Για 8η χρονιά οι καταναλωτές επέλεξαν τα προϊόντα που θεωρούν ως τα πιο ελκυστικά και τα πιο καινοτόμα, στο πλαίσιο διοργάνωσης του θεσμού «Προϊόν της Χρονιάς 2016». Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ανακοινώθηκαν στις 21 Απριλίου 2016, στην τελετή απονομής που διοργανώθηκε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, παρουσία ανώτερων στελεχών ιδιαίτερα σημαντικών εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, καθώς και δημοσιογράφων, media partners και σημαντικών προσωπικοτήτων από τον χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Τα «Προϊόντα της Χρονιάς 2016» προέκυψαν μέσω της online πανελλαδικής έρευνας που διεξήχθη από την TNS με συμμετοχή περισσοτέρων των 3.000 καταναλωτών, την πιο σημαντική έρευνα αγοράς σε θέματα καινοτομίας στην Ελλάδα. Η εκλογή του Προϊόντος της Χρονιάς ανά κατηγορία καθορίζεται από δύο δείκτες, την ελκυστικότητα του προϊόντος και την ικανοποίηση από τη χρήση. Σε σχέση με τη σημαντικότητα, οι ερωτώμενοι έδωσαν απαντήσεις για τους λόγους ικανοποίησης ή μη ικανοποίησης, ανά προϊόν και ανά κατηγορία. Γενικότερα, η διαδικασία μέσω της οποίας αναδεικνύονται οι νικητές του θεσμού, δίνει την ευκαιρία στις επιχειρήσεις που συμμετέχουν να πάρουν επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την άποψη του καταναλωτή για τα προϊόντα τους, αλλά και για την κατηγορία στην οποία ανήκουν. Με αυτό τον τρόπο αποκτούν πρόσβαση σε στοιχεία που τις βοηθούν να ανταποκριθούν με ακρίβεια στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς-στόχου τους.

Είναι σαφές πως το «Προϊόν της Χρονιάς» αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο marketing,το οποίο, μετά από 8 χρόνια συνεχούς διοργάνωσής του στην Ελλάδα, έχει πετύχει ισχυρή αναγνωσιμότητα: 55% των καταναλωτών γνωρίζουν τον θεσμό και 72% είναι περισσότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα προϊόν που φέρει στη συσκευασία του τον λογότυπο «Προϊόν της Χρονιάς». Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο που αποδεικνύει τη δύναμη του λογότυπου είναι πως, ενώ μόλις 10% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι τηλεοπτικές διαφημίσεις λένε την αλήθεια, κατά 57% οι καταναλωτές δηλώνουν πως θα εμπιστεύονταν ένα προϊόν εάν έβλεπαν πως φέρει τον λογότυπο του Προϊόντος της Χρονιάς. Οι νικητές Η έναρξη της τελετής απονομής, την οποία συντόνισε η κα Κατερίνα Μπουσμπουκέα, υπεύθυνη διαφήμισης του σελφ σέρβις, έγινε από την κα Simonetta Flores, CEO του Προϊόντος της Χρονιάς στην Ελλάδα, που καλωσόρισε τους παρευρισκομένους και τόνισε τη σημασία της βράβευσης. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η επιλογή των προϊόντων γίνεται από τους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι αυτοί που ψηφίζουν.

Οι εκπρόσωποι κάθε προϊόντος παρέλαβαν τα βραβεία τους και γιόρτασαν τη νίκη τους με τους συναδέλφους τους, σε μια ιδιαίτερα ζωντανή ατμόσφαιρα. Κατά την τελετή, η κυρία Δέσποινα Δεδεμάδη, Senior Account Executive της TNS, παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας (Φεβ. 2016). Όπως κατέγραψε η έρευνα, το value for money, η φυσικότητα και η βελτίωση της υγείας είναι οι κύριες προσδοκίες που έχουν οι καταναλωτές από τα καινοτόμα προϊόντα. Ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών απαντά θετικά στην πρόθεση αγοράς καινοτόμων προϊόντων (39%), ενώ το ίδιο ποσοστό δίνει λιγότερη σημασία στο value for money ως κριτήριο επιλογής των προϊόντων, σε σχέση με άλλες ομάδες καταναλωτών.

Στη συντριπτική τους πλειονότητα (95%) οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν θετικοί στη δοκιμή νέων προϊόντων, ωστόσο κατά το 79% θεωρούν ότι τα νέα προϊόντα διαφέρουν λίγο από τα υπάρχοντα. Σε ποσοστό 49% πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά νέα προϊόντα, ενώ κατά το 95% δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν ένα νέο προϊόν, εφόσον η τιμή του είναι προσιτή. Τέλος, το 55% είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για ένα νέο προϊόν εάν είναι ικανοποιημένο από αυτό, ενώ η δυναμική της μάρκας παραμένει πολύ σημαντική για 4 στους 10 καταναλωτές, κατά την αγορά ενός νέου προϊόντος.

Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση των βασικών συμπερασμάτων της έρευνας, η κυρία Δεδεμάδη τόνισε το πόσο σημαντικό είναι για την ανάπτυξη της αγοράς και την επιτυχία των επιχειρήσεων να πιστεύουν οι άνθρωποι του μάρκετινγκ στην αξία των νέων, καινοτόμων ιδεών και στην προώθηση της υλοποίησής τους. Η απόδοση των νικητών της προηγούμενης διοργάνωσης του θεσμού (2015), σε σχέση και με την αντίστοιχη πορεία της κατηγορίας στην οποία ανήκουν, αλλά και της συνολικής αγοράς των ταχυκίνητων προϊόντων, παρουσιάστηκε από την κυρία Ελένη Γιαννακούλη (ΙRΙ Worldwide). Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, η συνολική κατηγορία των FMCG προϊόντων παρουσίασε μια πτωτική τάση το 2015, ενώ αντίθετα τα νικητήρια προϊόντα κατέγραψαν ανάπτυξη πωλήσεων της τάξης του 30,3%.

Επίσης, όπως κατάγραψε η IRI, στην πλειονότητά τους τα «Προϊόντα της Χρονιάς» πέτυχαν μερίδια αγοράς και ανάπτυξη σε επίπεδο διανομής, παρ’ όλο που η τιμή τους ήταν υψηλότερη από τον μέσο όρο της κατηγορίας τους. Μετά την απονομή των βραβείων στους νικητές, η κυρία Simonetta Flores ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση, αλλά και τους media partners του θεσμού και της τελετής βράβευσης για την υποστήριξή τους, και συγκεκριμένα, το σελφ σέρβις, το Marketing Week, το Daily Fax, καθώς και την DPG Digital Media (CNN και Newsbomb).

Σε σχέση με το Προϊόν της Χρονιάς
Το «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» είναι ένας παγκόσμιος θεσμός, αναγνωρισμένος από τους καταναλωτές, που επιβραβεύει την καινοτομία στον κλάδο των προϊόντων λιανικής, μέσα από μια ανεξάρτητη καταναλωτική έρευνα σε κάθε χώρα. Συγκεκριμένα, ο θεσμός διοργανώνεται σε περισσότερες από 37 χώρες και έχει ιστορία 30 ετών. Τα νικητήρια προϊόντα θα χρησιμοποιήσουν τον λογότυπο του Προϊόντος της Χρονιάς πάνω στη συσκευασία και στις καμπάνιες τους για ένα έτος, διευκολύνοντας τους καταναλωτές να αναγνωρίσουν την καινοτομία στο ράφι και βοηθώντας τους ως προς την αγορά ενός προϊόντος. Η στρατηγική χρήση του λογοτύπου στη διαφήμιση τραβάει την προσοχή του καταναλωτή, δίνει νέα δυναμική στο προϊόν, ενισχύει την απήχησή του στο σημείο πώλησης, βελτιώνει την απόδοσή του και ενισχύει τα μερίδια αγοράς.

Πληροφορίες: Simonetta Flores, CEO, sflores@productoftheyear.gr Website: www.productoftheyear.gr