Οι αναλυτές του IGD, του βρετανικού φορέα έρευνας του λιανεμπορίου τροφίμων, εντυπωσιάστηκαν από την επίσκεψή τους σε κατάστημα που εγκαινίασε πρόσφατα η Leclerc και εντάσσεται στο concept των καταστημάτων drive piéton (pedestrian drive).

Ο νέος αυτός τύπος καταστήματος δημιουργήθηκε από τον Thomas Pocher, ιδιοκτήτη υπέρ μάρκετ του συνεταιριστικού ομίλου Leclerc, το 2016. Σήμερα ο Pocher είναι ιδιοκτήτης τριών καταστημάτων του συγκεκριμένου format στη Lille. Το πλέον πρόσφατο, που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019, λειτουργεί κοντά στο κέντρο της πόλης και σε αρκετά πανεπιστήμια. Προσφέρει μια γκάμα υπηρεσιών, που αφορούν κυρίως το κοινό της περιοχής και ειδικότερα τους φοιτητές, όπως η ενοικίαση μικρών ηλεκτρονικών συσκευών, οι χώροι παράδοσης παραγγελιών της Amazon και ο δανεισμός βιβλίων. Η σημαντικότερη καινοτομία του, όμως, αφορά τις προτάσεις γρήγορου φαγητού (food to go).

Πρόκειται για φρέσκο φαγητό, περίπου 30 κωδικών, στους οποίους περιλαμβάνονται σαλάτες, σάντουιτς και είδη που θέλουν απλώς ζέσταμα, όπως πίτσα και ζυμαρικά. Τα περισσότερα προϊόντα ετοιμάζονται σε κουζίνα, ενώ ορισμένα, όπως τα σάντουιτς, τη στιγμή της αγοράς, ώστε να είναι φρέσκα. Η κουζίνα βρίσκεται στο dark store, σε απόσταση περίπου 20’ από την πόλη, όπου ετοιμάζονται και οι online παραγγελίες (click & collect). Οι παραδόσεις στο κατάστημα πραγματοποιούνται τρεις φορές την ημέρα. Ο νέος αυτός τύπος καταστήματος θεωρείται από τους αναλυτές πως μπορεί να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε έως τώρα για τα καταστήματα γειτονιάς, προωθώντας έναν νέο τρόπο αγορών στο κανάλι των ειδών παντοπωλείου. Συνδυάζει αρκετά επιτυχημένα κανάλια και υπηρεσίες, όπως οι ηλεκτρονικές αγορές FMCG και μη, το food to go και οι υπηρεσίες ενοικίασης.

Παράλληλα, δίνει στη Leclerc τη δυνατότητα να επεκταθεί σε αστικά κέντρα όπου δεν είχε παρουσία. Η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και οι χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα καταστήματα του κέντρου, αποτελούν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του concept. Την ίδια στιγμή, μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό ανταγωνιστή των υπαρχόντων εξειδικευμένων καταστημάτων στον κλάδο του γρήγορου φαγητού, λόγω της φρεσκάδας των προϊόντων και των χαμηλών τιμών.