Τριάντα ολόκληρα χρόνια συνεχούς ανοδικής πορείας στην ελληνική αγορά μετρά η μάρκα «Χωριό». Λανσαρίστηκε πρώτη φορά στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ το 1981. Τότε ήταν που η εταιρεία Μινέρβα επέλεξε να σφραγίσει με την επωνυμία «Χωριό» το καλύτερο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που παράγει, εμπνέοντας τον σεβασμό στους καταναλωτές για την παράδοση στη γνησιότητα και την αυθεντικότητα των γεύσεων της ελληνικής υπαίθρου.

O στόχος της Μινέρβα ήταν τότε η καθιέρωση μιας επωνυμίας που θα εξέπεμπε στον καταναλωτή ένα ισχυρό μήνυμα, ότι το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδό της παράγεται με πίστη στην κουλτούρα ποιότητας της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής, δηλαδή με αξίες χαμένες από την αστική ζωή, που τις νοσταλγεί ωστόσο, και τις αναζητά με επιμονή στο χωριό. Έτσι, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο «Χωριό» εγκαινίασε την ομώνυμη σειρά προϊόντων της Μινέρβα.

Από το 1997 για την παραγωγή του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου «Χωριό» επιλέχθηκε η αποκλειστική χρήση της Κορωνέικης ποικιλίας ελιών, που χαρίζει στο προϊόν γεύση και σπιρτάδα. Έτσι, έγινε γρήγορα συνώνυμο της ποιότητας και της εξαιρετικής γεύσης, με αποτέλεσμα σταδιακά να κερδίζει σημαντικά μερίδια στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.

Από τότε πέρασαν δέκα χρόνια έως ότου η μάρκα ξεκινήσει μια εντυπωσιακά αναπτυξιακή πορεία. Από τον Σεπτέμβριο του 2007 και για τα επόμενα δύο χρόνια, η «οικογένεια» των προϊόντων Χωριό εμπλουτίστηκε σημαντικά, με την προσθήκη συσκευασμένων ελιών και πάστας ελιάς, μαργαρίνης, βουτύρου και συσκευασμένων τυριών.

Αναλυτικότερα, χρονικά οι σταθμοί εμφάνισης των νέων προϊόντων της μάρκας Χωριό είναι οι εξής:
• Σεπτέμβριος 2007: Λανσάρονται οι μαργαρίνες Χωριό με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και γνήσιο ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι, με στόχο τη δημιουργία μιας αυθεντικής γεύσης της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας.
• Δεκέμβριος 2007: Λανσάρονται οι τυποποιημένες ελιές και πάστες ελιάς.
• Ιούνιος 2008: Στην οικογένεια προϊόντων Χωριό προστίθεται μια νέα κατηγορία, του φρέσκου ελληνικού βουτύρου από αγνό γάλα.
• Ιούλιος 2008: Το λανσάρισμα προϊόντων βιολογικής γεωργίας με βάση την ελιά, συνεισέφερε αποφασιστικά στη δυναμική είσοδο της μάρκας στη βιολογική αγορά: Χωριό βιολογικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, Χωριό βιολογικές ελιές και πάστα ελιάς Καλαμών και Χωριό Soft, με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο βιολογικής γεωργίας, το οποίο είναι και το μοναδικό στην ελληνική αγορά.
• Ιανουάριος 2009: Η ανάγκη για σταθερή ποικιλία γεύσεων στο εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, οδηγεί την εταιρεία στη χρήση τριών ποικιλιών ελιάς, της Κορωνέικης, των ορεινών περιοχών και των πεδινών ελαιώνων.
• Μάρτιος 2009: Η εταιρεία αλλάζει σελίδα μετά την εξαγορά της εργοστασιακής μονάδας παραγωγής φέτας στο Επισκοπικό Ιωαννίνων. Το Χωριό είναι η μάρκα που συνοδεύει την είσοδο της Μινέρβα στην πολλά υποσχόμενη κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων: Η φέτα ΠΟΠ και η γραβιέρα, από τα πλέον παραδοσιακά ελληνικά τυριά, εντάσσονται πλέον στην γκάμα της μάρκας με εντυπωσιακή αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό.
• Νοέμβριος 2009: Η γκάμα των βιολογικών προϊόντων επεκτείνεται, φιλοξενώντας πλέον και τυροκομικά προϊόντα. Συγκεκριμένα, τη Βιολογική Φέτα και το Βιολογικό Κατσικίσιο Τυρί από 100% ελληνικό βιολογικό γάλα.
• Φεβρουάριος 2011: Η γκάμα των τυροκομικών προϊόντων «Χωριό» επεκτείνεται με το λανσάρισμα του «Χωριό ελαφρύ». Πρόκειται για ένα μοναδικά γευστικό λευκό τυρί από 100% ελληνικό αιγοπρόβειο γάλα με μόλις 11% λιπαρά, το οποίο αφήνεται να ωριμάσει όσο χρόνο απαιτείται, ώστε να αποκτήσει την πλούσια και αυθεντική γεύση του.


Εξαγωγές
Με ημερομηνία ίδρυσης το 1904, η Μινέρβα είναι η παλαιότερη εταιρεία παρασκευής βρώσιμων ελαίων και μαγειρικών λιπών στην ελληνική αγορά. Από το 1950, η Μινέρβα εξάγει τα προϊόντα της και στις πέντε ηπείρους. Η διανομή τους πραγματοποιείται μέσω ενός τεράστιου δικτύου διανομής, το οποίο δίνει την ευκαιρία στον καταναλωτή σε όλο τον κόσμο να γνωρίσει την πραγματική γεύση του ελαιολάδου και την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων.

Οι εξαγωγές της «Μινέρβα» αφορούν κατά κύριο λόγο σε προϊόντα με την ομώνυμη επωνυμία. Ωστόσο, σε επιλεγμένες χώρες γίνονται και εξαγωγές των προϊόντων «Χωριό». Ειδικότερα, το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο «Χωριό» εξάγεται στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά, ενώ εξαγωγές πραγματοποιούνται και στην αγορά της Ουκρανίας.

Το «Χωριό» διαθέτει πολύ ισχυρή παρουσία στην αγορά της Κύπρου, όπου εξάγεται το σύνολο της γκάμας των προϊόντων της μάρκας. Στρατηγικός στόχος της εταιρείας για την επόμενη τριετία είναι το «Χωριό» να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις τρεις κορυφαίες μάρκες στην αγορά της Κύπρου, για τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Σχέση εμπιστοσύνης
Η μάρκα «Χωριό», με τη δραστηριοποίησή της από το 1981, και ειδικότερα μετά τα λανσαρίσματα της τελευταίας διετίας, έχει αναπτύξει ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, προσφέροντάς του αγνά ελληνικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας. Οι αξίες της μάρκας εμπνέουν στους καταναλωτές τον σεβασμό για της αξίες της ελληνικής υπαίθρου και την εκτίμηση για τη διατροφική παράδοση και την αυθεντικότητα των γεύσεων του ελληνικού χωριού.

Τα προϊόντα της οικογένειας «Χωριό» υποστηρίζονται με έντονα επικοινωνιακά προγράμματα, με συνεχείς διαφημίσεις τόσο στην τηλεόραση όσο και στα έντυπα. Κύριος άξονας των μηνυμάτων της επικοινωνίας είναι η ανάδειξη των αξιών της αγνότητας και της αυθεντικότητας που πρεσβεύει η μάρκα. Η επωνυμία «Χωριό» σφραγίζει με έμφαση κάθε διαφημιστικό μήνυμα.

Ελαιόλαδο, τυροκομικά, μαργαρίνες, βούτυρο
Η «Μινέρβα» δραστηριοποιείται με τη μάρκα «Χωριό» σε μερικές από τις πλέον απαιτητικές κατηγορίες της ελληνικής αγοράς τροφίμων. Η λιανική αγορά του τυποποιημένου ελαιολάδου ξεπερνάει τους 35.000 τόνους ετησίως και τα 180 εκατ. ευρώ. Καλύπτεται σχεδόν κατά το ήμισυ από έξτρα παρθένα ελαιόλαδα, ενώ κατά το υπόλοιπο από εξευγενισμένα (ή κουπέ) ελαιόλαδα. Η Μινέρβα δραστηριοποιείται και στις δύο κατηγορίες, όμως η μάρκα «Χωριό» δραστηριοποιείται μόνο στην κατηγορία των έξτρα παρθένων ελαιολάδων, μέσα στην οποία κατέχει ηγετικό μερίδιο.

Η λιανική αγορά των τυροκομικών ξεπερνάει τους 320.000 τόνους και το 1 δισ. ευρώ ετησίως. Τη μερίδα του λέοντος, με σχεδόν 450 εκατ. ευρώ πωλήσεις, κατέχει η αγορά της φέτας, ενώ σε 70 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχονται ετησίως οι πωλήσεις της γραβιέρας. Η μάρκα «Χωριό», δραστηριοποιούμενη στις δύο αυτές βασικές αγορές τυροκομικών, αναπτύσσει σταδιακά μερίδια, με σκοπό να την καταστήσουν μία από τις βασικές επιλογές των ελλήνων καταναλωτών. Η λιανική αγορά της μαργαρίνης ξεπερνά τους 18.500 τόνους και τα 95 εκατ. ευρώ ετησίως. Το 80% του όγκου πωλήσεων προέρχεται από τις απλές μαργαρίνες με ή χωρίς γεύση.

Την γκάμα της μάρκας «Χωριό» στις μαργαρίνες αποτελούν τα προϊόντα: Χωριό κλασικό με ελαιόλαδο, Χωριό Soft με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και Χωριό Soft με ελληνικό γιαούρτι, ικανοποιώντας ακόμα και τους πιο γευστικά «απαιτητικούς» καταναλωτές. Η λιανική αγορά του βουτύρου γάλακτος ξεπερνά τους 2.700 τόνους και τα 29 εκατ. ευρώ ετησίως. Το 65% των πωλήσεων προέρχεται από το αγελαδινό βούτυρο, ενώ τα βούτυρα τύπου Κερκύρας και τα λιωμένα βούτυρα σε βάζο, αποτελούν αντίστοιχα το 25% και 15% της αγοράς περίπου.

Το Χωριό δεν θα μπορούσε να λείπει από καμμία από τις τρεις αυτές κατηγορίες, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα συσκευασιών και προϊόντων για όλες τις χρήσεις. Η αγορά των βιολογικών προϊόντων όλων των κατηγοριών εκτιμάται ότι δεν ξεπερνάει το 1%, στις επιμέρους αξίες των προαναφερθέντων αγορών.

Info
Μινέρβα ΑΕ Ελαιουργικών Επιχειρήσεων

Διευθύνων Σύμβουλος: Γεώργιος Κωστιάνης
Διεύθυνση: Τατοΐου 165 & Οδυσσέως, 14452, Μεταμόρφωση Αττικής
Τηλ.: Γραμμή Καταναλωτή (χωρίς χρέωση): 800 11 28282, 800 11 28282
Site: www.minervahorio.grwww.horiobio.gr.