Ένα γενναίο επενδυτικό πλάνο δρομολογεί η Lidl Hellas για την τριετία 2021-2023, το οποίο προβλέπει τη διάθεση κεφαλαίων συνολικού ύψους 350 εκατ. ευρώ στο δίκτυο των πωλήσεών της, τις αποθηκευτικές της δομές και τα μηχανογραφικά συστήματά της. Ειδικότερα, τα σχέδια της εταιρείας προβλέπουν την επόμενη τριετία την οργάνωση και λειτουργία συνολικά 16 νέων καταστημάτων. Τα 5 πρώτα θα εγκαινιαστούν το 2021, ακόμη 5 το 2022 και τα τελευταία 6 το 2023.

Με την προσθήκη των καταστημάτων αυτών η Lidl θα αυξήσει τον αριθμό των μονάδων του δικτύου της σε 242 από 226 που διαθέτει από την 5η Νοεμβρίου, οπότε εγκαινίασε το τελευταίο νέο της σούπερ μάρκετ, στην τομή της Λεωφόρου Πειραιώς (205-209) με τη Χαμοστέρνας στα Κάτω Πετράλωνα. Με τις υπό προγραμματισμό δημιουργίας νέες εμπορικές μονάδες της η Lidl Hellas θα επιδιώξει να ενισχύσει τη θέση της στον αστικό ιστό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Επενδύσεις, όμως, θα πραγματοποιήσει και στη νησιωτική χώρα, θεωρώντας ότι παρά τις δυσκολίες της περιόδου, λόγω της συγκυρίας της πανδημίας, πρόκειται για περιοχές που θα ανακάμψουν σχετικά γρήγορα από τη δοκιμασία, οπότε προσφέρονται για περαιτέρω ανάπτυξη. Στο σχεδιασμό της εταιρείας περιλαμβάνονται επενδύσεις και για άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, μεταξύ των οποίων είναι τα Τρίκαλα και η Πάτρα. Το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας θα απορροφήσει επενδυτικά κεφάλαια για ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις παλαιότερων καταστημάτων.

Είναι γνωστό, εξάλλου, ότι η Lidl έχει το τελευταίο διάστημα καθιερώσει ένα νέο concept καταστήματος, το οποίο περιλαμβάνει πολλές καινοτομίες, οι οποίες σε βάθος χρόνου θα εφαρμοστούν σε όλα τα καταστήματά της.

Οι αναβαθμίσεις στα παλαιότερα Lidl θα περιλαμβάνουν και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων μηχανοργάνωσης. Πρόκειται για πληροφοριακά συστήματα που θα εφαρμοστούν και στις κεντρικές αποθήκες της εταιρείας.
Το προς επένδυση ποσό των 350 εκατ. ευρώ ως το 2023 προβλέπει και τη δημιουργία ενός νέου εφοδιαστικού κέντρου στην Αττική.

Ανοδικά ο τζίρος
Ο τζίρος της Lidl Hellas συνεχίζει και φέτος να κινείται ανοδικά. Βέβαια, τα καταστήματά της με έδρες σε τουριστικές περιοχές της χώρας υπέστησαν σοβαρές απώλειες εσόδων φέτος, ειδικότερα στο τετράμηνο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου, λόγω της καθίζησης της τουριστικής αγοράς, που έπληξε συνολικά το εμπόριο. Πιέσεις δέχεται η εταιρεία και λόγω της μείωσης του τζίρου των επαγγελματιών, οι οποίοι την έχουν επιλέξει για τις προμήθειές τους, επίσης εξαιτίας της πανδημίας, το δεύτερο κύμα της οποίας βρίσκεται σε εξέλιξη, οδηγώντας σε δραματική κατάσταση τους επαγγελματίες κυρίως της εστίασης.
Ωστόσο, σε συνολικό επίπεδο τα έσοδα της εκπτωτικής αλυσίδας σημειώνουν άνοδο και, όπως εκτιμά η διοίκησή της, το τρέχον δωδεκάμηνο (ημερολογιακό και εταιρικό) θα κλείσει θετικά, στηριγμένο στη θεαματική ανάπτυξης της ζήτησης στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας και κυρίως στα αστικά κέντρα, μεγάλα και μικρά. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι τα περιοριστικά μέτρα στην κίνηση των πολιτών και στη λειτουργία της αγοράς στρέφουν μεγαλύτερο μέρος του οικογενειακού εισοδήματος προς την οργανωμένη λιανική.

Σημειώνουμε ότι η Lidl Hellas έκλεισε το τελευταίο εταιρικό δωδεκάμηνο (1η Μαρτίου 2019-28η Φεβρουαρίου 2020) με αυξημένες πωλήσεις κατά 8,8% σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο δωδεκάμηνο.