Με ένα δυναμικό επενδυτικό πλάνο, επικεντρωμένο κυρίως στην Αττική, με το ενδεχόμενο και νέων εξαγορών ανοικτό και την πρόθεσή της να αποκτήσει παρουσία και στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην πρωτεύουσα, μετά το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, πορεύεται φέτος η Μασούτης εν μέσω πανδημίας. Το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης οι πωλήσεις της εταιρείας είχαν ανοδική τάση, καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 6%.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την παρουσία της αλυσίδας στα δύο μεγάλα αεροδρόμια της χώρας, πληροφορίες αναφέρουν ότι, μετά την εγκαινίαση της λειτουργίας του delicatessen Μασούτης στη Θεσσαλονίκη, έκτασης περίπου 150τμ, που έχει προγραμματιστεί τον ερχόμενο Ιούλιο, η διοίκηση της εταιρείας φέρεται να προτίθεται να ανοίξει κι ένα δεύτερο αντίστοιχο κατάστημα στον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας, απ’ το οποίο θα διατίθενται μόνο παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα. Πρόκειται, βέβαια, για εμπορικές μονάδες οι οποίες θα απευθύνονται κυρίως στο διεθνές τουριστικό κοινό.

Εξάλλου, για τη χρονιά φέτος η Μασούτης έχει σχεδιάσει ένα επενδυτικό πλάνο συνολικής αξίας 20 εκατ. ευρώ. Προορίζονται για τη δημιουργία δέκα νέων καταστημάτων. Η έμφαση της επέκτασης του δικτύου έχει δοθεί στη Νότια Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Αττική, όπου αναμένεται ότι θα εγκαινιαστούν τα περισσότερα από τα φετινά σούπερ μάρκετ της αλυσίδας. Ωστόσο, στελέχη της αναφέρουν ότι, λόγω της πανδημίας το επενδυτικό πλάνο παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση, αφού οι μετακινήσεις, οι επαφές, τα ραντεβού και οι σχετικές διαδικασίες, όλα εκτελούνται μετ’ εμποδίων. Λένε, ωστόσο, ότι μόλις η κατάσταση ομαλοποιηθεί μερικώς, η εταιρεία θα επιταχύνει τις προσπάθειές της, ώστε να κερδίσει το χαμένο χρόνο και να ολοκληρώσει στο σύνολό του το επενδυτικό της πλάνο.

Σημειώνουμε ότι εκτός των δέκα νέων σούπερ μάρκετ ο προϋπολογισμός των 20 εκατ. ευρώ θα καλύψει και το κόστος των ανακαινίσεων περίπου 15-20 παλαιότερων καταστημάτων της αλυσίδας.

Σήμερα, το δίκτυο της Μασούτης περιλαμβάνει 336 ομώνυμα καταστήματα, εκ των οποίων τα τέσσερα λειτούργησαν κατά τη διάρκεια του 2020, με έδρες το ένα στα Καλύβια Αττικής, δύο στην Πάτρα κι ένα στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Από τα 336 σούπερ μάρκετ της εταιρείας τα 58 βρίσκονται στην Αττική. Όπως είναι γνωστό, η Μασούτης υποστηρίζει, παράλληλα, περίπου 240 καταστήματα επωνυμίας Express Market, που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης (πωλήσεις χονδρικής).

Εξάλλου, το e-shop της εταιρείας εξελίσσεται δυναμικά, καθώς η διοίκησή της το υποστηρίζει και τεχνολογικά και επενδυτικά, αφού, όπως τονίζουν τα στελέχη της, «οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ήλθαν για να μείνουν και κάθε χρόνο που περνά, θα κερδίζουν μερίδια στο συνολικό τζίρο του κλάδου».

Στόχος αύξηση τζίρου 1% Υπενθυμίζουμε ότι η αλυσίδα έκλεισε το 2020 με κύκλο εργασιών 882 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 6,3% σε σύγκριση με το 2019. Τα ΕΒΙΤDA της εταιρείας το 2020 ανήλθαν στα 60,5 εκατ. ευρώ έναντι 57,8 εκατ. ευρώ το 2019 και τα καθαρά κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 13,5 εκατ. ευρώ έναντι 11,7 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης οι πωλήσεις της εταιρείας είχαν ανοδική τάση, καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 6% και επιτρέποντας στη διοίκησή της να αισιοδοξεί ότι φέτος θα διατηρήσει τις πωλήσεις της στο επίπεδο του 2020 και ενδεχομένως θα τις αυξήσει κατά 1%, έχοντας μπροστά της μια πραγματικά ευμετάβλητη και κυρίως απρόβλεπτη χρονιά.