Σύμφωνα με το e-Business Forum (www.ebusinessforum.gr), οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις έξυπνες κάρτες προκειμένου να εξυπηρετούν πιο αποτελεσματικά τους πελάτες τους και να τους κρατούν "πιστούς". Για παράδειγμα, μπορούν να πριμοδοτούν τους πελάτες τους με κάποιους πόντους σε κάθε τους αγορά και να τους επιβραβεύουν, δίνοντάς τους δώρα με την εξαργύρωση των πόντων αυτών όταν φτάσουν σε ένα ορισμένο επίπεδο.

rn

(Το κείμενο είναι συνοδευτικό του αφιερώματος "Πλαστικές κάρτες: το μέλλον ανήκει στις... έξυπνες!")

Το γεγονός ότι οι πόντοι αποθηκεύονται στο chip προσφέρει δύο βασικά πλεονεκτήματα:

α. δεν χρειάζεται να υπάρχει δίκτυο μεταξύ των καταστημάτων προκειμένου να ενημερώνεται μία κεντρική βάση με τους πόντους του πελάτη και
β. ο πελάτης επιβραβεύεται άμεσα με την επίτευξη του ορίου πόντων, αποκτώντας επιπλέον κίνητρο για αγορές.

Με τον τρόπο αυτό η επιχείρηση κρατά πιστούς τους πελάτες της, ενώ ταυτόχρονα παίρνει πληροφορίες για τις καταναλωτικές τους συνήθειες, στοιχεία πολύτιμα τόσο για την στρατηγική marketing και πωλήσεων όσο και για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση τους.

Τα στοιχεία από πολλαπλές έρευνες συνηγορούν στην υιοθέτηση μιας τέτοιας πρακτικής καθώς τα ευρήματά τους δείχνουν ότι:

  • Το 95% των πωλήσεων στις ΗΠΑ στο λιανεμπόριο προέρχεται από αγορές που πραγματοποιούν μέλη προγραμμάτων πιστότητας. 
  • Το 65% των καταναλωτών πιστεύει ότι το λιανεμπόριο πρέπει να προσφέρει προγράμματα πιστότητας (FMI consumer surveys). 
  • Το 88% των καταναλωτών που ανήκουν σε κάποιο πρόγραμμα χρησιμοποιούν την κάρτα τους το λιγότερο μία φορά τον μήνα και τα 3/4 τη χρησιμοποιούν το λιγότερο μία φορά την εβδομάδα (FMI consumer surveys). 
  • Το 1/3 των γυναικών υποστηρίζει ότι τα προγράμματα πιστότητας είναι πολύ σημαντικά (FMI consumer surveys). 
  • Το 75% των καταναλωτών είναι κάτοχοι το λιγότερο μίας κάρτας πιστότητας (Jupiter Research). 
  • Το 53% των λιανέμπορων στον χώρο των τροφίμων προσφέρει προγράμματα πιστότητας.