Πολλές φορές τα σούπερ μάρκετ έχουν κατηγορηθεί πως προωθούν την πώληση προϊόντων που δεν συμβάλλουν στην υιοθέτηση ενός υγιεινού διατροφικού μοντέλου.

Όπως κατέγραψε πρόσφατα η έρευνα του έγκυρου περιοδικού Which?, η πλειονότητα των προσφορών εκ μέρους των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ αφορούν σε προϊόντα που δεν θεωρούνται υγιεινή επιλογή, όπως για παράδειγμα ανθρακούχα ποτά και λιγότερο, για παράδειγμα, φρούτα και λαχανικά. Η σχετική έρευνα διενεργήθηκε μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2016, στις μεγαλύτερες αλυσίδες της Μ. Βρετανίας.

Στις 77.165 προωθητικές ενέργειες προϊόντων -στα οποία υπήρχε αναγραφή διατροφικών πληροφοριών- που εξετάστηκαν, κατεγράφη ότι σε ποσοστό άνω του 53% αφορούσαν σε λιγότερο υγιεινά προϊόντα, ενώ σε προϊόντα που θεωρείται πως αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής αφορούσε το 47% των προωθήσεων.

Παράλληλα, σε άλλη έρευνα του περιοδικού προέκυψε πως πολλοί πελάτες των σούπερ μάρκετ δηλώνουν ότι δυσκολεύονται να αγοράσουν προϊόντα για μια πιο υγιεινή διατροφή, λόγω της υψηλότερης τιμής τους σε σχέση με προϊόντα που δεν εντάσσονται εύκολα σε ένα υγιεινό διατροφικό σχήμα.