απόπειρας, όπου μετείχαν 530 εμπορικά εγγράφοντας τζίρο 4,2 εκατ. ευρώ, όσο διήρκεσε- έχουν δηλώσει 600 εμπορικά στη Θεσσαλονίκη, ενώ στόχος της διοίκησης του ΕΣΘ είναι ο αριθμός τους να φθάσει τα 1.000 καταστήματα.