Μια μικρή αγορά με αρκετές ιδιομορφίες και έντονη εποχικότητα είναι η ελληνική αγορά των αποτριχωτικών προϊόντων. Το 2000 οι πωλήσεις των προϊόντων αποτρίχωσης ανήλθαν σε λίγο περισσότερο από 1 δισ. δρχ. – σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων AC Nielsen- ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξής τους ετησίως διαμορφώνονται σε ποσοστό περίπου 6%.
Μια μικρή αγορά με αρκετές ιδιομορφίες και έντονη εποχικότητα είναι η ελληνική αγορά των αποτριχωτικών προϊόντων. Το 2000 οι πωλήσεις των προϊόντων αποτρίχωσης ανήλθαν σε λίγο περισσότερο από 1 δισ. δρχ. – σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων AC Nielsen- ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξής τους ετησίως διαμορφώνονται σε ποσοστό περίπου 6%.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης αγοράς είναι η έντονη εποχικότητα. Οι πωλήσεις αυξάνονται κατακόρυφα από το Μάιο έως τον Αύγουστο, λόγω της θερινής περιόδου, με αποτέλεσμα το 70% των συνολικών πωλήσεων να πραγματοποιούνται το διάστημα αυτό. Οι πωλήσεις φτάνουν στο ανώτερο σημείο τους τον Ιούνιο και τον Ιούλιο.
Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων πραγματοποιείται στα αστικά κέντρα.
Κατηγορίες
Τη βασική προτίμηση των καταναλωτριών συγκεντρώνουν οι αποτριχωτικές κρέμες, λόγω της ευκολίας χρήσης τους και της ανώδυνης αποτρίχωσης που προσφέρουν. Το μερίδιο που κατέχει η συγκεκριμένη υποκατηγορία στις συνολικές πωλήσεις εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περίπου 40%. Σημαντικό είναι το μερίδιο που κατέχουν και οι αποτριχωτικές ταινίες, οι πωλήσεις των οποίων ανέρχονται σε περίπου 30% της συνολικής αγοράς. Η απήχηση των αποτριχωτικών ταινιών αποδίδεται κυρίως στο ότι προσφέρουν αποτέλεσμα μεγαλύτερης διάρκειας και είναι το ίδιο πρακτικές όσο και οι κρέμες. Αντίθετα, το αποτριχωτικό κερί, κυρίως λόγω της δυσκολίας χρήσης, έχει μικρότερο μερίδιο στις πωλήσεις, που ανέρχεται σε περίπου 20%. Στο πλαίσιο “τόνωσης” της συγκεκριμένης κατηγορίας ορισμένες εταιρείες προχώρησαν στη διάθεση ειδικού roll-on, που επιτρέπει την πιο εύκολη χρήση του προϊόντος. Το μικρότερο μερίδιο στις πωλήσεις καταλαμβάνουν οι νέες κατηγορίες, δηλαδή οι αποτριχωτικές κρέμες σε μορφή σπρέι ή αφρού, καθώς επίσης και τα αποτριχωτικά ζελ, προϊόντα που διακινεί κυρίως η Veet.
Οι δύο βασικές μάρκες της συγκεκριμένης αγοράς είναι η Veet και η Strep. Οι δύο μάρκες πραγματοποιούν ποσοστό περίπου 95% των συνολικών πωλήσεων, ενώ με πολύ μικρό ποσοστό ακολουθούν η Opilca και οι υπόλοιπες.
Παρά το ότι τα αποτριχωτικά προϊόντα θεωρούνται καλλυντικά προϊόντα, το μεγαλύτερο τμήμα των πωλήσεων πραγματοποιείται από τα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εταιρειών, μόνο το 30% πραγματοποιείται από τα καταστήματα καλλυντικών, ενώ το υπόλοιπο 70% διακινείται από τις αλυσίδες λιανεμπορίου.
RECKITT BENCKISER – VEET
Η Veet είναι market leader στην αγορά των αποτριχωτικών προϊόντων, με σημαντική διαφορά από τη δεύτερη εταιρεία και διαθέτει μεγάλη ποικιλία προϊόντων τόσο σε κρέμες όσο και σε κεριά. Ειδικότερα, διαθέτει στην αγορά αποτριχωτικές κρέμες σε σωληνάριο (σε τρεις τύπους, ανάλογα με το άρωμα και την ευαισθησία της επιδερμίδας), αποτριχωτικές ταινίες (για το πρόσωπο και το σώμα), κερί με αιθέρια έλαια (με την επωνυμία oriental), το οποίο διατίθεται σε βάζο και σε ειδικό dispenser, αποτριχωτικό σπρέι και αποτριχωτικό ζελ. Επίσης, διαθέτει ένα σχετικά νέο προϊόν, το κερί σε roll-on.
Τα προϊόντα Veet υποστηρίζονται διαφημιστικά καθόλη τη διάρκεια του έτους. Παράλληλα, στους χώρους πώλησης η εταιρεία έχει διαμορφώσει ειδικά stand εδάφους και πάγκου, τα οποία περιλαμβάνουν τους πιο ταχυκίνητους κωδικούς της σειράς. Η εταιρεία έχει προχωρήσει επίσης στη δημιουργία ειδικού εντύπου, που δίνει πληροφορίες στην καταναλώτρια για την καλλυντική αποτρίχωση γενικότερα αλλά και για κάθε κωδικό του Veet.
ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ – PERKY
Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, που υπαγορεύουν επιστροφή σε πιο “φυσικό” τρόπο ζωής, η νέα σειρά προϊόντων αποτρίχωσης Perky περιέχει φυσικά εκχυλίσματα τροπικών φυτών και φρούτων. Η νέα σειρά Perky περιλαμβάνει αποτριχωτικές κρέμες με εκχυλίσματα τροπικών φυτών (σε δύο τύπους, για κανονικές και ευαίσθητες επιδερμίδες), αποτριχωτικές ταινίες με εκχυλίσματα φυκιών (σε δύο τύπους, για το πρόσωπο και το σώμα), καθώς και μια καινοτομία της εταιρείας στην αγορά, το αποτριχωτικό κερί roll-on. Το προϊόν διατίθεται σε δύο τύπους, για το πρόσωπο και το σώμα και σε συσκευασία που επιτρέπει το εύκολο ζέσταμά του.
Μια ακόμη καινοτομία της σειράς είναι η θερμαντική συσκευή Perky, που είναι σχεδιασμένη ειδικά ώστε να ζεσταίνει και να διατηρεί το αποτριχωτικό κερί roll-on σε θερμοκρασία κατάλληλη για χρήση.
Η στρατηγική της εταιρείας σχετικά με την προβολή των προϊόντων Perky επικεντρώνεται κυρίως σε προωθητικές ενέργειες “γνωριμίας” στα σημεία πώλησης, σε εκπτωτικά κουπόνια, καθώς επίσης και σε διαφήμιση που επικεντρώνεται στον Τύπο.
ΣΑΡΑΝΤΗΣ – STREP
Η Σαράντης διακινεί στην αγορά δύο κατηγορίες αποτριχωτικών προϊόντων τα Strep, που κατέχουν τη δεύτερη θέση στη συγκεκριμένη αγορά και τα Οpilca, με πολύ μικρό μερίδιο αγοράς.
Τα Strep παρέχουν μια ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες αποτρίχωσης (κρέμες, ταινίες, κερί). Ειδικότερα, η σειρά Strep περιλαμβάνει επτά προϊόντα: δύο κρέμες (προσώπου και σώματος), δύο αποτριχωτικές ταινίες (προσώπου και σώματος), δύο τύπους κεριού (προσώπου και σώματος) και ζελ αποχρωματισμού.