«Αδελφή» κατηγορία εκείνης των σαμπουάν, η κατηγορία των προϊόντων condi-tioner παρουσιάζει ανάλογες αυξητικές τάσεις. Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες leader του κλάδου έχουν ως στόχο την εκπαίδευση των καταναλωτών ώστε να αγοράζουν προϊόντα conditioner της ίδιας σειράς με τα σαμπουάν.

«Αδελφή» κατηγορία εκείνης των σαμπουάν, η κατηγορία των προϊόντων condi-tioner παρουσιάζει ανάλογες αυξητικές τάσεις. Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες leader του κλάδου έχουν ως στόχο την εκπαίδευση των καταναλωτών ώστε να αγοράζουν προϊόντα conditioner της ίδιας σειράς με τα σαμπουάν.

Η συγκεκριμένη πολιτική έχει αποδώσει και οι αυξητικές τάσεις της κατηγορίας αναμένεται να συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια, καθώς η κατά κεφαλήν κατανάλωση των προϊόντων conditioner στη χώρα μας είναι ακόμη μικρή σε σχέση με την αντίστοιχη στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Τα προϊόντα που ανήκουν στην κατηγορία είναι πολλά και μερικά μάλιστα έχουν πολύ εξειδικευμένη δράση. Από αυτά, οι εταιρείες ερευνών περιλαμβάνουν στις συνολικές μετρήσεις τους τα γαλακτώματα, τις μάσκες μαλλιών και το μαλακτικό νερό, που έχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων. Ωστόσο στην κατηγορία συγκαταλέγονται και άλλα προϊόντα (π.χ. η σιλικόνη), οι πωλήσεις των οποίων δεν μετρώνται.

Σύμφωνα με στοιχεία της AC Nielsen, οι πωλήσεις των προϊόντων conditioner αυξήθηκαν το 2001 περίπου κατά 4,1% σε όγκο και κατά 11% σε αξία έναντι του 2000 και διαμορφώθηκαν σε 1,4 εκατ. λίτρα και 15,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Το μεγαλύτερο μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις conditioner κατέχουν τα γαλακτώματα με ποσοστά περίπου 72% σε αξία και 79% σε όγκο (στοιχεία Information Resources Hellas, Ιαν. 2001 – Φεβρ. 2002). Ακολουθούν οι μάσκες μαλλιών με μερίδιο 20% σε αξία και 14% σε όγκο, και το μαλακτικό νερό με μερίδιο 7% σε α-ξία και 6% σε όγκο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Information Resources Hellas, και σε αυτή την κατηγορία, το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω των σούπερ μάρκετ, τα οποία κατέχουν μερίδιο ύψους περίπου 82% επί των συνολικών πωλήσεων (σε αξία). Τα μικρά σημεία πώλησης κατέχουν μερίδιο ύψους περίπου 6%, ενώ τα καταστήματα καλλυντικών περίπου 11%.