Η ετήσια έκθεση Project Café UK 2025 της Allegra World Coffee Portal αναλύει σε βάθος την ωρίμανση της αγοράς επώνυμων αλυσίδων καφεστίασης (branded) στο Ηνωμένο Βασίλειο, χαρτογραφώντας τις καταναλωτικές τάσεις, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του κλάδου.
Ραγδαία ανάπτυξη και νέα δεδομένα Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα της Allegra World Coffee Portal, ο αριθμός των επώνυμων αλυσίδων καφεστίασης στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται σε 11.456, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 5,2% μέσα στο τελευταίο έτος. Από αυτές τις αλυσίδες καφεστίασης, οι 6.306 είναι αλυσίδες οι οποίες επικεντρώνονται κυρίως στον καφέ, για παράδειγμα η Costa Coffee και η Starbucks, ενώ οι 5.150 από αυτές εστιάζουν περισσότερο στο φαγητό, όπως η Greggs και η Pret A Manger.
Η συνολική αξία της αγοράς αγγίζει τα £6,1 δισ. (€7,1 δισ.), παρουσιάζοντας άνοδο 8,4%.
Οι μεγαλύτερες αλυσίδες του Ηνωμένου Βασιλείου
Οι κορυφαίες αλυσίδες καφεστίασης βάσει αριθμού καταστημάτων είναι η Costa Coffee (2.671 καταστήματα), η Greggs (2.610) και η Starbucks (1.354).
Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή ενός Latte 12oz ανέρχεται σε £3,64 (ήτοι €4,20), αυξημένη κατά €0,21 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα του Project Café UK 2025. Τι δείχνουν, όμως, τα πρόσφατα στοιχεία αναφορικά με τις καταναλωτικές τάσεις σε μια περίοδο υψηλού κόστους διαβίωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο;
Οι καταναλωτικές τάσεις και οι προκλήσεις
Η μελέτη βασίζεται σε περισσότερες από 50.000 διαδικτυακές έρευνες με καταναλωτές, καθώς και 100 συνεντεύξεις με ειδικούς του κλάδου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, αν και οι καφετέριες παραμένουν βασικό κομμάτι της εμπορικής ζωής, η άνοδος των τιμών και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος δημιουργούν ερωτήματα για το κατά πόσο οι καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου θα συνεχίσουν να επενδύουν στην καθημερινή τους έξοδο για καφέ. Αναφορικά, το Project Café UK 2025, που εκδίδεται από το 1999, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον κλάδο. Παρέχει ανάλυση του ανταγωνιστικού τοπίου, μελλοντικές προβλέψεις και στρατηγικές ανάπτυξης, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να λάβουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter