2.400.000 πίτσες υπολογίζεται ότι θα καταναλωθούν έως το τέλος τού μήνα μπροστά στις τηλεοράσεις, τις ώρες των αγώνων του Euro 2008, ενώ κάθε αγωνιστική θα ... ταΐζει τους 'Ελληνες τηλε-φιλάθλους περί τα 2 εκατ. σουβλάκια! 'Οσο για εκείνους που προτιμούν τις περίπου 10.000 γιγαντοοθόνες που έχουν στηθεί ανά τη χώρα σε καφετέριες, πιτσαρίες, σουβλατζίδικα κλπ, υπολογίζεται ότι συνολικά θα διαθέσουν στις οπτικές και γευστικές συγκινήσεις της "στρογγυλής θεάς" περί τα 280 εκατ. ευρώ και άνω. 'Οπως υπολογίζεται, με αφορμή τόσο το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου όσο και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου τον Αύγουστο, θα πουληθούν περίπου 700.000 τηλεοράσεις, δηλαδή περίπου 25% περισσότερες απ' ότι πέρσι.

2.400.000 πίτσες υπολογίζεται ότι θα καταναλωθούν έως το τέλος του μήνα μπροστά στις τηλεοράσεις, με μέση παραγγελία τις 3 πίτσες, ενώ περισσότερα από 50.000 ευρώ εκτιμάται ότι θα στοιχηματίζονται καθημερινώς στα πρακτορεία του ΟΠΑΠ για του αγώνες του Euro. Aν, μάλιστα, η Εθνική μας βελτιώσει τις επιδόσεις της, τότε τα νούμερα αυτά ενδέχεται να αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Μεγάλη αλυσίδα πίτσας έχει ήδη παραγγείλει για το διάστημα αυτό -και εκτιμά ότι θα χρειαστεί για τις πιστές που θα πουλήσει- 900 τόνους ζύμης και 40 τόνους σάλτσας τομάτας, όταν τον αντίστοιχο περσινό μήνα είχε παραγγείλει 650 τόνους ζύμης και 30 τόνους σάλτσας τομάτας. Ανάλογη αναμένεται να είναι και η κίνηση στα σουβλατζίδικα και στα πάσης φύσεως delivery.

Αύξηση άνω του 40%

Σύμφωνα με εκτιμήσεις των εκπροσωπών της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων, η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης, σε σχέση με πέρσι, θα είναι της τάξης του 40% και άνω, ανάλογα με τις επιδώσεις της Εθνικής Ελλάδος. Στους αντιστοίχους αγώνες του 2004, στην Πορτογαλία, οι πωλήσεις των deliveries είχαν αυξηθεί, σε σχέση με το 2003, κατά 80%, πράγμα που οι επιχειρηματίες το εύχονται και για φέτος. ‘Οπως λένε, μια συνηθισμένη ημέρα υπολογίζεται ότι οι αλυσίδες του κλάδου δέχονται συνολικά περί τα 5.000 τηλεφωνήματα για παραγγελίες. Ο αριθμός τους αναμένεται ότι θα διπλασιαστεί τις ημέρες που θα αγωνίζεται η ελληνική ομάδα. Επίσης, κατά 15% υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί η κατανάλωση μπίρας, ενώ κατά 20%-30% θα ανέβει η επισκεψιμότητα σε καφέ και άλλους χώρους ψυχαγωγίας, στους οποίους οι γιγαντοοθόνες προσελκύουν το φίλαθλο κοινό.

Euro-marketing 2008

Με αφορμή το Euro 2008, αρκετές εταιρείες έχουν δημιουργήσει ειδικά μενού, όπως και προσφορές για τους πελάτες τους, ενώ ορισμένες πραγματοποιούν και διαγωνισμούς με έπαθλα ποικίλα δώρα, ακόμα και εισιτήρια για τους αγώνες. Διαγωνισμό για τους πελάτες της πραγματοποιεί η Καρφούρ Μαρινόπουλος. Ειδικότερα, επιλέγοντας προϊόντα με σήμα τη μπάλα, οι πελάτες της αποκτούν αυτόματα ένα κουπόνι για κάθε αγορά αξίας 5 ευρώ. Ξύνοντας την επιφάνεια του κουπονιού, περισσότεροι από 600.000 τυχεροί κερδίζουν άμεσα δωροεπιταγές, καθώς και εκπτώσεις έως και 30% σε προϊόντα, όπως κλιματιστικά, laptops, τηλεοράσεις, είδη σπιτιού και τρόφιμα. ‘Οσοι στείλουν sms με τον μοναδικό κωδικό που αναγράφεται στο κουπόνι, αποκτούν δικαίωμα συμμετοχής στις μεγάλες κληρώσεις της εταιρείας, με έπαθλα 100 τριήμερα “πακέτα” φιλοξενίας στην Αυστρία με την Εθνική Ελλάδος ή τηλεοράσεις των 60”.

Ανάλογο διαγωνισμό κάνει για τους πελάτες της η Goody’s, ενώ η L’Artigiano, με αφορμή το Euro 2008, σχεδίασε δύο προσφορές γευμάτων που θα ισχύουν ως τα τέλη του Αυγούστου.

‘Ανοδο του τζίρου τους αναμένουν και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, ελπίζοντας σε πωλήσεις τηλεοράσεων. Για τον σκοπό αυτόν το τελευταίο διάστημα έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα προσφορών, μειώνοντας τις τιμές ορισμένων μοντέλων έως και 40%, καθώς το ενδιαφέρον πολλών Ελλήνων για τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού τούς ωθεί στην ανανέωση του εξοπλισμού τους.

‘Οπως υπολογίζεται, με αφορμή τόσο το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου όσο και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου, τον Αύγουστο θα πουληθούν περίπου 700.000 τηλεοράσεις, δηλαδή περίπου 25% περισσότερες από πέρσι, όταν, σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών του κλάδου, πουλήθηκαν 560.000 τεμάχια. Αύξηση της τάξης του 30% εκτιμάται ότι θα υπάρξει και στην αγορά των βιντεοπαιχνιδιών με θέμα το ποδόσφαιρο, όπως και στις κονσόλες των παιχνιδιών.

Tι φέρνει το Euro 2008 στις ελληνικές επιχειρήσεις

  • 15 εκατ. ευρώ αναμένεται ο τζίρος των ψητοπωλείων.
  • 250 εκατ. ευρώ ο τζίρος στις καφετέριες.
  • 20 εκατ. ευρώ ο τζίρος στις πιτσαρίες.
  • 2 εκατ. σουβλάκια αναμένεται ότι θα καταναλώνονται σε κάθε αγωνιστική.
  • 45.000 πίτσες εκτιμάται ότι θα διατεθούν τη βραδιά του τελικού.
  • 10.000 γιγαντοοθόνες, μεγάλες τηλεοράσεις και προτζέκτορες έχουν στηθεί σε καφετέριες σε όλη τη Ελλάδα.

To Εuro 2008 σε αριθμούς

  • To συνολικό budget της 13ης διοργάνωσης του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου Euro 2008 ανέρχεται σε 234 εκατ. ευρώ.
  • 10,5 εκατ. αιτήσεις υποβλήθηκαν για εισιτήρια, από 588.716 ανθρώπους, που προέρχονται από 142 διαφορετικές χώρες.
  • 1,05 εκατ. εισιτήρια του Euro διατέθηκαν προς πώληση.
  • 8 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν στο σύστημα comb ticket, το οποίο καλύπτει και τη μεταφορά εκείνου που έχει ένα εισιτήριο για μία μέρα στην πόλη όπου γίνεται ο αγώνας.
  • Συνολικά πουλήθηκαν 80.000 εταιρικά εισιτήρια.
  • 53.978 άνθρωποι ζήτησαν εισιτήριο στην επίσημη ιστοσελίδα, μόνον κατά το πρώτο 24ωρο της διάθεσης των εισιτηρίων.
  • 2,2 εκατ. ευρώ θα διαθέσει η UEFA σε πέντε κοινωφελείς σκοπούς, που καθένας τους αφορά σε μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων -από μαθητές και οπαδούς, μέχρι άτομα με ειδικές ανάγκες.
  • 740.000 ευρώ λαμβάνει από την UEFA κάθε πόλη που φιλοξενεί ένα παιχνίδι.
  • 250.000 φράουλες και 124.920 μπουκάλια νερό θα σερβιριστούν στους φιλοξενούμενους του φετινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.
  • 69.400 μπουκάλια κρασί (41.640 λευκά και 27.760 κόκκινα).θα διατεθούν στους φιλάθλους του Euro.
  • 21.400 δωμάτια σε 408 ξενοδοχεία (220 στην Αυστρία και 188 στην Ελβετία) έχουν “κρατηθεί” μόνον για τις ημέρες της διοργάνωσης.
  • 8.551 εισιτήρια πάρκινγκ έχουν τυπωθεί μόνο για το Euro.