Η πρώτη διοργάνωση των Plant Based Awards 2024 πραγματοποιήθηκε από την BOUSSIAS events στο Radisson Blu Park Hotel. Σε μια γιορτή όπου συμμετείχαν στελέχη και επαγγελματίες του κλάδου, επιβραβεύτηκε η αριστεία και η καινοτομία των προϊόντων και των υπηρεσιών που προάγουν τον Plant Based τρόπο ζωής.
Παρουσιάστρια της βραδιάς ήταν η κ. Κατερίνα Μπουσμπουκέα, υπεύθυνη διαφήμισης του περιοδικού «σελφ σέρβις». Περισσότερα από 150 υψηλόβαθμα στελέχη παρευρέθηκαν στην εκδήλωση για να επιβραβεύσουν την καινοτομία και την ποιότητα των διακριθέντων υποψηφιοτήτων των εταιρειών της νέας αυτής βιομηχανίας τροφίμων, καλλυντικών προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, συμπληρωμάτων διατροφής, απορρυπαντικών, ρούχων και αξεσουάρ από τον ευρύτερο χώρο της μόδας, όλα υπό το πρίσμα του Plant Based τρόπου ζωής, ο οποίος σχετίζεται με την κατανάλωση προϊόντων φυτικής προέλευσης, μη επεξεργασμένων ή κατ’ ελάχιστον επεξεργασμένων.
Συνολικά διακρίθηκαν 14 επιχειρήσεις από ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων σε όλες τις κατηγορίες των βραβείων. Ειδικότερα, βραβεύτηκαν οι εταιρείες Biogel Original Innovation, Flax Ltd, FrieslandCampina Hellas-Νουνού, Isoplus SA, Loulis Food Ingredients ΑΕ, OhLaLow, Plantein Foods Australia, Tο Βαζάκι Juice Bar, ΑΒ Βασιλόπουλος, Βιομηχανία Ζυμαρικών Ήλιος, Δέλτα Τρόφιμα Μονοπρόσωπη ΑΕ, Ελαΐς-Unilever Hellas, Μπάρμπα Στάθης AE και Μύλοι Κρήτης.
Οι εταιρείες που κατέκτησαν την υψηλότερη βαθμολογία στο σύνολο των υποψηφιοτήτων, αποσπώντας το Platinum Βραβείο, ήταν η Μπάρμπα Στάθης AE για την υποψηφιότητα των «360° Plant based meal» Μπάρμπα Στάθης Ολοκληρωμένα Γεύματα σε 100% ανακυκλώσιμη συσκευασία! και η Flax Ltd για την υποψηφιότητα του LifoPlus-σφουγγάρι μπάνιου από 100% ακατέργαστη, φυσική, bio, vegan, βιοδιασπώμενη Λούφα. Η βραδιά κορυφώθηκε με την απονομή του μεγάλου βραβείου της χρονιάς –του Grand Award– στο LifoPlus, το οποίο αναδείχθηκε Plant Based Brand of the Year.
Τα plant-based τρόφιμα ήρθαν για να μείνουν
Η εκδήλωση ξεκίνησε με τον χαιρετισμό της κ. Άννας Μαρίας Παπίρη, Wellness Editor-Author, Co-Founder Wellness Project της BOUSSIAS events, η οποία, όπως είπε, μεταξύ άλλων, «τα plant-based τρόφιμα ήρθαν για να μείνουν στη ζωή και τη διατροφή μας. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ζήτηση plant-based τροφίμων δεν είναι κάποια παροδική τάση ή μόδα. Πρόκειται για τη νέα πραγματικότητα που ισχυροποιείται διεθνώς, όπως άλλωστε και στην εγχώρια αγορά, ενόσω οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα εξελιχθεί με τον ίδιο αυξητικό ρυθμό τα επόμενα χρόνια. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας έχουν δημιουργηθεί προϊόντα plant based εξίσου νόστιμα με τα ζωικά προϊόντα, είναι προσιτά στο κοινό και ευρέως διαθέσιμα στην αγορά. H χρονιά που πέρασε ήταν επιτυχής για τη βιομηχανία τροφίμων φυτικών προϊόντων. Σύμφωνα με τον την Ένωση Τροφίμων Φυτικής Βάσης (Plant Based Foods Association ή PBFA) και το Good Food Institute, οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 7,3 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,6% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο».
Στη συνέχεια, ο κ. Γεώργιος Μπόσκου, πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του νέου θεσμού, αναπληρωτής καθηγητής Οργάνωσης & Διαχείρισης Μονάδων Διατροφής, αναπληρωτής κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Υγείας & Αγωγής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, τόνισε ότι «τα προϊόντα vegan και τα φυτικά αντίστοιχα των ζωικών προϊόντων έχουν σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Έγιναν απαραίτητα για έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής, που συνδυάζει την υγιεινή διατροφή με την προστασία του περιβάλλοντος και τον σεβασμό σε κάθε ζωντανό πλάσμα του πλανήτη. Από επιστημονική άποψη, ιδιαίτερα της τεχνολογίας τροφίμων, αποτέλεσαν μια μεγάλη πρόκληση σε ό,τι αφορά την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων όχι απλώς εφάμιλλων των συμβατικών, αλλά παραγμένων μόνο από φυτικές πρώτες ύλες και εναρμονισμένων με τις αρχές του βιγκανισμού. Τα προϊόντα αυτά δεν είναι για λίγους, αλλά για όλους τους καταναλωτές, για όσους θέλουν να αλλάξουν «διατροφικά μονοπάτια», για όσους έχουν οικολογική συνείδηση και ευαισθησία για τα ζώα».
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο κ. Ιωάννης Σμαρνάκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ενδεικτικά τις εξής κατευθύνσεις καινοτομίας που, όπως είπε, «μέλλει να συναντούμε στη βιομηχανία: Τα πλούσια σε φυτικές πρωτεΐνες προϊόντα, που αποσκοπούν στη μείωση του βάρους και την ενίσχυση του μυϊκού συστήματος κυρίως των ηλικιωμένων, την αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών πρωτεϊνών, την κυκλική οικονομία (επαναχρησιμοποίηση, μείωση, ανακύκλωση) και τη χρήση νέων συσκευασιών φιλικών στο περιβάλλον, όπως και την αποφυγή εντελώς των συσκευασιών, αλλά και την αξιοποίηση τεχνολογιών, μέσω των οποίων η συσκευασία θα προειδοποιεί τον καταναλωτή για την κατάσταση του περιεχομένου της».
Ολιστική προσέγγιση της υγιεινής διατροφής
Η κ. Βάσω Παπαδημητρίου, γενική διευθύντρια του ΣΕΒΤ, στην τοποθέτησή της τόνισε ότι «ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων & Ποτών, με γνώμονα τη διατήρηση της καλής υγείας και της ευζωίας των καταναλωτών, έχει αναπτύξει μια στρατηγική ολιστικής προσέγγισης για την ανάδειξη της σημασίας της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής, υποστηρίζοντας την κατανάλωση όλων των τροφίμων με μέτρο, πάντα σε συνδυασμό με τη φυσική δραστηριότητα, τη σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τις υγιεινές διατροφικές επιλογές και συνήθειες. Σε εθνικό επίπεδο οι επιχειρήσεις τροφίμων ανταποκρίνονται στα ζητούμενα της νέας στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο», αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και εθελοντικές δεσμεύσεις, που αποσκοπούν στην ισορροπημένη διατροφή των καταναλωτών και την προσφορά μιας ολοκληρωμένης γκάμας ποιοτικών προϊόντων προστιθέμενης αξίας».
Το μη διαγωνιστικό μέρος της βραδιάς ολοκληρώθηκε με την απονομή των τιμητικών βραβείων για τα Plant Based Awards 2024, όπου o Αλέξανδρος Μερκούρης παρέλαβε τιμητικό βραβείο για τη σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ «Το τέλειο γεύμα» και ο Βασίλειος Ζαμπούνης παρέλαβε τιμητικό βραβείο για τη συνολική προσφορά στην ελαιοκομία, τη μεσογειακή διατροφή και το ελαιόλαδο.
Χορηγός επικοινωνίας των Plant Based Awards 24 ήταν το mednutrition.gr. Official Publications: «σελφ σέρβις», Food Reporter και DailyFax.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΙΚΗΤΩΝ
LIFOPLUS, PLANT BASED BRAND ΟF THE YEAR
Κορίνα Αντωνιάδου, Marketing Manager της Flax Ltd:«Εξελισσόμαστε με γνώμονα την «πράσινη» επιχειρηματικότητα»
«Όλοι εμείς, η ομάδα της Flax, είμαστε πολύ χαρούμενοι και υπερήφανοι που η καινοτομία είναι κομμάτι του DNA της εταιρείας μας. Εδώ και 57 χρόνια η Flax πρωτοστατεί σε διάφορους τομείς (100% φυσικά σφουγγάρια μπάνιου από Λούφα LifoPlus, φυσικά καλλυντικά με βάση το ελαιόλαδο Mythos). Κατέχοντας την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία, κάνουμε το επόμενο βήμα, σχεδιάζοντας νέα, οικολογικά, plant based προϊόντα που ακολουθούν τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Διατηρούμε σταθερά υψηλή την ποιότητα των προϊόντων μας, πρώτον, επιλέγοντας φυσικές πρώτες ύλες με μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, δεύτερον, ακολουθώντας διαδικασίες πιστοποιημένες τόσο από το Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ISO 9001 όσο και από το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης 14001, και τρίτον, εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας ως προς την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος. Παραμένουμε πιστοί στις ιδέες μας και εξελισσόμαστε διαρκώς, με γνώμονα την «πράσινη» επιχειρηματικότητα. Βλέπουμε μπροστά, ενημερωνόμαστε για τις παγκόσμιες εξελίξεις και ανοίγουμε νέους δρόμους, έχοντας στο κέντρο της μέριμνάς μας τόσο τους ανθρώπους που εργάζονται για εμάς όσο και αυτούς που επιλέγουν τα προϊόντα μας. Ευχαριστούμε όλους εσάς για τη σταθερή σας στήριξη και προτίμηση!».
FLAX LTD-PLATINUM & GOLD WINNER
Βασίλης Βάββας, Sales Manager της Flax Ltd: «Ηγέτες στην κατηγορία της προσωπικής υγιεινής & φροντίδας»
«Η εταιρεία μας από το 1966 ως σήμερα κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας, με τα φυσικά σφουγγάρια μπάνιου από Λούφα, LifoPlus. Είμαστε η πρώτη εταιρεία που σύστησε την 100% bio, vegan και βιοδιασπώμενη λούφα στην ελληνική αγορά. Στη διάρκεια αυτών των ετών εμπλουτίσαμε το μίγμα των προϊόντων μας, καλύπτοντας τις ολοένα και πιο απαιτητικές ανάγκες των καταναλωτών. Σήμερα, ύστερα από 57 χρόνια και έχοντας την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία, σχεδιάζουμε και παράγουμε φυσικά σφουγγάρια μπάνιου φιλικά προς το περιβάλλον που σέβονται τον καταναλωτή, προσφέροντάς του εργονομία, φυσική φροντίδα και ευεξία. Παραμένουμε πιστοί στο όραμά μας, εργαζόμαστε με αφοσίωση και μεράκι, θέτοντας νέους, υψηλότερους, πιο «πράσινους» στόχους».
ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ-PLATINUM WINNER
Ιωάννα Τζούλη, Marketing Μanager της Μπάρμπα Στάθης: «Αντλούμε έμπνευση από την ελληνική διατροφική παράδοση»
«Η Μπάρμπα Στάθης αντλεί έμπνευση από την ελληνική διατροφική παράδοση και δημιουργεί νέες γευστικές προτάσεις, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών. Προωθώντας τη θρεπτική αξία των λαχανικών και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, η εταιρεία μας καινοτομεί μέσω των προϊόντων της, που σέβονται τις διατροφικές προτιμήσεις των καταναλωτών, τις αξίες της κυκλικής οικονομίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, όπως και τους ρυθμούς και τις ανάγκες της σύγχρονης ζωής. Η νέα σειρά «360° Plant Based Meal» Μπάρμπα Στάθης, αποτελούμενη από έξι πρωτότυπους συνδυασμούς ολοκληρωμένων γευμάτων από φυτικά κεφτεδάκια με πατάτες ή ρύζι με λαχανικά και από ζυμαρικά με φυτικό κιμά και λαχανικά, ξεχωρίζει για τη μοναδική γεύση, την υψηλή διατροφική αξία και την ευκολία προετοιμασίας τους, καθώς είναι έτοιμα σε 10-15 λεπτά της ώρας. Η Μπάρμπα Στάθης, μέσω της νέας προϊοντικής σειράς plant based γευμάτων σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες, θεμελιώνει τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της για ένα μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα».