Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής, Ένωση Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ)

«Η μη κανονικότητα είναι πλέον η νέα κανονικότητα». Με αυτή τη φράση ξεκίνησε την ομιλία του στη γενική συνέλευση του ECR Hellas ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ), Απόστολος Πεταλάς. Ο κ. Πεταλάς μίλησε για το φορτίο που έχουν αναλάβει τα σούπερ μάρκετ να υποστηρίζουν τους καταναλωτές, αλλά και το καθήκον να εξισορροπούν το κλίμα μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών σε βιώσιμα επίπεδα. Στη συνέχεια, απεκδύθηκε το πράο πρόσωπό του και ανέφερε ότι η κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας και σε κυβερνητικό επίπεδο, «μπαίνει πλέον συχνά στον πειρασμό της υιοθέτησης επικοινωνιακού λαϊκισμού», που μεταφράζεται σε «συνεχή παρεμβατισμό». Ερμηνεύεται ότι με αυτό τον τρόπο θέλησε να δείξει τη δυσφορία των αλυσίδων του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου για τις συνεχείς και μονιμοποιημένου χαρακτήρα παρεμβάσεις στην αγορά, αλλά και τις «κόκκινες γραμμές» που θέτουν τα σούπερ μάρκετ στη σχέση με την κυβέρνηση.

Προβληματισμός για την απόσταση του ελληνικού από το μέσο ευρωπαϊκό εισόδημα του κάθε καταναλωτή
«Οι παρεμβάσεις που γίνονται και που σχεδιάζονται να γίνουν στο επόμενο διάστημα δεν έχουν προηγούμενο και το χειρότερο είναι ότι με αυτόν τον τρόπο, δε λύνεται κανένα πρόβλημα, διότι το πρόβλημα είναι βαθύτερο και σε καμία περίπτωση, δεν είναι εθνικό», τόνισε ο κ. Πεταλάς. «Το κλίμα δυναμιτίζεται με βαρύγδουπες λέξεις όπως “πληθωρισμός απληστίας” και “αισχροκέρδεια” σε μόνιμη βάση και έτσι, δημιουργείται καχυποψία στην επιχειρηματικότητα», σημείωσε.

«Ένα από τα θέματα που θα πρέπει να μας απασχολεί είναι η αύξηση της απόστασης του μέσου εισοδήματος του Έλληνα καταναλωτή σε σχέση με τον μέσο πολίτη που κατοικεί σε χώρα της ΕΕ: Από το 70% του έτους εισόδου στο ευρώ, φτάσαμε το 90% το 2005, ενώ τώρα έχουμε υποχωρήσει μόλις στο 56% του εισοδήματος του μέσου Ευρωπαίου», είπε ο κ. Πεταλάς. Το ζητούμενο, πρότεινε, είναι να βρεθεί η «ισορροπία μεταξύ αποτελεσματικότητας, παραγωγικότητας, ψηφιακής μετάβασης, με ένα μέτρο ανατίμησης για να υπάρξει σταθερή βιωσιμότητα στην επιχειρηματικότητα του οργανωμένου λιανεμπορίου, σε ένα μείγμα που να μπορεί να το σηκώσει η ελληνική κοινωνία».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter