Άνοδο πωλήσεων της τάξεως του 5% παρουσίασε το 2022 η αξία των πωλήσεων του κλάδου των online σούπερ μάρκετ συγκριτικά με το 2021, ενώ η συνολική αξία των αγορών από τα Online σούπερ μάρκετ άγγιξε τα 266 εκατομμύρια ευρώ σε τιμές λιανικής (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, efood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά, όμως δε διαμοιράζουν στοιχεία για τις πωλήσεις τους. Αυτό προκύπτει από την ετήσια κλαδική έκθεση της Convert Group για τον κλάδο των online σούπερ μάρκετ.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του έτους, με +18% αύξηση πωλήσεων, και στο τέταρτο τρίμηνο, με +10% αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

Ο πληθωρισμός επηρέασε τις εκπτώσεις
Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Convert Group, ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ συνέχισε να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online πάνες φθηνότερες κατά 39%, προϊόντα γυναικείας υγιεινής φθηνότερα κατά 37%, δημητριακά φθηνότερα κατά 36%, χαρτί τουαλέτας φθηνότερο κατά 32% και είδη καθαρισμού φθηνότερα κατά 26%. Γενικότερα ο πληθωρισμός επηρέασε σημαντικά τις εκπτώσεις που φτάνουν στην τσέπη καταναλωτή, αφού το 2021 αυτές είχαν ανέλθει στο 39%.

Ποιες κατηγορίες είδαν ανάπτυξη πωλήσεων
Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +20% σε προϊόντα για κατοικίδια, +9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +7% σε προϊόντα αρτοποιίας, +6% σε ποτά και αναψυκτικά, +4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά, +3% σε φρέσκα τρόφιμα και +2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.

Στα 78 ευρώ το μέσο καλάθι
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78 ευρώ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων.

Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.

Από direct επισκέψεις το 45% της αξίας των παραγγελιών
Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online σούπερ μάρκετ (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021.

Επιβεβαιώνεται με αυτό τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες. Ταυτόχρονα, στην έρευνα καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).

 


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter