Η ολοένα αυξανόμενη χρήση φαρμακευτικών σκευασμάτων για απώλεια βάρους (GLP-1), όπως το Ozempic και το Wegowy, επηρεάζει σημαντικά τις αγοραστικές συνήθειες ως προς τα τρόφιμα, και μάλιστα σε νοικοκυριά με τουλάχιστον έναν λήπτη τέτοιων φαρμάκων η δαπάνη για τρόφιμα μειώνεται κατά 6% περίπου μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη της αγωγής. Αυτό είναι το σημαντικότερο συμπέρασμα από έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το πανεπιστήμιο Cornell και την εταιρεία καταναλωτικών δεδομένων Numerator, σε δείγμα άνω των 2.600 νοικοκυριών στις ΗΠΑ με τουλάχιστον ένα μέλος-λήπτη φαρμάκων GLP-1.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, με τη χρήση φαρμάκων GLP-1 η δαπάνη για προϊόντα όπως πατατάκια, γλυκά αρτοποιήματα και μπισκότα εμφανίζεται μειωμένη από 6,7% έως 11,1%. Επιπλέον, η λήψη φαρμάκων τύπου Ozempic φαίνεται να μειώνει την κατανάλωση φαγητού εκτός σπιτιού, με τις δαπάνες για πρωινό εκτός σπιτιού να μειώνονται σχεδόν κατά 4% και τις δαπάνες για δείπνο κατά 6%. Αντίθετα, οι μόνες κατηγορίες τροφίμων που δείχνουν ανοδικές τάσεις μεταξύ των ληπτών σκευασμάτων GLP-1 είναι το γιαούρτι και τα νωπά φρούτα και λαχανικά.

Η επίδραση στη βιομηχανία τροφίμων
Όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς της έρευνας, οι επιπτώσεις από την αυξανόμενη χρήση φαρμάκων τύπου Ozempic ήδη είναι αισθητές στη βιομηχανία τροφίμων: εταιρείες όπως η Kraft Heinz και η Campbell’s έχουν παρουσιάσει μείωση πωλήσεων, την οποία αποδίδουν στην αλλαγή των συνηθειών. «Οι κατασταλτικές επιδράσεις των φαρμάκων GLP-1 στην όρεξη είναι πιθανό να προκαλέσουν στοχευμένες προσαρμογές στην ανάπτυξη και τη συσκευασία προϊόντων.

Οι εταιρείες μπορεί να χρειαστεί να επαναξιολογήσουν τη σύσταση των προϊόντων, τα μεγέθη των μερίδων και τις στρατηγικές συσκευασίας ώστε να ευθυγραμμιστούν με τα μεταβαλλόμενα πρότυπα κατανάλωσης. Οι λήπτες των φαρμάκων GLP-1 αναμένεται ότι θα στρέφονται προς μικρότερες μερίδες και προϊόντα που δίνουν έμφαση στην υγεία και την ευκολία, όπως επιλογές μονής μερίδας ή ελεγχόμενων μερίδων για προϊόντα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως νωπά προϊόντα, γιαούρτι και μπάρες. Η αλλαγή συσκευασίας για την προσφορά αυτών των μορφών θα είναι κρίσιμη για τη στόχευση αυτού του εξελισσόμενου τμήματος καταναλωτών», τονίζουν οι ερευνητές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporte