Τα προβλήματα που προκαλεί στους προμηθευτές της το νέο σύστημα διαχείρισης κουπονιών που εφαρμόζει η Tesco, τονίσθηκαν από το Institute of Sales Promotion (ISP) της χώρας.

[ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ] Από τις 15 Ιουνίου, η Tesco θα προχωρεί στην καταστροφή των κουπονιών που συλλέγει από τους πελάτες των καταστημάτων της αντί να τα στέλνει στην εταιρεία που ήταν επιφορτισμένη με το καθήκον της διαχείρισής τους ή στους ίδιους τους προμηθευτές της. Η αλλαγή του συστήματος έρχεται ως συνέχεια της απόφασης της αλυσίδας για αναβάθμιση των EPOS.

Η Tesco δήλωσε πως στο εξής θα δίνει στους προμηθευτές της -σε εβδομαδιαία βάση- στοιχεία σχετικά με τη διακίνηση των κουπονιών και συνέστησε στους προμηθευτές της, οι οποίοι επιθυμούν να έχουν πιο λεπτομερή πληροφόρηση να απευθύνονται στην εταιρεία Dunnhumby, η οποία έχει την ευθύνη της παρακολούθησης της κάρτας πιστότητας Clubcard. Οι προμηθευτές της δηλώνουν πως κατανοούν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η Tesco με το ισχύον σύστημα της διαχείρισης των κουπονιών, αλλά επιμένουν πως θα έπρεπε να συζητηθεί μια διαφορετική λύση και όχι η καταστροφή τους.

Συγκεκριμένα, o εκπρόσωπος του ISP δήλωσε πως με αυτήν την πρωτοβουλία της η Tesco «κρατά ένα όπλο στο κεφάλι των προμηθευτών της» που θα αναγκαστούν να δέχονται χωρίς έλεγχο τα στοιχεία της αλυσίδας, σχετικά με το πόσα κουπόνια διακινήθηκαν και ποιες ήταν οι σχετικές εκπτώσεις επί των τιμών των προϊόντων σε προσφορά. Επίσης, οι εταιρείες θα χάσουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε πολύ σημαντικά στοιχεία σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά, κυρίως σε ό,τι αφορά δευτερεύοντες κωδικούς.

Μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, τονίζει ο εκπρόσωπος της ISP, η Tesco επέτρεπε στους πελάτες της να εξαργυρώνουν εκπτωτικά κουπόνια, ανεξάρτητα από το αν αγόραζαν το αντίστοιχο προϊόν, και χρέωναν τους προμηθευτές, κάτι που οι προμηθευτές χαρακτήρισαν «σχεδόν κλοπή». Το σύστημα αυτό κόστιζε στις εταιρείες περίπου 50 εκατ. λίρες τον χρόνο. Η πολιτική της αλυσίδας άλλαξε, όταν κουπόνια για προϊόντα εταιρείας ζωοτροφών χρησιμοποιήθηκαν από online αγοραστές για την προμήθεια αλκοολούχων ποτών και τηλεοράσεων και η εταιρεία αρνήθηκε να δώσει τα χρήματα στην Tesco.